Onderhoudsvriendelijke tuin

19-05-2020 06:05 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vorig jaar woon ik in een sociale huurwoning met tuin. Ik had vroeger een balkon. Het is de eerste keer in mijn leven dat ik een huis met een tuin heb. Ik had een huis op de begane grond nodig vanwege rolstoel en scootmobiel.

Nou vraagt een tuin fysiek wel wat van je, heb ik gemerkt. Wat ik nu doe (laat doen), is dat een kennis van mij het onkruid wiedt zodat de tuin er netjes uit ziet. De tuin heeft vaste planten, meer niet.

Ik reed laatst met de scootmobiel langs de tuinen van de buren en ik zag dat alle buren veel bloemen in hun tuin hebben. Mijn tuin valt dus erg uit de toon.

Ik had op zaterdag een zonnebloem gekocht en water gegeven en in de tuin gezet. Maandag was de plant al niet meer te redden.

Bestaan er bloemen voor in de tuin die je hooguit twee keer per week (of liever nog één keer per week) water moet geven? Water geven is voor mij een fysiek zware klus door mijn handicap.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Wat fijn! Ik ga vragen wat het kost om een buitenkraan te laten maken. Moet je eigenlijk al water geven aan je tuin in deze tijd of hoeft dat pas in de zomer?
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
20-05-2020 04:09
Bedankt voor alle reacties. Wat fijn! Ik ga vragen wat het kost om een buitenkraan te laten maken. Moet je eigenlijk al water geven aan je tuin in deze tijd of hoeft dat pas in de zomer?
Als het zo droog is inderdaad elke dag bij eenjarige plantjes in bakken. Soms wel 2x op een dag afhankelijk van de plek waar ze staan en de warmte. Voor vaste planten is dat verschillend, ook afhankelijk van de grondsoort, de plek waar ze staan e.d.. Bloeiende planten hebben in de bloeitijd wel water nodig. Het water geven kan al in april beginnen, afhankelijk van het weer.

Het is nu niet handig om vaste planten te planten. Veel te droog.
Alle reacties Link kopieren
Nagellakmetglitter schreef:
20-05-2020 04:09
Bedankt voor alle reacties. Wat fijn! Ik ga vragen wat het kost om een buitenkraan te laten maken. Moet je eigenlijk al water geven aan je tuin in deze tijd of hoeft dat pas in de zomer?

Planten die goed geworteld zijn (en dus al langer in je tuin staan) kunnen het vaak wel aan maar je moet ze gewoon in de gaten houden, je ziet het toch als de bladeren wat gaan hangen? Planten die je nu aan zou planten moet je natuurlijk echt een tijd water geven, zeker het eerste jaar hebben ze geregeld water nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven