Ongerust over kitten & kat
zondag 31 juli 2011 om 22:24
Ik heb sinds een paar dagen een kitten uit het asiel. Nu niest hij sinds gisteravond en hij heeft al 3 keer een raar hoestend geluid gemaakt. Komt gelige snot uit zijn neusje (3 keer gebeurd vandaag) maar verder oogt hij kiplekker. Ga morgen direct naar de dokter, daar was hij 2 dagen geleden ook voor een check up en toen was hij nog "kerngezond". Het zit mij helemaal niet lekker want vanmiddag kwam mijn andere volwassen kat thuis met een heel vies oog. Zucht. In de voorwaarden van het asiel staat dat je een ziek dier (binnen 7 dagen na ophalen) aan het asiel moet terugbrengen en dat zij hem dan beter maken maar je snapt wel dat ik daar helemaal geen vertrouwen en zin in heb. Hij is net gewend en dan moet hij weer "tijdelijk" terug naar dat overvolle asiel. Ga ik absoluut niet doen maar heb ook geen zin in torenhoge dierenarts rekening. Het belangrijkste nu is dat de poezen gezond zijn.
zondag 31 juli 2011 om 22:32
zondag 31 juli 2011 om 22:32
quote:missdory schreef op 31 juli 2011 @ 22:29:
Het probleem is dat het asiel 50 kilometer van mijn huis is.tja vervelend maar dat is het risico met het kopen van een kat onder deze voorwaarde. Ik snap het wel hoor van dat asiel die hebben vast een vaste dierenarts waar ze een overeenkomst mee hebben waardoor het veel minder kost dan telkens een individuele dierenarts te moeten betalen.
Het probleem is dat het asiel 50 kilometer van mijn huis is.tja vervelend maar dat is het risico met het kopen van een kat onder deze voorwaarde. Ik snap het wel hoor van dat asiel die hebben vast een vaste dierenarts waar ze een overeenkomst mee hebben waardoor het veel minder kost dan telkens een individuele dierenarts te moeten betalen.
zondag 31 juli 2011 om 22:39
Ik stuur wel even een mailtje naar het asiel. Ik ga toch naar mijn eigen dierenarts, dat is toch iets prettiger omdat hij mijn andere kat ook goed kent. Het belangrijkste is toch dat mijn katten gezond zijn. Ik snap ook best dat het asiel geen dure dierenarts kan betalen maar ik heb voor het katje wel 90 euro moeten betalen
zondag 31 juli 2011 om 22:40
Je moet vooral niet bezuinigen, als jij meer vertrouwen hebt in je eigen dierenarts, dan ga je daarheen. ook als het je veel geld gaat kosten. Dat is het risico van huisdieren en die verantwoordelijkheid dien je erbij te nemen.
Ik had een paar jaar geleden een aardig centje gespaard omdat ik mijn studie weer op wilde pakken, nog 1 jaar nodig had om af te studeren en geen recht meer had op stufi. Toen werd mijn kat aangereden en heel snel daarna was al mijn spaargeld op...
Dat jaar heb ik alsnog gered, en nu loopt hier een prachtig opgelapte kater rond.
Je hebt het er voor over of niet.
Ik had een paar jaar geleden een aardig centje gespaard omdat ik mijn studie weer op wilde pakken, nog 1 jaar nodig had om af te studeren en geen recht meer had op stufi. Toen werd mijn kat aangereden en heel snel daarna was al mijn spaargeld op...
Dat jaar heb ik alsnog gered, en nu loopt hier een prachtig opgelapte kater rond.
Je hebt het er voor over of niet.
zondag 31 juli 2011 om 22:41
zondag 31 juli 2011 om 22:52
quote:Spruit schreef op 31 juli 2011 @ 22:41:
ik bedoel dit trouwens niet vervelend, maar het kan nou eenmaal gebeuren dat een dier uit het asiel iets meeneemt naar zijn nieuwe baasje. Dat is vervelend, en zeker lastig als ie ook jouw andere kat besmet, maar laat m goed nakijken en dan beginnen jullie samen aan zijn nieuwe start.
Succes!
Mijn katten zijn mijn alles dus daar bezuinig ik echt niet op.
Ik vraag mijzelf gewoon af of hij nu echt ziek is of misschien toch een allergie. Zag op internet dat een kat ook gewoon op het verhaal afgaat en dat ze bijna nooit testen?
ik bedoel dit trouwens niet vervelend, maar het kan nou eenmaal gebeuren dat een dier uit het asiel iets meeneemt naar zijn nieuwe baasje. Dat is vervelend, en zeker lastig als ie ook jouw andere kat besmet, maar laat m goed nakijken en dan beginnen jullie samen aan zijn nieuwe start.
Succes!
Mijn katten zijn mijn alles dus daar bezuinig ik echt niet op.
Ik vraag mijzelf gewoon af of hij nu echt ziek is of misschien toch een allergie. Zag op internet dat een kat ook gewoon op het verhaal afgaat en dat ze bijna nooit testen?
zondag 31 juli 2011 om 22:52
quote:missdory schreef op 31 juli 2011 @ 22:39:
Ik stuur wel even een mailtje naar het asiel. Ik ga toch naar mijn eigen dierenarts, dat is toch iets prettiger omdat hij mijn andere kat ook goed kent. Het belangrijkste is toch dat mijn katten gezond zijn. Ik snap ook best dat het asiel geen dure dierenarts kan betalen maar ik heb voor het katje wel 90 euro moeten betalen
2 x ingeënt
ontwormd bij 2,4, 6 en 8 weken
voeding
kattengrit
dierenartskosten
90 euro is een koopje
2 x ingeënt
voeding
kattengrit
dierenartskosten
90 euro is een koopje
zondag 31 juli 2011 om 22:56
zondag 31 juli 2011 om 22:57
quote:feeks schreef op 31 juli 2011 @ 22:52:
[...]
2 x ingeënt
voeding
kattengrit
dierenartskosten
90 euro is een koopjeEn eventueeal al gesteriliseerd, of indien te jong, korting om dat via het asiel te laten doen wanneer kitten oud genoeg is.
[...]
2 x ingeënt
voeding
kattengrit
dierenartskosten
90 euro is een koopjeEn eventueeal al gesteriliseerd, of indien te jong, korting om dat via het asiel te laten doen wanneer kitten oud genoeg is.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
zondag 31 juli 2011 om 23:04
quote:missdory schreef op 31 juli 2011 @ 22:56:
[...]
Daar was ik nog niet aan toe gekomen maar is nu waarschijnlijk te laat De volwassen kat is te oud om nog verzekerd te worden.
voor deze kwaal wel, maar voor de toekomst kan het wel.
Hoe oud is je andere kat, want in principe kan die ook verzekerd worden
[...]
Daar was ik nog niet aan toe gekomen maar is nu waarschijnlijk te laat De volwassen kat is te oud om nog verzekerd te worden.
voor deze kwaal wel, maar voor de toekomst kan het wel.
Hoe oud is je andere kat, want in principe kan die ook verzekerd worden