OMG; we gaan verhuizen! Deze week!

14-03-2010 10:07 359 berichten
Mén, ik ben helemaal hieper de pieper. We zijn al weken, nee maanden bezig met een nieuwbouw project. Dit is een tijdje geleden afgeblazen omdat het te lang ging duren en bovendien zaten er zoveel dingen tegen, dat we van het hele avontuur hebben afgezien, samen met nog aan aantal andere toekomstige bewoners overigens.

Het ging allemaal maanden langer duren, het bleek duurder uit te vallen, het bleek kleiner uit te vallen, het bleek donkerder uit te vallen, we mochten ineens toch geen eigen keuken uitzoeken maar eentje uit hun eigen segment, en ga zo maar door.

En toen kwam er iets nieuws op ons pad. En dat bleek ons droomhuis. Nieuwbouw, al helemaal af, groooot, licht, dakterras, tuin, openslaande deuren, eigen carport, 4 slaapkamers, 155 vierkante meter woongenot aan het water, tegenover het winkelcentrum en op een steenworp afstand van de scholen van de kinderen.

Klein nadeeltje; het was te duur.

Na lang bakkelijen hebben we een groot deel van de prijs eraf weten te kletsen, men wilde er klaarblijkelijk graag van af want huis stond al een tijdje leeg, en zodoende hebben we ineens de sleutel en moeten we deze week over.

Ik weet van enthousiasme niet meer waar ik het zoeken moet.

Ik heb 12 jaar in dit huis gewoond, lief en leed gedeeld, 3 kinderen gekregen, getrouwd, kanker overwonnen, en hoewel we toe waren aan een verandering, een upgrade, iets nieuws, en we ons aan het voorbereiden waren op een verhuizen rond de zomer, gaat het nu ineens wel heel erg snel.

En ik raak het overzicht een beetje kwijt.

Daarbij, niet onbelangrijk, heb ik adhd, werk ik parttime, heb ik overdag de meeste zorg over onze 3 kinderen en kan mijn man nu, op dit moment, geen vrij krijgen. Op een later tijdstip verhuizen kan niet, ivm meerdere factoren. En dubbele lasten en een al geplande vakantie naar Marokko in de meivakantie.

Het is een nieuwbouwhuis, we moeten het alleen wel volledig witten, stofferen en schoonmaken. Want het staat al een jaar leeg en er zijn veel open dagen geweest, en dat zie je.

Maar hoewel er minder te doen is als waar we ons in eerste instantie op hadden voorbereid, blijft het een enorme klus om zo even 1,2,3 te klaren. Daarom hebben we besloten, zo veel mogelijk, uit te besteden. Zoals laminaat leggen en schilderen ( ook de trappen bijv). Dat dit duur is, daar ben ik me van bewust. Maar daarvoor hebben wij budget vrij gemaakt. Omdat we het wel zelf kunnen, maar daarvoor geen tijd hebben, en geen 3 maanden in de zooi willen leven met dubbele maand lasten.

Ik ben het verhuizen totaal ontwent. En zeker met een heel gezin ben ik nog nooit verkast. Wie zit er ook midden tussen de dozen en heeft een gezin, wie heeft er net een verhuizing achter de rug met kinderen, en heeft tips and tricks voor ons? Om kosten en humeur te besparen. Alles is welkom!!
quote:tilalia2 schreef op 14 maart 2010 @ 10:34:

[...]

Ja, het is ook heel fijn zoeken tussen de opgestapelde dozen naar die ene doos

Zoals ik al eerder postte, duidelijk erop zetten wat erin zit, en naar welke kamer het moet. Dan staat het ten eerste gelijk op de goede plaats, en ten tweede weet je waar je zoeken moet.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met je nieuwe huis! Spannend hoor..

Toen ik de laatste keer ging verhuizen heb ik al mijn charmes in de strijd gegooid *kuch* en heb een beetje staan smoezen met een Gamma jongen. Of er niet iemand was die stiekem (zwart dus) mijn laminaat kon leggen, tegen betaling uiteraard. Zo werd ik mee naar achter genomen en kwam ik in contact met een gozer van een jaar of 20. Deed een of andere bouwopleiding of whatever en werkte in de Gamma. Voor een tientje per uur kwam hij, samen met zijn neef, mijn laminaat leggen. Nou, echt, beste beslissing ooit. In 5 uurtjes hebben ze het gelegd, beneden dan, in de huiskamer. Voor een prikkie dus, en goed ook. Was er echt blij mee! Heb hem meteen wat andere klussen gegeven..haha. Kasten in elkaar zetten, lampen ophangen, gordijnen monteren, dat soort gedoe.
I`ve learned so much from my mistakes.. I`m thinking of making a few more.
Inderdaad alles op de dozen zetten dat scheelt een hoop zoekwerk! jemig wat snel allemaal gefeliciteerd! ( ik heb deze week geen tijd om je te helpen trouwens ) En vooral rustig blijven!!!!!! je gaat de muren verven? of wil je glasvezel behang en dan verven? is meer werk/duurder maar geeft wel een mooi effect.
We zetten idd op de dozen wat erin in zit.

Laminaat besteld bij de Ikea. Laten we ook door hen leggen denken we.

Ouders werken beiden fulltime.

Vrienden en kenissen ook oha.

Het is ook wel errug kort dag. En ik ben slecht in onbetaalde hulp inschakelen. Ik doe het liever zelluf

En dat inpakken enzo dat doen we dan ook zelf. 75 dozen lijkt vooralsnog genoeg, want we laten veel spullen uit ladenkastjes er gewoon IN zitten, en halen enkel de lades eruit, om vervolgens zo in de vrachtwagen te zetten en in het nieuwe huis er weer terug in de schuiven. Ik ga me geen extra werk op de hals halen, ben gekke henkie niet

In weggooien ben ik de beste. Het is maar goed dat ik al weken aan het weggooien ben, dat scheelt zomaar een slok op een borrel.

Het hele huis voorzien van laminaat en ondervloeren a 155 vierkante meter, plus het laten leggen is rond de 2500 euro.

We hebben een boel emmers latex nodig en een paar met een kleurtje voor de kinderkamers, en een aantal meubels wil ik oververven want die zien er niet meer uit.

Veel gordijnen kunnen we mee nemen, maar veel ook niet. Het huis heeft afwijkende raamafmetingen en bovendien ook een keer zoveel ramen.
Flashy we gaan idd BUREN worden!!!!!
.
anoniem_42326 wijzigde dit bericht op 14-03-2010 10:44
Reden: iets van sop en kool enzo....
% gewijzigd
Alleen hebben wij dan een dubbele versie, die met extra verdieping en dakterras. Waar woonde jij ook nog maar weer, ik ben het even kwijt. Wij dadelijk recht tegenover de nieuwe busbaan, en het oude gezondheidscentrum, aan het water, tegenover de Wibra zeg maar. De straatnaam begint met een S en eindigd op een P

Ja kicken hé??
Meubels oververven en gordijnen in andere ruimtes dan de slaapkamers zijn van later zorg. Het is heel belangrijk dat de slaapkamers als eerste in orde zijn.
Tilalia, ik snap hem nog steeds niet hoor, je kunt toch gewoon op een doos zetten (bovenop, korte en lange kant, drie keer dus) wat er in zit? Heb je toch geen codering voor nodig?
We gaan de gordijnen ook onderverdelen hoor.
Ik zou me vooral ook richten op het huis die je achterlaat. Veel verhuurders hebben een idiote lijst met eisen over in welke staat het weer opgeleverd wordt. Bijvoorbeeld: alle muren behangklaar en zonder gaten, alle vloerbedekking verwijderd enzovoorts. Dat nieuwe huis komt ooit wel in orde, maar de oplevering van je oude zit aan een veel grotere tijdsdruk verbonden.

Improviseer in je nieuwe huis in het begin. Desnoods kranten op de ramen plakken in afwachting van die gordijnen. Verwachten dat je huis binnen een maand in de VT wonen kan zit er niet in.

Priotiteit nieuwe huis: als het even kan zorg je dat de kinderkamers als eerste in orde zijn, dat ze lekker kunnen slapen en spelen. Dat werkt een stuk makkelijker.
quote:Zoyla schreef op 14 maart 2010 @ 10:41:

Flashy we gaan idd BUREN worden!!!!!

Wat leuk!!!!!!!! jeetje jij hebt gewoon een zolder! ( de zolder die wij missen haha) echt super voor je... wat een geweldig huis is het.

echt grappig want onze tuinen grenzen dus bij elkaar ( en waar de auto`s uit komen enz) dan moeten we toch maar eens een bakkie doen zit er een mooie keuken in? of is het de standaard keuken die meegeleverd is? ( wij hebben eigen keuken) en heb je een bad? ( wij niet) of is dat het huis met die jacuzzie?

Ik ben zo benieuwd!
quote:whopper schreef op 14 maart 2010 @ 10:42:

.Haa, daar is passive agressive whopper weer, die van alles een sneer weet te maken. Goed zo meid, ga zo door!

Hoe vaak was je ook alweer verhuisd met een gezin, waarbij je alles snel moest regelen? Juist. Geloof me, een lijst is handig. Dat wil niet zeggen dat je dat mòet doen, want dat moet iedereen lekker zelf weten.
quote:delphicat schreef op 14 maart 2010 @ 10:44:

Tilalia, ik snap hem nog steeds niet hoor, je kunt toch gewoon op een doos zetten (bovenop, korte en lange kant, drie keer dus) wat er in zit? Heb je toch geen codering voor nodig?

Hahaha, jij bent snel, had ik m net weggehaald omdat ik dit van die zinloze discussies vind, ga jij m lekker zitten quoten!

Maar het is natuurlijk waar; of je nu het woord 'beddengoed' op een doos zet of '22' en vervolgens op een lijst (die na een halve dag onvindbaar is) moet gaan zoeken wat er in doos '22' zit....

Lijkt me wat omslachtig.

Oveirgens is het ook handig voor degenen die je helpen verhuizen als je erop zet; beddengoed grote slaapkamer. Dan hoeven ze niet eerst de lijst te zoeken (' jongens, wie heeft de lijst en kan me even vertellen waar doos 22 heen moet?') maar kunnen ze direkt doorhobbelen naar de grote slaapkamer.
gefeliciteerd met je nieuwe huis!!

wij hebben met de verhuizing ervoor gezorgd dat eerst de kinderkamers leuk en leefbaar werden , ben je iig van dat geharrewar af en zijn zij iig onder de pannen.

de verhuizer had op elke doos gezet welke kamer het uitkwam zodat we in het nieuwe huis precies wisten wat waar moest.

gewoon die dozen op de goeie plek laten zetten en dan kun je in alle rust uitpakken en meteen bergen.

Ik heb geen hekel aan verhuizen, vond het heerlijk.

geniet er ook van, tis zo leuk al die nieuwe indrukken.
quote:tilalia2 schreef op 14 maart 2010 @ 10:47:

[...]

Haa, daar is passive agressive whopper weer, die van alles een sneer weet te maken. Goed zo meid, ga zo door!

Hoe vaak was je ook alweer verhuisd met een gezin, waarbij je alles snel moest regelen? Juist. Geloof me, een lijst is handig. Dat wil niet zeggen dat je dat mòet doen, want dat moet iedereen lekker zelf weten.

Haha, over sneer gesproken. Maar als je niet zo goed bent met woorden kun je inderdaad beter kiezen voor nummers.

Daar heb jij dan weer gelijk in

Zoy, ik wens je een hele goede verhuizing en veel wijsheid
quote:Zoyla schreef op 14 maart 2010 @ 10:42:

Alleen hebben wij dan een dubbele versie, die met extra verdieping en dakterras. -edit-

Ja kicken hé??

Heel erg kicken voor je! Van harte gefeliciteerd!

Ik wil in dit blije topic niet de sfeer bederven, maar is het niet handig om bovenstaande post even te editten? Erg herkenbaar nl...
ja wij hadden ook een lijst, superhandig.

de verhuizers haalde ze uit de container en omdat ik afstreepte hadden zij een man meer voor uitladen, was zo gepiept (en het was veel hoor )
bij ons stond op de dozen een nummer en wij hadden op de deuren v nieuwe huis het nummer geplakt waar dat nummer dus geloost kon worden,

is gewoon handig hoor.

zeker als je internationaal verhuist, een aussie weet echt niet wat kamer betekend .

maar alsnog is het gewoon snel en handig.
quote:delphicat schreef op 14 maart 2010 @ 10:44:

Er zijn altijd dozen die niet meteen uitgepakt worden. Dat zijn er altijd meer dan je vantevoren bedenkt, en meer dan je wilt, en meer dan je kwijtkunt. Als je die logisch op nummer ergens neerzet, is het veel handiger terugzoeken.

Alle internationale verhuizers werken met zo'n systeem. En het werkt een stuk handiger dan het opschrijven wat erin zit, wat we vroeger zelf ook altijd deden. Veel sneller en makkelijker.

En waar die lijst is? Op een plek die je weet te vinden. Je weet toch ook waar je portemonnee is? In je handtas oid. Kopietjes maken en op alle deuren in het huis plakken. Zeker als je veel verschillende mensen hebt om te helpen, is het ideaal. Als je ook nog een duidelijke kamerindeling maakt, en die op de deuren plakt, hoef je als 'alleswetende' niet de hele tijd antwoorden te geven op 'waar moet dit? Waar is dat? ' maar kunnen mensen het zelf opzoeken.
Ik geef me over, als alle verhuizers met codes en lijsten werken, dan zal het wel handig zijn. Internationaal zeker, dat snap ik.
quote:sarah2ndlife schreef op 14 maart 2010 @ 10:54:

bij ons stond op de dozen een nummer en wij hadden op de deuren v nieuwe huis het nummer geplakt waar dat nummer dus geloost kon worden,

is gewoon handig hoor.

zeker als je internationaal verhuist, een aussie weet echt niet wat kamer betekend .

maar alsnog is het gewoon snel en handig.Dat dus
quote:Guinevieve schreef op 14 maart 2010 @ 10:46:

Ik zou me vooral ook richten op het huis die je achterlaat. Veel verhuurders hebben een idiote lijst met eisen over in welke staat het weer opgeleverd wordt. Bijvoorbeeld: alle muren behangklaar en zonder gaten, alle vloerbedekking verwijderd enzovoorts. Dat nieuwe huis komt ooit wel in orde, maar de oplevering van je oude zit aan een veel grotere tijdsdruk verbonden. .

Dat is ook waar. Een ploeg van 2 a 3 man die als het oude huis leeg is die met een tube muurvuller door het huis gaat, een bezem en een emmer sop is geen overbodige luxe!

Is misschien ook een idee om een zooi van die suffe peertjes te kopen: vaak moet je lichtpunten achterlaten mèt licht, en als je al je lampen weghebt en komt er s avonds chter dat dat nog moet, ben je niet blij.

Op de boodschappenlijst bij de gamma:

- peertjes

- kroonsteentjes

- extra electra-schroevendraaiertjes

- plamuurmessen

- muurvuller

- ammonia (om de vlekken van de muren te krijgen)

- pluggen maat 6

- extra boortjes maat 6

- een shitload schroeven
Wehehehe ik heb niet zo'n groot netwerk in de buurt wonen vrees ik....

Het is ook allemaal ineens zo vlug.

Ik weet zelf al niet meer waar ik moet beginnen...

Ik wil van alles, maar dat heeft zo weinig zin.

Het is nu zondag. En de woonkamer is al ingepakt.

Veel werk om het huis opleverklaar te maken denk ik niet dat we hebben, omdat het huis net vorig jaar verbouwd en vernieuwd is, en alles ziet er nog vrij fris uit. Er zullen alleen wat gaatjes moeten worden gedicht. En de vloeren moeten denk ik kaal, maar dat is zo gebeurd, boven hebben we nml zeil behalve in onze slaapkamer, daar ligt hout.
En dank voor het meedenken zeg, geweldig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven