Oeps toch een rammelaar

06-11-2018 20:16 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er lopen bij ons 2 dwergkonijnen van 2 jaar (zusjes) en een Duitse reus 6 mnd oud (geen mega zo’n 60 à 70 cm lang). Van de reus was ons verzekerd dat het ook een vrouwtje was. (Door een lerares dierenkunde.)
Maar je raadt het al, vandaag huppelde er 3 jongen door de tuin. (Niet eerder gezien, ze hebben een hol onder ons huis)
Nu vraag ik me dus af, hoe kan ik zien wie het mannetje is. Net de reus al even geken, maar zag niet echt ballen zitten, maar ga er eigenlijk wel vanuit dat hij het mannetje is.
Such a beautiful place to be with Friends.
Daar zijn gewoon plaatjes van te vinden op internet. En ga anders even langs de dierenarts. Kan je meteen een afspraak maken om hem te laten castreren.
SallySpectra* schreef: ↑
06-11-2018 20:20
Daar zijn gewoon plaatjes van te vinden op internet. En ga anders even langs de dierenarts. Kan je meteen een afspraak maken om hem te laten castreren.
Laatste ga ik zeker doen.
1x is genoeg
lovedobby wijzigde dit bericht op 06-11-2018 20:28
94.05% gewijzigd
Geslacht bepalen bij konijnen, zeker jonge dieren, is nog niet zo makkelijk. Hoewel een lerares dierkunde het toch zeker goed moet doen.

Rammen kunnen hun hele leven de testikels in hun lichaam trekken, dus als je ze niet ziet geeft dat geen garantie.

Probeer het eens met behulp van deze site http://www.konijnen.be/voortplanting/sex.htm
Ik zou ze allemaal laten nakijken door de dierenarts.
Straks blijkt een van de zusjes toch een piemeltje te hebben.
Ik dacht dat het over een rammelaar voor babietjes ging!!
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
karin6789 schreef: ↑
06-11-2018 20:23
Ik zou ze allemaal laten nakijken door de dierenarts.
Straks blijkt een van de zusjes toch een piemeltje te hebben.
Dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt mij, dat ik dan al veel eerder nestjes had moeten hebben.
LoveDobby schreef: ↑
06-11-2018 20:29
Dat kan natuurlijk ook, maar het lijkt mij, dat ik dan al veel eerder nestjes had moeten hebben.
Ach ja, natuurlijk, niet bij stil gestaan.
mammezel schreef: ↑
06-11-2018 20:28
Ik dacht dat het over een rammelaar voor babietjes ging!!
:facepalm: :facepalm: :facepalm:
:high5:
1-Aapje schreef: ↑
06-11-2018 20:31
Hier nog 1!
That's just me though...
LoveDobby schreef: ↑
06-11-2018 20:29
Soms worden de eerste paar nestjes opgegeten, dus dat hoeft niet.
IK wilde je al feliciteren met de geboorte van...wat een leuke koptekst!
SallySpectra* schreef: ↑
06-11-2018 20:20
Ik zou je eerder willen aanraden de voedsters te laten castreren. Die hebben er ook winst bij qua gezondheid, vanwege de grote kans op kwaadaardige baarmoedertumoren als ze niet gecastreerd zijn.
PhoebeBananahammock schreef: ↑
06-11-2018 21:16
Ik zou je eerder willen aanraden de voedsters te laten castreren. Die hebben er ook winst bij qua gezondheid, vanwege de grote kans op kwaadaardige baarmoedertumoren als ze niet gecastreerd zijn.
En dan die rammelaar constant bovenop die vrouwtjes zeker? Dat mannetje moet er ook aan geloven hoor!
Poep, wie heeft jou gescheten?
De reus, blijkt idd een mannetje, nu zo snel mogelijk laten helpen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven