O jee, stoute hond!
dinsdag 11 juni 2013 om 00:14
Oeps...
Mijn hond is over het hekje heen gesprongen toen er een andere hond langs liep.
Dat word dus dat hek wat hoger maken
Niet zo mooi, wat zal die mag geschokken zijn.
Volgens mn vriend begon die direct te trappen, ik schok me wild, want ik hoorde alleen de honden.
Maar die man bleef maar flippen.
Dat betekend dus het hek wat hoger maken zodat mijn hond dr niet meer vantussen kan.
Eerder bleef hij er netjes voor... maar goed...
dat was eerder, nu niet meer dus.
Hij deed verder niks hoor alleen sullig blaffen.
Het was meer de man die nogal beangstigend was geloof ik.
Ik lag lekker te relaxen, maar dat gekrijs.. jemig, dr kon dr wel een vermoord worden.
Gillen en schoppen naar een dier is sowieso niet helemaal verstandig geloof ik.
Al snap ik het verstandelijk gezien wel, dat hij misschien uit reflex handelde.
Hij mag alleen blij zijn dat ik te laat buiten was.
Het is niet netjes dat mn hond er over springt, maar dan nog.
Hij doet niks.
Mijn hond is over het hekje heen gesprongen toen er een andere hond langs liep.
Dat word dus dat hek wat hoger maken
Niet zo mooi, wat zal die mag geschokken zijn.
Volgens mn vriend begon die direct te trappen, ik schok me wild, want ik hoorde alleen de honden.
Maar die man bleef maar flippen.
Dat betekend dus het hek wat hoger maken zodat mijn hond dr niet meer vantussen kan.
Eerder bleef hij er netjes voor... maar goed...
dat was eerder, nu niet meer dus.
Hij deed verder niks hoor alleen sullig blaffen.
Het was meer de man die nogal beangstigend was geloof ik.
Ik lag lekker te relaxen, maar dat gekrijs.. jemig, dr kon dr wel een vermoord worden.
Gillen en schoppen naar een dier is sowieso niet helemaal verstandig geloof ik.
Al snap ik het verstandelijk gezien wel, dat hij misschien uit reflex handelde.
Hij mag alleen blij zijn dat ik te laat buiten was.
Het is niet netjes dat mn hond er over springt, maar dan nog.
Hij doet niks.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:24
dinsdag 11 juni 2013 om 00:25
quote:Rooss4 schreef op 11 juni 2013 @ 00:20:
Toevallig gisteren een aflevering gezien van de hondenfluisteraar. "Claim the fence"
Lekker samenhangend verhaal weer, Dolores!
Ja, daar was ik ook mee bezig..(niet op dat moment)
Maar goed, ik had het eigenlijk niet verwacht, want hij kijkt altijd wel, maar doet verder niks.
Dat hij er nu opeens overheen moest snap ik niet helemaal.
Toevallig gisteren een aflevering gezien van de hondenfluisteraar. "Claim the fence"
Lekker samenhangend verhaal weer, Dolores!
Ja, daar was ik ook mee bezig..(niet op dat moment)
Maar goed, ik had het eigenlijk niet verwacht, want hij kijkt altijd wel, maar doet verder niks.
Dat hij er nu opeens overheen moest snap ik niet helemaal.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:27
quote:Scamp schreef op 11 juni 2013 @ 00:24:
Ik vind het absoluut niet kunnen om naar een hond te trappen en normaal gesproken zeg ik altijd: de 1e die mijn hond trapt/slaat krijgt zelf een knal. Maar in dit geval kan ik me die man zijn gedrag wel snappen.
Je schrikt je een ongeluk als er ineens zo'n beest over een hek springt en blaft.
Ik kan me zijn reflex ook voorstellen, maar goed... schoppen en zo hard gillen, zodat je nog meer lawaai maakt als de hond, is juist niet wat je dan moet doen.
Zoiets is ook wel eens bij mij gebeurt, en dan trap ik juist niet naar zon hond, omdat je die hond niet kent, en je weet maar nooit.
Wellicht hangt hij ineens in je poot.
Ik zelf zou dan anders reageren.
Ik vind het absoluut niet kunnen om naar een hond te trappen en normaal gesproken zeg ik altijd: de 1e die mijn hond trapt/slaat krijgt zelf een knal. Maar in dit geval kan ik me die man zijn gedrag wel snappen.
Je schrikt je een ongeluk als er ineens zo'n beest over een hek springt en blaft.
Ik kan me zijn reflex ook voorstellen, maar goed... schoppen en zo hard gillen, zodat je nog meer lawaai maakt als de hond, is juist niet wat je dan moet doen.
Zoiets is ook wel eens bij mij gebeurt, en dan trap ik juist niet naar zon hond, omdat je die hond niet kent, en je weet maar nooit.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:27
quote:Dolores007 schreef op 11 juni 2013 @ 00:23:
[...]
Omdat ik er niet van houd als je een dier trapt, die eigenlijk niks doet.
Eigenlijk niks? Of helemaal niks, nooit?
En hoe moet die man dat weten? Die moet afwachten wat een hond doet die op hem en zijn hond af komt springen?
[...]
Omdat ik er niet van houd als je een dier trapt, die eigenlijk niks doet.
Eigenlijk niks? Of helemaal niks, nooit?
En hoe moet die man dat weten? Die moet afwachten wat een hond doet die op hem en zijn hond af komt springen?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:30
quote:Dolores007 schreef op 11 juni 2013 @ 00:27:
[...]
Hoe weet jij nou hoe je zou reageren?
Wat is het eigenlijk voor hond?
[...]
dinsdag 11 juni 2013 om 00:33
quote:Scamp schreef op 11 juni 2013 @ 00:30:
[...]
Omdat ik het zelf ook wel eens gehad heb, maar dan raakte ik niet zo extreem in paniek.
Amerikaanse bulldog.
Ik denk dat ie wilde spelen ofzo, al is het fout om over het hek te springen (zonder te vragen of je buiten mag spelen haha)
Ik snap de man ook wel, maar schoppen heeft geen zin.
Dat werkt vaak in je nadeel.
Schreeuwen ook, want dan blaf je en naai je dus de boel alleen maar op.
Ik snap het wel, maar het heeft geen zin.
En toen mijn vriend zijn excuses aanbood dat de hond er kennelijk over kon, werd die man nog bozer, dat we de hond in huis moesten houden.
[...]
Omdat ik het zelf ook wel eens gehad heb, maar dan raakte ik niet zo extreem in paniek.
Amerikaanse bulldog.
Ik denk dat ie wilde spelen ofzo, al is het fout om over het hek te springen (zonder te vragen of je buiten mag spelen haha)
Ik snap de man ook wel, maar schoppen heeft geen zin.
Dat werkt vaak in je nadeel.
Schreeuwen ook, want dan blaf je en naai je dus de boel alleen maar op.
Ik snap het wel, maar het heeft geen zin.
En toen mijn vriend zijn excuses aanbood dat de hond er kennelijk over kon, werd die man nog bozer, dat we de hond in huis moesten houden.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:34
quote:prada schreef op 11 juni 2013 @ 00:32:
Misschien doet jouw hond wel niets, maar hoe weet die man dat?En al doet jouw hond misschien niets, misschien weet die man dat als er een andere hond op zijn hond afkomt deze wordt verscheurd door die van hem.
Dus wellicht heeft hij jouw hond gered.
Dat denk ik niet.
Volgens de buurt is die man altijd snel opvliegerig, en boos.
Ik ken hem niet, maar ach.
Ik begrijp hem wel, alleen dat hij zo reageerd werd zijn hond ook niet beter van.
Misschien doet jouw hond wel niets, maar hoe weet die man dat?En al doet jouw hond misschien niets, misschien weet die man dat als er een andere hond op zijn hond afkomt deze wordt verscheurd door die van hem.
Dus wellicht heeft hij jouw hond gered.
Dat denk ik niet.
Volgens de buurt is die man altijd snel opvliegerig, en boos.
Ik ken hem niet, maar ach.
Ik begrijp hem wel, alleen dat hij zo reageerd werd zijn hond ook niet beter van.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:35
Ik liep laatst met mijn oppashondje langs een hek dat iets minder sterk was dan het leek. De heftig blaffende hond aan de andere kant brak er doorheen. Gelukkig kon ik het hek tegenhouden zodat de hond aan de andere kant op de goede plek bleef, ik riep de eigenaar die het hek weer dicht maakte. Ik weet wat ik had gedaan als de hond daadwerkelijk was uitgebroken, misschien had ik m ook wel een trap verkocht. Ik kan niet riskeren dat een uitgebroken hond mijn logeerhond beschadigd. Meestal reageren mensen uit paniek of reflex. Ja, dan ga je schreeuwen.
Jij moet er gewoon voor zorgen dat je hond niet uit kan breken. En ik weet dat dat makkelijk gezegd is.
Jij moet er gewoon voor zorgen dat je hond niet uit kan breken. En ik weet dat dat makkelijk gezegd is.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:37
quote:Rooss4 schreef op 11 juni 2013 @ 00:35:
Ik liep laatst met mijn oppashondje langs een hek dat iets minder sterk was dan het leek. De heftig blaffende hond aan de andere kant brak er doorheen. Gelukkig kon ik het hek tegenhouden zodat de hond aan de andere kant op de goede plek bleef, ik riep de eigenaar die het hek weer dicht maakte. Ik weet wat ik had gedaan als de hond daadwerkelijk was uitgebroken, misschien had ik m ook wel een trap verkocht. Ik kan niet riskeren dat een uitgebroken hond mijn logeerhond beschadigd. Meestal reageren mensen uit paniek of reflex. Ja, dan ga je schreeuwen.
100% waar, en dat ga ik zeker doen.
Want je wil ook geen zinloos gezeik hebben.
Ik had het niet verwacht, maar nu weet ik het, en nu ga ik er zeker wat aan doen uiteraard.
100% waar, en dat ga ik zeker doen.
Want je wil ook geen zinloos gezeik hebben.
Ik had het niet verwacht, maar nu weet ik het, en nu ga ik er zeker wat aan doen uiteraard.
dinsdag 11 juni 2013 om 00:39
Mijn hond is trouwens niet agressief hoor, er komen kinderen van de hele buurt bij ons in de tuin van klein naar groter.
Doet hij niks.
Hij doet sowieso niks, maar goed een vreemde weet dat niet natuurlijk.
Ik begrijp de beste man ook wel.
Vind het wel jammer dat hij het gedaan heeft, omdat ik dat hek nu hoger moet maken, terwijl ik er zo blij mee was.
Maar goed, dat is een bijkomstigheidje natuurlijk.
Je moet er wat voor over hebben./
Doet hij niks.
Hij doet sowieso niks, maar goed een vreemde weet dat niet natuurlijk.
Ik begrijp de beste man ook wel.
Vind het wel jammer dat hij het gedaan heeft, omdat ik dat hek nu hoger moet maken, terwijl ik er zo blij mee was.
Maar goed, dat is een bijkomstigheidje natuurlijk.
Je moet er wat voor over hebben./
dinsdag 11 juni 2013 om 00:56
ik weet het niet hoor (heb niet alle reakties gelezen) Maar heb je er wel eens aan gedacht dat misschien jouw hond 'meestal' niks doet, maar een andere hond, die langs loopt met een eigenaar, wel heel bang of aggresief op jouw hond kan reageren als hij ineens over het hek springt? Ik denk namelijk dat mijn hond zich rot zou schrikken en dus (veel meer dan nodig) aggresief zou reageren...Ik heb haar altijd aan de lijn oa door problemen met andere honden, dus tja, t kan zijn dat de eigenaar eerder naar zijn eigen hond tekeer ging???
(niet dat dat helpt, maar dit terzijde)
(niet dat dat helpt, maar dit terzijde)
dinsdag 11 juni 2013 om 01:10
Het is trouwens bekend dat een aangelijnde hond zich sneller bedreigd voelt door een loslopende hond. Dus dat jouw hond niets doet zegt niets. De andere hond kan zich bedreigd voelen en aanvallen.
En bevestig een bordje aan je hek met hier waak ik. Is volgens mij verplicht. (vroeger dan toch). Als er kindjes komen spelen en zij worden gebeten (dat doet ie anders noooooiiit) of er komen mensen jouw tuin in lopen en dat bordje hangt er niet ben je volgens mij nog aansprakelijk ook.
En bevestig een bordje aan je hek met hier waak ik. Is volgens mij verplicht. (vroeger dan toch). Als er kindjes komen spelen en zij worden gebeten (dat doet ie anders noooooiiit) of er komen mensen jouw tuin in lopen en dat bordje hangt er niet ben je volgens mij nog aansprakelijk ook.