Osdorrrrp

26-05-2020 22:36 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik mag een woning bezichtigen, wat op zich heel fijn is.
Woon sinds 2 jaar in Amsterdam en nu 1 jaar alleenstaande moeder van 2 jonge kinderen.
Woning is dus in Osdorp, een wijk die ik voornamelijk uit negatieve verhalen ken.
Mijn vraag: wie is er bekend met de buurt? Leuke basisscholen? Fijne plek om op te groeien?
Het aanbod in Amsterdam is zo beperkt en vanwege de huidige crisis ben ik gedwongen een goedkopere woning te vinden. Vader van de kinderen woont hier in de stad hoog en droog, maar ik helaas niet en voel dat ik weinig keus heb. Ik hoop dus eigenlijk heel hard op positieve verhalen!!
This is not kosher!
Ze hebben de wijk de afgelopen periode ontzettend opgeknapt. Maar ik zou er zelf nooit willen wonen. Maar wat je zegt de markt is zo lastig. Er zijn vast wel straten waar het ok is, maar zelf nee ik zou het niet doen.
Ik kom uit Amsterdam en heb een paar jaar in Osdorp gewoond in mijn studententijd. Van een basisschool weet ik dus niet, maar er zijn wel leuke plekjes. In binnen 5 min met de tram kan je al in een ander deel zijn waar je ook kan kijken voor scholen, het hoeft niet in die buurt te zijn (ik zou mijn kind niet snel in Osdorp naar school laten gaan). Verder is de plas wel leuk en daar was ook wel een leuke plek iets te drinken.
Hakuna Matata
In welke buurt woon je nu?

Osdorp zou ik zelf niet willen wonen, niet alleen, niet met kinderen.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Het hangt er vanaf. Richting nieuw sloten/Badhoevedorp vind ik prima!
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
Heel fijn deze reacties!
Betreft in het oostelijk deel van Osdorp.
Ik woon nu in Ijburg. Niet bepaald mijn wijk, mist wel een ziel.
Ik vind een stukje fietsen voor school geen probleem. Dat doen we nu ook.
This is not kosher!
Heb even Google gecheckt: ligt tussen sloterplas en het stadspark sloten.
This is not kosher!
Met het risico herkenbaar te worden (vanwege mijn unieke mening :whoops: : I :heart: Osdorp. Het hangt wel erg af van de wijk waar je woont, er zijn wijken met veel sociale huur en oude hoogbouw (alleen maar flats) en wijken met veel laagbouw (rijtjeshuizen) en deel huur deel koop. Het begin van Osdorp is 20 minuten fietsen naar Leidseplein, maar diep in de Aker is het al snel 40 minuten fietsen. Maar het is zo groen op veel plekken! Vaak ook veel speeltuinen en er wordt veel buiten gespeeld. Je kunt er veel beter wandelen en hardlopen zonder langs autowegen te moeten lopen dan in vrijwel alle andere delen van Amsterdam (behalve dan de Bijlmer, maar daar wil je dat op veel plekken niet s avonds), en ik voel me er erg veilig. Het is veel gemengder dan bijvoorbeeld slotervaart of de Bijlmer of de oud-zuid. Je hebt mensen van allerlei afkomsten wonen, de witte 'Hollandse' Osdorpers maar ook mensen met een Turkse, Surinaamse, Marokkaanse, Aziatische, Afrikaanse etc. achtergrond en die mix maakt m.i. dat het veel relaxter woont dan Slotervaart. Maar veel hangt af van waar in Osdorp, Osdorp is eigenlijk een enorme wijk en net als in Noord liggen de goede en slechte wijken vlak bij elkaar. De Reimerswaal en de Wildemansbuurt - nog steeds echt probleemwijken
Andere delen van Osdorp-Oost - de huizen worden al weggekaapt door expats :P Waar in Osdorp zoek je?

Maar echt, mijn welgemeende advies, in Amsterdam moet je kopen waar het nog hip moet worden. Twintig jaar geleden was dat Oost, tien jaar geleden was dat Noord, maar dat is nu allebei al drie keer over de kop gegaan. Dus ik zou mijn pijlen richten op nieuw-west, want zuidoost is gewoon een takke-eind fietsen :lol:
Wellhello schreef:
26-05-2020 22:55
Als je een andere mogelijkheid hebt zou ik hier niet gaan wonen.
Wellhello schreef:
Ik lees nu pas je laatste twee posts.

Bedoel je stadspark Osdorp? Of Kasterleepark?

In beide gevallen: loop er overdag én s avonds eens een rondje in de buurt. Het is m.i. een heel kindvriendelijk deel van Amsterdam met erg veel autoluwe buurten met eindeloze speeltuinen waar je je als kind eindeloos kan vermaken, en waar ook veel speeltuinen zijn. En mooie mix koop-huur en hoogbouw-laagbouw als ik goed begrijp welk deel je bedoelt. En er zit een prima basisschool volgens mij, maar misschien moeten we pm'en als je nog meer details wilt.
Wellhello schreef:
stadspark sloten? Ik woon er maar daar heb ik nog niet van gehoord.

De buurt "osdorp" is trouwens heel divers. Ik woon heerlijk! Maar 300 meter verder is de buurt heel anders. Er zijn echt een aantal hele leuke wijken. Heel dorps, ons kent ons buurtjes, met eensgezinshuisjes. Heel groen met hofjes en zo. Maar er zijn ook straten waar ik na donker echt niet alleen wil lopen.
Gewoon naar het aanbod kijken.
Ik had een vriendin die me er op wees. Was zelf ook niet zo fan van osdorp. Het had al een slechte naam toen ik nog op school zat :D
https://www.google.nl/maps/@52.3533694, ... 384!8i8192
https://www.google.nl/maps/search/stads ... a=!3m1!1e3
Sorry stadspark osdorp ja!
Okee, gemengde meningen dus.
Mijn kinderen zijn ook niet helemaal Nederlands en ik vind een mix van culturele achtergronden erg belangrijk!
Tevens snak ik naar een woning die ik kan betalen én dus financieel onafhankelijk ben van mijn ex. Op zich geen slechte vent maar waardeloos qua nemen van verantwoordelijkheid 😁
This is not kosher!
Helena, mocht ik in aanmerking komen ga ik je zeker een pm sturen! Super :)
This is not kosher!
Wat is je budget?
Wellhello schreef:
26-05-2020 23:12
Sorry stadspark osdorp ja!
Okee, gemengde meningen dus.
Mijn kinderen zijn ook niet helemaal Nederlands en ik vind een mix van culturele achtergronden erg belangrijk!
Tevens snak ik naar een woning die ik kan betalen én dus financieel onafhankelijk ben van mijn ex. Op zich geen slechte vent maar waardeloos qua nemen van verantwoordelijkheid 😁
Is dat het wijkje met namen als overleg, geduld, samenwerking etc.? Is volgens mij een prima plek!

En de positieve meningen waren wel iets beter onderbouwd dan de negatieve :whistle:
Ellerlilalinne schreef:
26-05-2020 23:14
Wat is je budget?
Tot 1000 euro
This is not kosher!
Ellerlilalinne schreef:
26-05-2020 23:00
Als je een andere mogelijkheid hebt zou ik hier niet gaan wonen.

Want?
Lekker dicht bij het Osdorpplein. Veel winkels iig.
Trouwens wel eens met Helena, vooral over de nieuwe hippe plek, maar ik snap het ook als mensen er niet willen wonen. Woonde zelfs in Meer en Vaart en vond het prima. Wel ook rustiger, groener en meer ruimte met kinderen in vergelijking tot vele andere plekken in Amsterdam. Als je de juiste plekjes kent ga je er echt prima kunnen wonen.
Hakuna Matata
-Helena- schreef:
26-05-2020 23:16
Is dat het wijkje met namen als overleg, geduld, samenwerking etc.? Is volgens mij een prima plek!

En de positieve meningen waren wel iets beter onderbouwd dan de negatieve :whistle:
.
Zo te zien het oude wijkje onderaan het talud van de Cornelis Lelylaan. Zou niet mijn eerste keuze zijn, maar je zit wel dichtbij de weg, winkels en ov.
Ik heb een pb gestuurd Helena!
Zo fijn al deze berichten. Ik vind het nogal een ding die zoektocht naar een fijne plek voor mezelf en kinderen!
This is not kosher!
Ik begrijp het nooit wanneer hele stadsdelen in Amsterdam worden afgekraakt. Waar je ool woont, je buren hebben veel invloed op je woongenot. Dat heeft weinig met over welke stadsdeel we het hebben.

Persoonlijk kom ik regelmatig in Osdorp bij een vriendin. Ik zou er zelf niet willen wonen omdat je relatief ver af zit van het centrum, maar wat betreft de rest zou het mij niks uitmaken. Ik vind het winkelcentrum daar ook wel een pluspunt. Is recentelijk erg opgeknapt. En ik vind het in het Amsterdam overal eigenlijk vooruit gaan wat betreft leefbaarheid. Dus TO, geen concrete antwoorden op je vragen (ik heb geen kinderen), maar ik zou het lekker doen. Op z'n minst je onafhankelijkheid terug!

Ps: als ik moet kiezen tussen Ijburg en Osdorp, dan Osdorp.
Ik ben laatst in het zuid oostelijk deel van Osdorp geweest en dat vond ik eigenlijk wel meevallen. Maar als een meid uit de provincie bevielen mij sommige buurten daar echt niet. Maar geen goed referentiekader heb ik denk ik haha. Het wijkje met de eigenschappen namen zoals geduld etc. Is ook wel prima
- Fight for your right to party -

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven