Opdek of stomp?

01-02-2014 11:07 31 berichten
Voor onze nieuwbouwwoning moeten we in korte tijd heel veel keuzes maken. Eén ervan is wat voor deuren we willen, opdek of stomp. En nu weten we het niet meer. Ik vond opdekdeuren altijd moderner en strakker omdat de kieren rondom de deur worden afgedekt door de deur, aan de andere kant valt een stompe deur helemaal in het kozijn, zodat het een vlak geheel is. Ons nieuwe appartement is modern, en ook de inrichting wordt modern. Welk type heeft jullie voorkeur en vooral: waarom?

Hieronder nog even een plaatje voor degenen die niet weten wat ze zich erbij moeten voorstellen:

Opdek of stomp?

Totaal aantal stemmen: 21

Opdek (14%)
Stomp (81%)
Weet niet (5%)
Alle reacties Link kopieren
Als ik naar jouw plaatje kijk dan hebben wij opdek deuren in ons nieuwbouwhuis. Wij mochten ook niet kiezen. Deze kwamen er gewoon in..

Ik vind onze deuren wel mooi maar ik heb eigenlijk ook geen idee hoe een stompe deur eruit ziet. Dat zijn nou typisch van die dingen waar je niet op let als je niet weet dat er verschil in zit vind ik.

Toen wij de badkamer gingen uitkiezen hadden we ineens keus uit wel 50 verschillende toiletpotten. Nooit geweten dat er zoveel verschillende bestonden. Serieus 2 uur besteed aan kijken en vergelijken en toen een hele mooie pot uitgezocht.

Uiteindelijk hadden we een hele mooi badkamer uitgezocht maar toen bleek het wel boven ons budget. Dus geswitcht naar een veel goedkopere hangende toiletpot dan de oorspronkelijke.

Nu een paar jaar later heb ik geen flauw idee hoe die oorspronkelijke er ook al weer uitzag en let ik bij andere mensen ook nooit op de vorm van de toiletpot.

Ik vermoed dat met deuren net zo iets opgaat. Kun jij vertellen wie van je vrienden opdekdeuren heeft en wie stomp?
Ik weet van alle huizen waar ik ooit gewoond heb wat voor deuren erin zitten, en van een paar familieleden/vrienden waar ik vaak kom, maar verder let ik inderdaad nooit op deuren. Het is meer dat we nu voor het eerst echt alles kunnen kiezen (het is de eerste nieuwbouwwoning die ik koop) en dat we dat dan ook zo goed mogelijk willen doen. Een soort keuzestress terwijl we met de andere optie ook tevreden zouden zijn. De toiletpot waren we trouwens zo over uit; de standaard hangende toiletpot vonden we goed genoeg, dus daar hebben we geen seconde langer over nagedacht.
Wij hadden in onze Vinex woning geen keus, maar hebben naderhand zoveel mogelijk deuren vervangen voor stomp. Veel mooier.

Wij hebben toen ook direct de bovenlichten eruit gehaald. Dat maakt het echt af. Je hebt dan gewoon een muur die doorloopt, met een deur erin.
Stomp is duurder, dit heeft er mee temaken dat ze langernodig hebben om ze af te hangen. Deze deuren sluiten dan ook beter aan (denk aan geluid/ tocht), terwijl bij opdek de kier wordt afgedekt met het "opdek" plaatje... Wat hierboven wordt gezegd dat opdek beter is voor tocht klopt niet!
In onze nieuwe woning komen geen bovenlichten. Dat vind ik ook mooier, alleen ben ik wel bang dat de hal heel donker wordt.
Alle reacties Link kopieren
https://encrypted-tbn0.gs ... jCpn1orFHnzaSUIWJ1bQxUQWt

Wat vind je dan van zoiets? Wij hebben in ons vorige huis een deur gehad met iets kleinere ramen er in, waar het licht heel mooi doorheen kwam. Zoiets zou ik zelf hier ook wel willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven