Olijfboom in de winter

14-11-2017 10:23 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een (prachtige) redelijk grote olijfboom in een pot.

Maar wat doen jullie daarmee in de winter? Moet de boom naar binnen (hij zou overdekt of in de schuur kunnen staan). En ik heb een speciale hoes voor dit soort bomen. In de schuur vriest het wel. Kan zo'n, boom daartegen? Of moet die echt binnen staan? Ook heb je in een schuur natuurlijk weinig licht.

Geven jullie ook water in de winter? Dit ivm bevriezing.
https://www.palmexpert.nl/verzorgingsti ... olijfbomen

Hier wat tips ik ben daar echter te laks voor en hij leeft bij mij nog steeds . Ik geef alleen in net voorjaar mest .
Bijna alle olijfbomen die in Nederland worden verkocht kunnen tegen vorst. Ik zet die van mij pas in de veranda als het langer dan een paar dagen echt vriest. Ik geef hem geen water in de herfst en winter. Hij krijgt genoeg regen.
Ik heb al 20 jaar een olijfboom in een pot, die schuif ik alleen onder de overkapping als het kouder wordt.
"Boring conversation anyway"
ik heb de mazzel, dat ik een hele lichte, vorstvrije zolder heb.
Ik schuif al mijn mediterrane planten op zolder, en vergeet ze daar dan verder.
Ook canna´s bijvoorbeeld
Mijn olijf staat in een pot die te groot is om te verschuiven, afdekken doe ik ook niet en mijn olijf leeft nog steeds. Ik heb hem zeker een jaar of 6, dus hij heeft minimaal 1 strenge winter overleefd.

Ik geef alleen in de zomer extra water, voor de rest moeten mijn planten het maar redden met regenwater. Een soort survival of the fittest in mijn tuin ;-D
Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven