Opdek of stomp?
zaterdag 1 februari 2014 om 11:07
Voor onze nieuwbouwwoning moeten we in korte tijd heel veel keuzes maken. Eén ervan is wat voor deuren we willen, opdek of stomp. En nu weten we het niet meer. Ik vond opdekdeuren altijd moderner en strakker omdat de kieren rondom de deur worden afgedekt door de deur, aan de andere kant valt een stompe deur helemaal in het kozijn, zodat het een vlak geheel is. Ons nieuwe appartement is modern, en ook de inrichting wordt modern. Welk type heeft jullie voorkeur en vooral: waarom?
Hieronder nog even een plaatje voor degenen die niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen:
Hieronder nog even een plaatje voor degenen die niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen:
zaterdag 1 februari 2014 om 11:18
Qua tocht maakt het volgens mij niet veel uit, er zit namelijk aan de 'achterkant' altijd een kozijn dat de boel afsluit.
Wat Tam zegt, over dat Vinexwijkachtige, heb ik ook. Opdekdeuren schijnen inderdaad in zwang te zijn sinds er grote wijken in noodtempo uit de grond gestampt werden en er niet zoveel tijd was om de deuren netjes af te hangen. Met een opdekdeur zie je niet hoe scheef de kier boven je deur is. Aan de andere kant: ook zonder kier zie je of een deur recht hangt of niet, dat moet dus niet uitmaken.
Aan de andere kant; opdekdeuren doen daardoor wel wat moderner aan, omdat er vroeger alleen maar stompe deuren bestonden.
Wat Tam zegt, over dat Vinexwijkachtige, heb ik ook. Opdekdeuren schijnen inderdaad in zwang te zijn sinds er grote wijken in noodtempo uit de grond gestampt werden en er niet zoveel tijd was om de deuren netjes af te hangen. Met een opdekdeur zie je niet hoe scheef de kier boven je deur is. Aan de andere kant: ook zonder kier zie je of een deur recht hangt of niet, dat moet dus niet uitmaken.
Aan de andere kant; opdekdeuren doen daardoor wel wat moderner aan, omdat er vroeger alleen maar stompe deuren bestonden.
zaterdag 1 februari 2014 om 11:28
Opdek is inderdaad een beetje een lelijke jaren-negentig-keuze. Maar ja, als je ertussen moet kiezen, dan neem ik aan dat het om kunststof kozijnen en deuren gaat. Want houten opdekdeuren heb ik nog nooit van gehoord. En als het toch geen hout is (hout is natuurlijk wel het mooist) dan maakt het weinig uit.
Maar ga anders eens bij een deurenhandel (of grote bouwzaak) kijken hoe het staat.
Maar ga anders eens bij een deurenhandel (of grote bouwzaak) kijken hoe het staat.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 1 februari 2014 om 11:48
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 februari 2014 @ 11:41:
Stomp, vind opdek wat goedkoop ogen. Weet niet waarom. Ik heb het als binnendeur wel en vind dat prima, maar als voordeur vind ik het niet mooi.Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?
Stomp, vind opdek wat goedkoop ogen. Weet niet waarom. Ik heb het als binnendeur wel en vind dat prima, maar als voordeur vind ik het niet mooi.Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
zaterdag 1 februari 2014 om 12:13
Stomp!!
Wij hebben in ons huis opdek. Echt niet mooi.
Afgelopen zomer een nieuwe verdieping op ons huis gezet en daar begonnen met ons huis strak en modern in te richten. Met stompe deuren! Zoveel mooier!!
Opdekdeuren staan idd armoedig.
Wij hebben in ons huis opdek. Echt niet mooi.
Afgelopen zomer een nieuwe verdieping op ons huis gezet en daar begonnen met ons huis strak en modern in te richten. Met stompe deuren! Zoveel mooier!!
Opdekdeuren staan idd armoedig.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
zaterdag 1 februari 2014 om 12:46
quote:ClaudeFiolle schreef op 01 februari 2014 @ 11:48:
[...]
Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?
Ow haha! Ik dacht dat het om de voordeur ging geen idee hoe ik daar nou bij kom
Ik vind het voor de binnendeuren opdek mooier eigenlijk. Geen kieren, sluit mooi aan. Voor de buitendeuren dus niet, dan stomp. Maar dat is vooral ook omdat ik houten buitendeuren mooier vind en dat is altijd stomp volgens mij.
[...]
Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?
Ow haha! Ik dacht dat het om de voordeur ging geen idee hoe ik daar nou bij kom
Ik vind het voor de binnendeuren opdek mooier eigenlijk. Geen kieren, sluit mooi aan. Voor de buitendeuren dus niet, dan stomp. Maar dat is vooral ook omdat ik houten buitendeuren mooier vind en dat is altijd stomp volgens mij.
zaterdag 1 februari 2014 om 13:17
Stomp, zeker weten. Zoals hierboven ook al meerdere keren aangegeven, vind ik opdek deuren ook wat goedkoop aandoen.
Sterker nog, vind deuren een belangrijke deel van het huis uitmaken. Als ik de keuze zou hebben tussen twee identieke huizen en de ene heeft stompe deuren en de andere opdekdeuren, dan wist ik het wel. Gelukkig hebben wij in ons (oude) huis nog de originele paneeldeuren (wel verstopt onder een plank, maar weer mooi kunnen krijgen). Geeft meteen zoveel meer sfeer! Bedenk dus bij je keuze van nu, ook aan de keuze van een eventueel volgende koper, mocht je het zelf echt neit weten...
Sterker nog, vind deuren een belangrijke deel van het huis uitmaken. Als ik de keuze zou hebben tussen twee identieke huizen en de ene heeft stompe deuren en de andere opdekdeuren, dan wist ik het wel. Gelukkig hebben wij in ons (oude) huis nog de originele paneeldeuren (wel verstopt onder een plank, maar weer mooi kunnen krijgen). Geeft meteen zoveel meer sfeer! Bedenk dus bij je keuze van nu, ook aan de keuze van een eventueel volgende koper, mocht je het zelf echt neit weten...