Opdek of stomp?

01-02-2014 11:07 31 berichten
Voor onze nieuwbouwwoning moeten we in korte tijd heel veel keuzes maken. Eén ervan is wat voor deuren we willen, opdek of stomp. En nu weten we het niet meer. Ik vond opdekdeuren altijd moderner en strakker omdat de kieren rondom de deur worden afgedekt door de deur, aan de andere kant valt een stompe deur helemaal in het kozijn, zodat het een vlak geheel is. Ons nieuwe appartement is modern, en ook de inrichting wordt modern. Welk type heeft jullie voorkeur en vooral: waarom?

Hieronder nog even een plaatje voor degenen die niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen:

Opdek of stomp?

Totaal aantal stemmen: 21

Opdek (14%)
Stomp (81%)
Weet niet (5%)
Ik zou voor opdek gaan
Stomp. Ik vind opdekdeuren een beetje vinex-wijkachtig.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind stomp mooier, mits het dan ook mooie, degelijke ouderwetse kozijnen en deuren zijn.

Opdek is praktischer, minder tocht en zo.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Qua tocht maakt het volgens mij niet veel uit, er zit namelijk aan de 'achterkant' altijd een kozijn dat de boel afsluit.

Wat Tam zegt, over dat Vinexwijkachtige, heb ik ook. Opdekdeuren schijnen inderdaad in zwang te zijn sinds er grote wijken in noodtempo uit de grond gestampt werden en er niet zoveel tijd was om de deuren netjes af te hangen. Met een opdekdeur zie je niet hoe scheef de kier boven je deur is. Aan de andere kant: ook zonder kier zie je of een deur recht hangt of niet, dat moet dus niet uitmaken.

Aan de andere kant; opdekdeuren doen daardoor wel wat moderner aan, omdat er vroeger alleen maar stompe deuren bestonden.
Eens met TAM.
Ik vind opdek altijd een beetje een goedkope uitstraling hebben
quote:pimpelmeesje67 schreef op 01 februari 2014 @ 11:19:

Eens met TAM.
Opdek als de rest modern is.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:moekoe schreef op 01 februari 2014 @ 11:20:

Ik vind opdek altijd een beetje een goedkope uitstraling hebben+1
Stomp staat veel strakker
Stomp, opdekdeuren vind ik echt niet mooi en een wat armoedige uitstraling hebben.
Opdek is inderdaad een beetje een lelijke jaren-negentig-keuze. Maar ja, als je ertussen moet kiezen, dan neem ik aan dat het om kunststof kozijnen en deuren gaat. Want houten opdekdeuren heb ik nog nooit van gehoord. En als het toch geen hout is (hout is natuurlijk wel het mooist) dan maakt het weinig uit.

Maar ga anders eens bij een deurenhandel (of grote bouwzaak) kijken hoe het staat.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
quote:nak schreef op 01 februari 2014 @ 11:26:

Stomp staat veel strakkerDan ga ik voor stomp
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Stomp is echt mooier, of je nou een modern of klassiek huis hebt. Opdek is echt goedkoop van uitstraling.
Stomp, vind opdek wat goedkoop ogen. Weet niet waarom. Ik heb het als binnendeur wel en vind dat prima, maar als voordeur vind ik het niet mooi.
Stomp, ik heb het idee dat het "opdek randje" altijd van plastic is.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Stomp, vind ik echt mooier ogen vooral in een nieuwe woning. Anders lijkt het net of je de deuren uit een jaren 80 woning hebt mee genomen in je mooie nieuwe huis.
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 februari 2014 @ 11:41:

Stomp, vind opdek wat goedkoop ogen. Weet niet waarom. Ik heb het als binnendeur wel en vind dat prima, maar als voordeur vind ik het niet mooi.Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.
Stomp!!

Wij hebben in ons huis opdek. Echt niet mooi.

Afgelopen zomer een nieuwe verdieping op ons huis gezet en daar begonnen met ons huis strak en modern in te richten. Met stompe deuren! Zoveel mooier!!

Opdekdeuren staan idd armoedig.
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
quote:ClaudeFiolle schreef op 01 februari 2014 @ 11:48:

[...]

Maar het gaat hier om de binnendeuren toch?

Ow haha! Ik dacht dat het om de voordeur ging geen idee hoe ik daar nou bij kom

Ik vind het voor de binnendeuren opdek mooier eigenlijk. Geen kieren, sluit mooi aan. Voor de buitendeuren dus niet, dan stomp. Maar dat is vooral ook omdat ik houten buitendeuren mooier vind en dat is altijd stomp volgens mij.
Stomp! Zoveel mooier dan opdek. Wij haden ook de keuze in ons huis, gekozen voor stomp zonder bovenlicht. Buren hebben wel opdek en vind het echt veel minder mooi, oogt toch wat armoedig bij een huis met toch een behoorlijke waarde
Ook stomp vanwege de armoedige uitstraling van opdek. Zal ook wel een ander kostenplaatje aan hangen?
Stomp, zeker weten. Zoals hierboven ook al meerdere keren aangegeven, vind ik opdek deuren ook wat goedkoop aandoen.

Sterker nog, vind deuren een belangrijke deel van het huis uitmaken. Als ik de keuze zou hebben tussen twee identieke huizen en de ene heeft stompe deuren en de andere opdekdeuren, dan wist ik het wel. Gelukkig hebben wij in ons (oude) huis nog de originele paneeldeuren (wel verstopt onder een plank, maar weer mooi kunnen krijgen). Geeft meteen zoveel meer sfeer! Bedenk dus bij je keuze van nu, ook aan de keuze van een eventueel volgende koper, mocht je het zelf echt neit weten...
Qua kosten maakt het niet uit. We hadden in eerste instantie voor stompe deuren gekozen, maar begonnen toch weer te twijfelen. Dat moeten we niet doen zie ik, de meerderheid zou ook stompe deuren kiezen. Fijn om te weten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven