Online sanitair kopen, ervaringen?

17-05-2010 20:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Voor onze nieuwe badkamer ben ik op zoek naar sanitair. Het gaat om een ligbad, een glazen badscherm, een badmeubel (met wasbak) en een toilet.

Nu schrik ik me helemaal het apenzuur van de prijzen als ik zo her en der rondkijk. Voor alleen een meubel met wasbak en spiegel (zonder kraan e.d) ben je zo ¤800,- kwijt.

Online kun je het op veel plekken voor een stuk minder vinden, maar ik weet niet of ik dat aandurf.

Ik ben bang dat de kwaliteit niet goed is of dat de levering eeuwen op zich laat wachten.

Wie heeft ervaring?
The time is now
Ik heb vorig jaar ook rondgekeken op internet en het kan inderdaad wel schelen.



Als je let op het merk van hetgeen je wil hebben weet je al snel of het goed is of niet. Totaal merkloos zou ik niet zomaar nemen zonder te hebben gezien hoe het er in het echt uit ziet.



Zo heb ik uiteindelijk alleen de wasbak via internet gekocht en dat is prima gegaan. Levering volgens afspraak.



Succes met de moeilijke keuzes die je moet maken om een badkamer te krijgen die je echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Je zou eerst naar een speciaalzaak kunnen gaan om badkamers te bekijken en als je iets mooi vindt kun je dat dan op internet bestellen. Dan heb je al in het echt gezien hoe het materiaal is en de maten en de degelijkheid.

De levering, tja dat is altijd afwachten. Ik ben mijn huis aan het verbouwen en ik moet zeggen dat alles wat ik via internet heb besteld, (o.a. kranen en cv ketel) snel en goed geleverd werd.

Ik heb overigens gekozen voor een (low budget) bad en meubel van de bouwmarkt, een douche (met cabine) uit een speciaalzaak en kranen via internet. Je zou denken een ratjetoe bij elkaar maar nee, het is super mooi geworden. Ik heb wel gekozen voor een (dure) natuurstenen vloer. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alle materialen en een jacuzzi bij stopet.nl gekocht, ging allemaal prima en het scheelde alleen al voor het bad 1000,- dus dat was zeker de moeite. Een aannemer heeft de badkamer verder gemaakt.
Zo heb ik het ook gedaan inderdaad. Bij mij zijn de (Grohe) kranen van de bouwmarkt en het toilet en het reservoir ook. Via internet vond ik een handelaar waar ik de tegels en douchecabine heb gekocht. Hij had wel een loods waarin ik rustig de tegels kon uitzoeken enz.



Uiteindelijk is het een zoektocht, maar je kan er wel veel geld mee besparen.
In Duitsland zijn keukens een stuk goedkoper, wellicht ook met sanitair zo?
Mijn ouders hebben hier trouwens hoop gekocht: http://www.sanidump.nl/
Alle reacties Link kopieren
En ik heb mijn cv-ketel ook bij stopet.nl besteld.

Zelf laten installeren en zelfs een installatiemonteur kon hem via zijn werk (tegen inkoopsprijs) niet goedkoper krijgen.

Kranen via hudsonreed.com besteld, bij mij snelle en goede levering, ook keurig ingepakt. Maar vrienden moesten weer eeuwen op hun bestelling wachten.
Wij hebben tegels van Villeroy & Boch. Later kwam ik erachter dat ze hier veel goedkoper te koop zijn. Geen ervaring ermee trouwens.. maar tipje.

http://www.fliesenrabatte.de/
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben al het sanitair (excl tegels) online gekocht. Het is een badkamer concurrent (punt nl) Was stukken goedkoper, werd geleverd op het moment dat wij het wilden, konden na levering betalen en hadden hele goede service aan de telefoon (bijv die wc staat mooier bij die wastafel etc). Echt hele goede ervaringen dus. Ik vond het ook spannend, maar zou nu nooit meer offline kopen.



Kijk goed naar garantie en leveringsvoorwaarden. Kijk of winkel is aangesloten bij thuiswinkel organisatie etc, kijk of er contactgegevens beschikbaar zijn. Het werkt goed om in de winkel te kijken wat je wil en op productnaam te googelen. Wij hadden bij die winkel een aantal items die elders goedkoper waren, kregen we gewoon korting als we alles daar bestelden.



Let trouwens op met kranen; merkkranen zijn duur, als ze een stuk goedkoper zijn kan er een ander (goedkoper) werk in zitten.



Het is even puzzelen maar we hebben duizenden euro's betaald. Ook op keukenapparatuur trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou met online bestellen wel opletten dat de webshop lid is van een branchevereniging of thuiswinkelorganisatie. En dat dan ook checken op de website van die branchevereniging of tw-org zelf, want een logootje plakken kan iedereen.

Dan kun je nog ergens terecht als er iets mis gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn kranen online gekocht en de tegels voor badkamer & woonkamer (donkergrijs leisteen) ook via internet gevonden. Badmeubel, bubbelbad & regendouche wel bij Piet Klerkx gekocht, maar was jubileum aanbieding en echt spotgoedkoop.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hele goeie ervaringen met megabad.com uit Duitsland, nu 2 keer gedaan en scheelde heel veel met Nederland en verder goeie levering enzo!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben alles, inclusief een wirlpool, en een op maat gemaakte douchescherm via Ebad gekocht, er komt dan iemand inmeten. Verliep allemaal prima, en het scheelt werkelijk duizenden euro`s.

Alles van de bekende A merken, ik zou niet voor merkloos gaan.
Alle reacties Link kopieren
Het is trouwens een enorme klus om alles uit te zoeken, je moet precies weten wat je wilt.



We hebben trouwens de tegels wel bij de lokale tegelhandel gekocht, omdat je dat online natuurlijk niet kan zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alles, van bad tot kraan tot toiletzitting online gekocht. Werkt prima. Ik kon ook makkelijk dingen ruilen waar ik bij nader inzien toch niet blij mee was. Uiteindelijk heb ik bij 4 online winkels spullen gekocht, omdat niet elke winkel alles had wat ik wilde hebben. Bv. het bad was nogal een speciaal ding. Het meeste werd vlot geleverd, alleen het bad duurde wat langer, maar was nog net op tijd binnen voor de installateur. De levertijd lijkt me niet zo'n probleem als je op tijd bestelt



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Kwaliteit hangt af van welke merken je koopt. Ik heb al mijn sanitair van Sphinx, en de kranen van Damixa. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. De tegels heb ik trouwens ook apart gekocht. Overigens wel bij een zaak die zeer goedkoop was vergeleken met de lokale "tegelboer met luxe showroom en koffie voor elke klant". Op mijn woonkamer tegels scheelde dat 40 euro PER vierkante meter! Shoppen via internet kan dus erg lonen. En voor de installateur kan je bij werkspot.nl terecht.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was er een waskom kapot. Je moet dit binnen 24 uur melden na levering van de producten. Maar wij hadden niet alle dozen open gemaakt en de inhoud geinspecteerd, alleen gekeken of alles bezorgd was wat we moesten krijgen. Toen bleek dus 2 weken later dat die waskom kapot in de doos zat, we zagen dat pas bij het eruit halen, toen knapte de waskom alsware. Hij werd zonder problemen omgeruid. Echt service vind ik dat, want we hadden het niet binnen die 24 uur gemeld, en ze hadden dus terecht een kosteloze ruiling kunnen weigeren. Maar zij hadden er begrip voor dat je niet elk item daadwerkelijk uit de doos haalt en inspecteert. Echt super.
Alle reacties Link kopieren
Ook nog een tip, als je een weet wat je wilt kun je ook nog op Marktplaats zoeken, daar worden ook vaak nieuwe producten aangeboden. Zo heb ik onze keukenkraan van Dornbracht (model Tara) voor 100 euro op de kop getikt, nog nieuw in de doos, kwam uit een failliete boedel van een sanitairzaak.
Hé Banba, wordt het nu douche-in-bad of douche-én-bad?



Verder; geen idee of het hier goedkoper is, je zou hier eens kunnen kijken; http://www.bauking.de/sortiment/sanitaer
Ik zou inderdaad wel opletten met online kopen van sanitair op keurmerken e.d. De al eerder genoemde Sanidump hoeft trouwens niet veel duurder te zijn. Wat kranen betreft zou ik wel voor echte a-merken gaan zoals Grohe, Kludi, Venlo en Damixa. Wat toiletpotten, wastafels betreft ben ikzelf niet zo gechameerd van bouwmarktmerken als Plieger.

Arcom vind ik trouwens een heel mooi merk, maar die vind je alleen bij de professionele installateur.

Warmteservice heeft trouwens ook wel vaak een goede prijs.

Een voordeel heeft de wat duurdere professionele vakhandel (zoals de Baderie) wel, die heeft van de groothandel (zoals Technische Unie) tools om het ontwerpen van de badkamer enorm te vergemakkelijken.

In ieder geval veel succes!!!!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties. Ik kreeg onverwacht bezoek, vandaar de late reactie.



Ik ga even alle sites doorkijken die genoemd zijn, alvast bedankt!
The time is now
Alle reacties Link kopieren
@Sarah: ik heb 'gewonnen' hoor! Het wordt douchen in bad .
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb een beetje zitten spitten, maar dat valt nog niet mee. We weten wel (ongeveer) wat we willen qua afmetingen e.d., maar ik heb totaal geen verstand van merken. Op de meeste sites kun je zoeken per merk, maar ik weet niet waar ik moet beginnen *zucht*.

We zijn al bij Brugman geweest en hebben ons door een gladde verkoper een veel te dure badkamer uit laten tekenen. Dat waren wel mooie spullen, maar ik heb (natuurlijk) geen idee wat de merken waren.
The time is now
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben Villeroy en Boch toiletten (boven en beneden) en de waskommen zijn ook van Villeroy en Boch,

Duscholux douchebak en ook Duscholux glazen douchewanden

Riho wirhlpool hoekbad

Grohne kranen/douchekoppen



Trouwens ook een handdoekenradiator, merk weet ik even niet. (geen zin om naar boven te lopen)



Oh, en fonteintje in het toilet, weet zo gauw ook het merk even niet.



Bij Ebad dus
anoniem_61263 wijzigde dit bericht op 18-05-2010 09:04
Reden: toevoeging
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven