Onze kat is op vakantie.

04-05-2015 08:19 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is hij gaan zwartrijden maar Portugal.

Buren gingdn vrijdag voor 2 maanden naar hun zoon in Portugal met de camper en hun 6 katten. Onze kat is bij hun geboren en hun katten zijn dus ook zijn broers en ouders. Hij vindt het daar altijd gezellig en mag er ook graag soms even buurten.

Hij liep weer eens te buurten toen de buren weggingen en de buurman dacht dat hij alweer een kat vergeten was. Dus heeft hem in de camper gedaan. Buurvrouw had de katten al geteld,dus die telde niet meer. En zo reden ze richting Portugal.

Halvewege de dag heb ik nogaan vriend gevraagd of hij onze kat ook gezien had, ja vanmorgen die was op pad dus zal nu vast ergens liggen slapen.

Buren kwamen op de Portugeesche grens er achter dat ze een kat te veel hadden.

En belde.

Nu de vraag hoe komt kat thuis? Vriend stelde al voor dat hij gewoon vanaf de laptop gaat werken en dat we poes gaan ophalen en er dan een klein weekje blijven.

Buurman wou de reis van poes wel naar huis betalen, Dan moet hij met een vrachtwagen ofzo mee. Vliegen heeft hij denk ik niet de juiste papieren voor...

Tot die tijd, poes heeft het goed. hij is gewoon lekker op vakantie.

Nu nog zijn reis naar huis bedenken hoe we dat gaan doen.
Waarom laat je die kat niet gewoon bij die buren? Ze zijn er blijkbaar op ingesteld om met katten op vakantie te gaan, dus houden ze die van jullie ook maar bij.
Shoot first, ask questions later!
hier heb ik hard om moeten lachen, sorry geen oplossing!
Kan hij niet gewoon daar blijven tot dat ze terug komen naar NL? Of duurt dat te lang?

Ik ben gek op katten maar een caravan vol lijkt me dan wel weer teveel van het goede trouwens . Maargoed, ieder zijn ding!
Dan moet ik hem 2 maanden missen.
Voor de kat is het het rustigste als je hem of daar laat voor 2 maanden, of hem zelf gaat ophalen.

Zou hem niet met een vliegtuig of vrachtwagen meesturen; veel te veel stress!

Succes!
Maarr...

Als hij van plan is om de hele weg te gaan miauwen tot we de auto parkeren dan pas ik ervoor.

Doet hij ook als hij naar de dierenarts moet...

Ik zou hem gewoon twee maanden vakantie geven als de buren er niet mee zitten.

Maar het is ook wel gezellig om samen met vriend een weekje Portugal te gaan regelen of niet? Hebben jullie ook een week vakantie.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:J-J schreef op 04 mei 2015 @ 08:28:

Dan moet ik hem 2 maanden missen. Ja, jee die kat is nu eenmaal wel daar...
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Briljant verhaal.

Als je zin hebt in een weekje vakantie en je kan het regelen zou ik hem gaan halen, leuk avontuur! Anders lekker laten zitten. Kat zit vertrouwd tussen z'n vriendjes en de buren zullen op 6 één meer ook niet erg vinden. Wel even de buren compenseren voor het extra voer.
Is de kat niet in paniek dan? Ik zou hem niet daar laten, de kans dat hij zelf aan de terugreis begint is erg groot.
Geen tips, maar ik zit nu de hele dag met dit liedje in mijn kop

https://www.youtube.com/watch?v=VoXsyYL8uIA
ik zou zo zeggen, ik zie hem wel weer terug over twee maanden.
Als je maar een weekje hebt wordt het echt geen vakantie, als je dan op en neer naar Portugal moet rijden. En het lijkt me voor de kat ook erg stressvol om bij zijn familie weggerukt te worden en dan twee tot drie volle dagen in een auto gestopt te worden.

Oftewel: Laat hem lekker daar.
.
quote:Bromelia schreef op 04 mei 2015 @ 08:36:

Geen tips, maar ik zit nu de hele dag met dit liedje in mijn kop

https://www.youtube.com/watch?v=VoXsyYL8uIAOh, die wilde ik posten!
Ik heb echt een klote ochtend maar dit fleurt mijn hele dag op! Hahahahaha Fijne vakantie Poes!
Geniaal verhaal inderdaad. Maar wel balen voor jou.

Als je kat tijdens een autorit naar de dierenarts al gaat zitten miauwen, kun je er donder op zeggen dat dat vanaf Portugal ook het geval zal zijn. Wij brengen onze kat wel eens naar mijn schoonouders als we een weekje of langer weggaan. Drie kwartier lang gemiauw.

Wat Lechatrose zegt: ik zou hem daar lekker met zijn kattenvriendjes laten zitten en de buren een vergoeding geven voor het kattenvoer dat die de komende twee maanden krijgt. Veel te veel stress om dat beestje volgende week weer zo'n lange autorit aan te doen.

En sterkte met het gemis! Vraag me trouwens wel af hoe je buren dat doen: zes katten mee in een camper. Neem toch aan dat ze ook de camper wel eens uit mogen. Lopen ze dan niet weg..? Of zitten ze aan een riempje?
Als je hem terug wilt vlieg je daarheen, ga je naar de lokale dierenarts, zorg je dat hij de juiste vaccinaties krijgt en vlieg je terug.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wel een risico om de kat bij de buren te laten, wat als hij ontsnapt? Of wegloopt?

Als het kan qua tijd en geld dan zou ik hem halen. Of hij erg miauwt kan je aan de buurman vragen, denk het bijna van niet anders hadden ze hem toch eerder opgemerkt?

Wel een beetje dommelig van je buren als je weet dat de buurkat ook veel bij jouw katten zit om niet nog een keer extra te tellen net voor je wegrijdt. Lekker knus met zijn 9e in een camper
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
haha wat leuk! Ik zou 'm lekker op vakantie laten!
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 mei 2015 @ 08:59:

Wel een beetje dommelig van je buren als je weet dat de buurkat ook veel bij jouw katten zit om niet nog een keer extra te tellen net voor je wegrijdt. Lekker knus met zijn 9e in een camper Wat zal dat stinken, 7 katten met bakken in een camper. En bij iedere stop moet je opletten dat er niet 1 ontsnapt.
quote:himalaya schreef op 04 mei 2015 @ 09:02:

[...]

Wat zal dat stinken, 7 katten met bakken in een camper.En dan in de brandende zon
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Slimme kat om zo lekker op reis te gaan

Ik zou hem ook daarlaten en eventuele kosten betalen en bij terugkomst een grote bos bloemen op tafel neerzetten bij de buuf.
quote:Mylene_Valerie schreef op 04 mei 2015 @ 09:03:

[...]

En dan in de brandende zon Nou precies. Bijzonder hoor.
Laat hem anders op vakantie dan kan kat ook weer mee terug met de buren. Vraag om vakantiefoto's en een ansichtkaart.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven