oude onderbroeken

11-11-2015 14:18 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Niet een heel belangrijk onderwerp maar toch iets wat ik mij afvraag.

Het is mij nu al vaker opgevallen als bijv vriendjes van mijn zoon komen logeren dat ze some echt oude verwassen onderbroeken of shorts aan hebben. Verder zijn het frisse jongens met leuke kleding. Ik kan mij herinneren dat ik in het verleden ook weleens vriendjes had waar de gaten in hun shorts zaten. irriteerde ik mij ook dood aan.

Ik zorg zelf altijd dat mijn zoon en man een flinke voorraad ondergoed hebben liggen en alles wat er verwassen uitziet gooi ik meteen weg.

Is dit een typisch mannending en ben ik gewoon een zeikerd?
quote:Starshine schreef op 11 november 2015 @ 16:55:

[...]

ik ben dus erfelijk belast met 'weggooien is zonde'.

Als de handdoeken dus niet matchen, als er een stukje aardewerk van een bord af is, als het ondergoed vaal is: geeft niks, het voldoet nog steeds.

Precies. Sowieso mag je niet al te veel waarde hechten aan de buitenkant van dingen, aan het materiële. En zuinigheid is een superdeugd en verspilling de ultieme zonde. Steker nog, ik vind het vreselijk om kapotte kleding weg te moeten gooien. Ik denk dan altijd van : "ja maar misschien kan ik er nog een lapjesdeken van maken ofzo." Dat idee van al die broeken en truien die daar op vuilnisbelten liggen te niet-verrotten....RECYCLE5EVAH enzo.

ETA: WegGEVEN is dan weer helemaal geweldig, maar wegGOOIEN is The Devil. En sowieso geld uitgeven aan iets als dat voorkomen had kunnen worden...
Now then, then now, now then, then, then, then now. - Gen. Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett
quote:_blabla_ schreef op 11 november 2015 @ 16:20:

[...]

Maar hoe doe je dat dan als je bijvoorbeeld gaat samenwonen? Gooi je dan alle handdoeken, theedoeken, badlakens enz. weg (ook als ze nog gewoon goed zijn) en koop je dan allemaal nieuwe in dezelfde kleur? Want toen mijn vriend en in samen gingen wonen hadden we natuurlijk allebei handdoeken enz. en de kans is wel heel klein dat die toevallig van beide precies dezelfde kleur hadden.

Mijn badkamer is qua handdoekenkleuren een regenboog, handdoeken die van mij waren, handdoeken die van hem waren, handdoeken van spaaracties, twee keer een kerstpakket waar handdoeken in zaten, pas nog zes badlakens gewonnen.

Hier ook zo'n regenboogkast qua handdoeken (en ook qua onderlakens).

Ben bij mijn man ingetrokken met 1 handdoek. Hij woonde al 4 jaar alleen en had een boel afdankers van zijn moeder meegekregen (zijn ouders hadden 3 kinderen en hij was de laatste die het huis uit ging, ze zaten dus gewoon met véél te véél handdoeken).

Genoeg om minstens de volgende 20 jaar verder te kunnen.

8 jaar later en af en toe nog wat spaaracties en gratis dingen verder ligt onze kast dus echt wel vol met bergen verschillende kleurtjes / vormen / maten.

Met een verhuis wel es gerommeld omdat het er gewoon teveel werden om nog fatsoenlijk in de kast te liggen.

De ongebruikte / meest lelijke liggen op zolder voor die ene keer dat we es gasten over de vloer hebben.

Ze zijn nog perfect, dus wegsmijten doe ik echt niet. En mijn omgeving heeft zelf genoeg spullen.

(Als ze er over 20 jaar nog ongebruikt liggen krijg ik 't misschien over mijn hart.)

Allemaal dezelfde vind ik niet nodig. Zolang ze maar afdrogen.
Oud ondergoed is handig in de vakantie, dragen en weggooien. Aan het eind heb je dan voldoende ruimte voor andere aankopen.
verba volant, scripta manent.
Oud ondergoed dragen wij ook als 'weggooi-ondergoed' af tijdens de vakanatie.

Met oude handdoeken/badlakens maak je het plaatselijke asiel heel erg blij, zo ook met oude dekbedden, dekens en kussens.
quote:Fenrir-Greyback schreef op 11 november 2015 @ 17:15:

[...]

Tja. Ik heb geen koophuis met een zelf uitgekozen badkamer. En mocht ik dat ooit krijgen ( ) dan stop ik mijn ouwe handdoeken wel in een kastje met een deurtje ervoor. Gotsamme zeg.Hier net zo. We hebben een nieuwbouwhuis en mochten zelf tegels etc uitzoeken. Zoniet dan werd het standaard wit. Maar tering wat een hoge meerkosten voor tegels. Niet normaal. Zelf doen hadden we geen tijd voor, dus werd het standaard wit. Boeiend.
Ik ben overigens geen hoarder, ik kan ook goed dingen wegdoen. Ik geef het het liefst wel weg aan de kringloop ofzo.
Ik heb in sommige onderbroeken ook gaatjes zitten. Of dat ze idd een beetje vaal geworden zijn van het wassen. Mijn man ook. Verder zijn we ook 2 frisse mensen die niet in kleding met gaten lopen.

De onderbroeken zijn los van een gaatje prima. En het is niet zo dat we er mee over straat lopen. Waarom iets weg gooien dat nog goed is?
En idd. Oude spullen (bijna-weggooi-waardig) gaan mee op vakantie en daar in de prullenbak.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 11 november 2015 @ 17:17:

[...]

Jij moest dus je lievelingsspeelgoed weggeven?Welnee, tuurlijk niet. Maar ik vind het een rare les om je kinderen te leren dat ze wel iets nieuw krijgen als ze afstand moeten doen van iets anders. Het gaat mijns inziens juist om leren delen en minder waarde te hechten aan materiële zaken en mi leer je dat een kind niet door hem nieuwe spullen te beloven als hij afstand moet doen van oude.
quote:NowThen schreef op 11 november 2015 @ 17:39:

[...]

Precies. Sowieso mag je niet al te veel waarde hechten aan de buitenkant van dingen, aan het materiële. En zuinigheid is een superdeugd en verspilling de ultieme zonde. Steker nog, ik vind het vreselijk om kapotte kleding weg te moeten gooien. Ik denk dan altijd van : "ja maar misschien kan ik er nog een lapjesdeken van maken ofzo." Dat idee van al die broeken en truien die daar op vuilnisbelten liggen te niet-verrotten....RECYCLE5EVAH enzo.

ETA: WegGEVEN is dan weer helemaal geweldig, maar wegGOOIEN is The Devil. En sowieso geld uitgeven aan iets als dat voorkomen had kunnen worden...Ik ben niet zuinig opgevoed maar breng mijn kapotte kleding gewoon naar de H&M. Die recyclen het en je krijgt nog korting ook. Niet-h&m'etjes zijn er ook welkom.
Overigens heb ik een hekel aan hoarden. Ik heb echt weinig spullen, leuke kussentjes, bijzettafel, van die verschrikkelijke vensterbankprullaria enz., dat is echt niet aan mij besteed en ik heb een hekel aan dozen vol snoeren waarvan je niet weet waarvoor ze zijn maar die je 'misschien ooit nog kunt gebruiken'.
quote:lux. schreef op 11 november 2015 @ 18:52:

Overigens heb ik een hekel aan hoarden. Ik heb echt weinig spullen, leuke kussentjes, bijzettafel, van die verschrikkelijke vensterbankprullaria enz., dat is echt niet aan mij besteed en ik heb een hekel aan dozen vol snoeren waarvan je niet weet waarvoor ze zijn maar die je 'misschien ooit nog kunt gebruiken'.Ik had gewoon met jou moeten trouwen
Ik vind matchende handdoeken ook leuk trouwens. Maar ik match juist allemaal verschillende kleuren. Allemaal witte handdoeken.... Booooooringggg

Ik heb turquoise, rood, lichter turquoise, donkergrijs, wijnrood/paars, lichtroze en zachtgroen en daar match ik vanalles door elkaar. Elke week zoek ik weer een rijtje uit. Als iemand 2 handdoeken aan mij cadeau doet... Geen probleem, ik match ze wel
quote:matroesjka_ schreef op 11 november 2015 @ 18:53:

[...]

Ik had gewoon met jou moeten trouwen Haha likewise. Jouw man ook zo iemand die met een verbogen schroefje staat van: maar misschien is het ooit wel Het Laatste Schroefje Op Aarde?!
quote:lux. schreef op 11 november 2015 @ 18:57:

[...]

Haha likewise. Jouw man ook zo iemand die met een verbogen schroefje staat van: maar misschien is het ooit wel Het Laatste Schroefje Op Aarde?!

Hier heeft manlief overlaatst een bepaalde verstevigingsring weggedaan omdat ie al 3 jaar in de kelder lag.

Een week later kon ie naar de winkel omdat ie er één nodig had.

Zo zonde van de centen vind ik dat dan.
quote:Mietrot schreef op 11 november 2015 @ 19:00:

[...]

Hier heeft manlief overlaatst een bepaalde verstevigingsring weggedaan omdat ie al 3 jaar in de kelder lag.

Een week later kon ie naar de winkel omdat ie er één nodig had.

Zo zonde van de centen vind ik dat dan.

Oh echt geen last van eens in de zoveel tijd wordt alles hier uitgemest en dan gaat 't er allemaal uit.

Hier is de regel: als je het gebruikt mag het blijven. Als je het niet gebruikt of het is te kapot om te gebruiken, dan gaat het weg, tenzij het emotionele waarde heeft of het logisch is dat je het nauwelijks gebruikt (beetje raar om je reserveband of boormachine weg te doen).

Mijn man vindt weggooien tegenwoordig ook steeds prettiger. Kijk, zegt hij dan. Ik heb zulke lege laatjes! Echt prettig!

Ja dat zei ik dus al jaren

En wat kost zo'n verstevigingsring nou?
Mijn schoonvader bewaart ook echt alles, maar toch komt hij weet van alles af doordat iemand het nodig heeft.
quote:lux. schreef op 11 november 2015 @ 18:57:

[...]

Haha likewise. Jouw man ook zo iemand die met een verbogen schroefje staat van: maar misschien is het ooit wel Het Laatste Schroefje Op Aarde?! Ja. Omdat hij hier kwam wonen met letterlijk een bed, een klein bankje en een tv. En niks anders. Dus heeft hij bedacht dat je alles moet bewaren want misschien heb je het ooit nodig.
quote:matroesjka_ schreef op 11 november 2015 @ 19:06:

[...]

Ja. Omdat hij hier kwam wonen met letterlijk een bed, een klein bankje en een tv. En niks anders. Dus heeft hij bedacht dat je alles moet bewaren want misschien heb je het ooit nodig.Haha dat had mijn man toen wij samen gingen wonen nog steeds als enige meubels
Denk dat bijna de helft van mijn onderkleding verwassen is. En dat ga ik mooi niet weg gooien. Als er enigszins kans is dat iemand het gaat zien, trek ik het niet aan.

Uit mijn ziekenhuiscarrière is er nog maar 1 onderbroek die ik me kan herinneren. Van een man. Het was een broek met pijpen tot aan zijn enkels. Want dat was lekker warm...

Broeken met gaten heb ik nooit gezien. Wel mensen die helemaal niets bij zich hebben en waarbij niemand wat komt brengen.
Heb net dit topic een beetje met mijn man zitten bespreken en zijn conclussie was dat ik heel blij moet zijn dat dit mijn dringendste vraag was voor vandaag.

En gelijk heeft ie!!!!
Mijn vriend heeft veel boxers, ook oude vale, soms zijn ze ook stuk. Ik probeer altijd de gaten uit te scheuren zodat hij ze niet meer aan kan, eigenlijk mag dat niet een hij is dan heel verontwaardigd. Terwijl hij er zo veel heeft dat we eigenlijk maar eens per 3 weken ondergoed hoeven te wassen.
quote:Fiorah schreef op 11 november 2015 @ 22:40:

Mijn vriend heeft veel boxers, ook oude vale, soms zijn ze ook stuk. Ik probeer altijd de gaten uit te scheuren zodat hij ze niet meer aan kan, eigenlijk mag dat niet een hij is dan heel verontwaardigd. Terwijl hij er zo veel heeft dat we eigenlijk maar eens per 3 weken ondergoed hoeven te wassen.

Dan valt het nog best mee ...

Ik ben ooit mijn man zijn ondergoed beetje aan 't tellen geweest.

Ik kan rustig 2 maand niet wassen . En dan heeft ie nog wel wat liggen.

En op dat moment had ik er al stiekem voor 14 dagen aan kapotte slips uitgehaald.

(Ik had hem eerst zelf laten doen, maar dan ging er nooit iets kapot weg.)

Sokken van 't zelfde. Heeft ie ook voor ééuwen.

En hij blijft maar bijkopen. Zeeman moet al fortuinen hebben verdiend aan hem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven