Onze golden zakt door achterpoot

13-03-2024 12:13 97 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Onze golden retriever van 1,5 zakt sinds 2 weken geleden regelmatig door zijn achterpoot. Hij jankt en gaat dan op de grond liggen. Even later loopt (en rent) hij zo weer verder. 2 weken geleden ben ik met hem het bos in gegaan waar hij lekker rond heeft geraasd. Op een gegeven moment viel en jankte hij. Hij had een tak tussen de kussentjes van zijn poot. Sindsdien gaat hij door dat pootje heen als hij opspringt of heel hard rent. We houden hem nu maar even rustig…
Ik ga eind van de middag met hem naar de dierenarts. Ik ben ondertussen al een beetje aan het gissen: kan dit toch heupdysplasie zijn? Ik hoop het toch niet…
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi Celine, hoe gaat het met je hond? Ging de operatie goed en lukt het om hem rustig te houden in de bench?
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor de belangstelling!
We zijn toch voor een ren gegaan op advies van de orthopeed, aangezien hij geen bench gewend is. Naar mijn idee gaat het best oké. De wond lijkt mooi te genezen en in de regel blijft hij aardig rustig.
Morgen hebben we controle bij de orthopeed. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh fijn dat het lijkt mee te vallen qua herstel en rust. Ik hoop dat je Golden weer snel beter wordt en dat ie zich voorlopig koest kan houden :-D
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je wel. Dat hopen wij ook!
Alle reacties Link kopieren Quote
We zijn nu een paar weken verder. Nog 3 weken en dan volgt de controlefoto. Afwachten.
Helaas zien we nu regelmatig dat hij zijn rechterachterpoot ontziet. Ik heb de orthopeed gevraagd om eind mei ook nog een extra blik op de foto’s van eerder dit jaar te kijken en lichamelijk onderzoek te verrichten. Als het maar niet zijn heup is… :-( Dit suggereerde zijn eigen dierenarts vorige maand.
celine29 wijzigde dit bericht op 12-05-2024 19:11
7.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine29 schreef:
12-05-2024 19:04
We zijn nu een paar weken verder. Nog 3 weken en dan volgt de controlefoto. Afwachten.
Helaas zien we nu regelmatig dat hij zijn rechterachterpoot ontziet. Ik heb de orthopeed gevraagd om eind mei ook nog een extra blik op de foto’s van eerder dit jaar te kijken en lichamelijk onderzoek te verrichten. Als het maar niet zijn heup is… :-(

Dat is de geopereerde poot? Soms willen ze na een operatie/pijn de poot liever niet gebruiken, dan kunnen oefeningen en/of fysio helpen. Ik zou morgen bellen voor overleg met de kliniek en niet 3 weken af gaan zitten wachten, dat zou echt heel zonde zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
S-Groot schreef:
12-05-2024 19:07
Dat is de geopereerde poot? Soms willen ze na een operatie/pijn de poot liever niet gebruiken, dan kunnen oefeningen en/of fysio helpen. Ik zou morgen bellen voor overleg met de kliniek en niet 3 weken af gaan zitten wachten, dat zou echt heel zonde zijn.
Nee, dat is niet zijn geopereerde poot…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zeker geen drie weken wachten, waarom zou je je hond met wellicht pijn laten lopen?
Alle reacties Link kopieren Quote
We gebruiken nog wel novacam.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat sneu.. hopelijk is hij snel de oude.. las al ergens de tip voor een hondenzorgverzekering. Kost iets van 15 euro per maand en vergoed 75% van de dierenarts kosten. (Volgens mij ook inentingen)

Bij onze pup destijds de moeite waard, die at alles op wat ie maar te pakken kreeg, dus we zaten er regelmatig. Meteen afgesloten toen hij met spoed geopereerd moest worden na het opeten van een speelgoed Dino en we 870 euro moesten aftikken. :facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine29 schreef:
12-05-2024 19:20
We gebruiken nog wel novacam.

En zelfs dán ontziet hij die poot. Het kan door overbelasting komen maar ik zou willen weten wat de orthopeed me aanraadt. Weet niet of je een opbouwschema hebt qua beweging (en hoeveel hij nu beweegt, kan hij al op de bank springen/opspringen/rondjes draaien?) maar daar zou ik overleg over willen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Theekopje82 schreef:
12-05-2024 19:29
Wat sneu.. hopelijk is hij snel de oude.. las al ergens de tip voor een hondenzorgverzekering. Kost iets van 15 euro per maand en vergoed 75% van de dierenarts kosten. (Volgens mij ook inentingen)

Bij onze pup destijds de moeite waard, die at alles op wat ie maar te pakken kreeg, dus we zaten er regelmatig. Meteen afgesloten toen hij met spoed geopereerd moest worden na het opeten van een speelgoed Dino en we 870 euro moesten aftikken. :facepalm:
je kunt geen brandend huis verzekeren...
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom wil je weer wachten???
Alle reacties Link kopieren Quote
De andere poot ook?
Neem alsjeblieft contact op met de fokker, jouw hond heeft een erfelijke aandoening, er mag niet meer verder worden gefokt met de ouders of broertjes of zusjes.

Dat de kosten van de dierenarts zo hoog zijn komt door de verzekering, het is namelijk 1 partij, die je met de verzekering een duur 'abonnement' heeft aangesmeerd. Zoek een onafhankelijke dierenarts en je betaalt ineens een stuk minder.
Alle reacties Link kopieren Quote
thistle schreef:
13-05-2024 07:36
De andere poot ook?
Neem alsjeblieft contact op met de fokker, jouw hond heeft een erfelijke aandoening, er mag niet meer verder worden gefokt met de ouders of broertjes of zusjes.

Dat de kosten van de dierenarts zo hoog zijn komt door de verzekering, het is namelijk 1 partij, die je met de verzekering een duur 'abonnement' heeft aangesmeerd. Zoek een onafhankelijke dierenarts en je betaalt ineens een stuk minder.
Dit vrees ik ook...ik denk dan aan HD. Zijn er foto's gemaakt van zijn heupen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Hij heeft zijn niet geopereerde poot overbelast door zijn geopereerde poot te ontzien. Hij heeft nu antibiotica en ontstekingsremmers.
Bij zijn geopereerde knie (TPLO) had hij vocht zitten, waardoor hij met die poot ook hinkte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine29 schreef:
16-05-2024 20:54
Hij heeft zijn niet geopereerde poot overbelast door zijn geopereerde poot te ontzien. Hij heeft nu antibiotica en ontstekingsremmers.
Bij zijn geopereerde knie (TPLO) had hij vocht zitten, waardoor hij met die poot ook hinkte.

Goed dat je toch gegaan bent. Je ziet hoe belangrijk het is om te weten waardoor het komt, ik had het ook over overbelasting en ontzien maar je moet dat dus wel checken en kijken of er een reden voor is. Nu dus AB omdat er vocht in zijn geopereerde knie zit, hopelijk herstelt hij er goed van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien was de ren toch niet zo'n goed idee? Absolute benchrust is echt wat wordt voorgeschreven namelijk.
People are people, so why should it be?
You and I should get along so awfully
Alle reacties Link kopieren Quote
Nostromo schreef:
17-05-2024 10:24
Misschien was de ren toch niet zo'n goed idee? Absolute benchrust is echt wat wordt voorgeschreven namelijk.
Dat is mij zelf vanuit het ziekenhuis geadviseerd…
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach arme hond en arme jij; ik weet wat voor zorgen je kunt hebben om je hond. Heel veel sterkte voor jullie beide!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren Quote
louise1 schreef:
17-05-2024 11:02
Ach arme hond en arme jij; ik weet wat voor zorgen je kunt hebben om je hond. Heel veel sterkte voor jullie beide!
Dank voor je medeleven! Klinkt idioot, maar hij voelt als een kindje voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Celine29 schreef:
17-05-2024 10:42
Dat is mij zelf vanuit het ziekenhuis geadviseerd…
Was bij ons ook zo hoor. Onze Mechelaar wordt absoluut niet rustig in een bench dus dat werkt niet. Wij hebben het zitgedeelte van de woonkamer afgebakend en dat was haar plek, zo zat ze ook bijna nooit alleen.
Ook allemaal in overleg met de dierenarts.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven