Op huis bieden

12-06-2017 16:55 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag wat input in het volgende:
Ik heb een leuk huis gezien. Het is voor 150k gekocht, 5 jaar geleden. Nu staat het voor 185k te koop. Het is deels gemoderniseerd. Tuinen, badkamer en zolder niet.
Is 10.000 minder reëel in deze prijsklasse? (ivm budget).
Ligging: kleine stad, geen randstad, vlak naast gewilde stad.
Staat 2 maanden te koop.
Wat doen de huizen in de buurt? Je kunt dit gewoon even opvragen op postcode ;) kost 3,50 geloof ik en je geld heel erg waard. Is er meer interesse in de woning? Soms is het interessant te weten hoeveel hypotheek er op de woning rust. Kun je allemaal opvragen :)

Wij hebben (wel iets duurdere categorie) ruim 40.000 onder de vraagprijs geboden ;)
Je kan het altijd proberen. Er valt toch niets over te zeggen. In mijn buurt stond een appartementje te koop voor 134k en dat is binnen een week verkocht voor 168k.
Dat hangt denk ik echt af van wat huizen in de buurt doen. Ik heb kort geleden voor 15000 boven de vraagprijs gekocht. Identiek buurhuis is vorige week voor nog eens 10000 meer verkocht.
Kijk eens op www.wozwaardeloket.nl. Mogelijk doe je daar wat inspiratie op over huizen in de buurt.
Bedankt gizzmo-returns!!! Ik heb net op die site gekeken en de WOZ waarde van 2016 is 30.000 onder de vraagprijs. De huizen erom heen nog minder! Wel gestegen tov 2015, maar zeker niet de vraagprijs waard!
Goede tip, ook voor andere huizen als dit niets wordt.
De WOZ-waarde zegt niet altijd wat over de verkoopwaarde. Wij hebben kort geleden ons huis verkocht en de verkoopprijs lag 50K boven de WOZ-waarde (rijtjeshuis). De WOZ is een paar jaar geleden erg laag vastgesteld en ik heb nooit de behoefte gehad om daartegen in bezwaar te gaan.
...
karliin schreef:
13-06-2017 09:37
Bedankt gizzmo-returns!!! Ik heb net op die site gekeken en de WOZ waarde van 2016 is 30.000 onder de vraagprijs. De huizen erom heen nog minder! Wel gestegen tov 2015, maar zeker niet de vraagprijs waard!
Goede tip, ook voor andere huizen als dit niets wordt.
Ik denk niet dat jij gaat slagen in een huis kopen op deze manier. De WOZwaarde is maar heel zelden in de buurt van de vraagprijs/marktwaarde namelijk. Schakel een aankoopmakelaar in of doe op z'n minst je vergelijkend waardeonderzoek via het Kadaster waar de marktwaardes worden ingeschreven met de datum van de overdracht. Dat vergelijkt beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven