Overheidsdiensten e.d. gesloten, maar ik wil het NU !

24-11-2012 14:09 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ken je dat gevoel, dat je na een lange werkweek in het weekend plots de moed krijgt om allerlei zaken die al veel te lang aanslepen eindelijk in orde te brengen en je dan 'vastzit' omdat het weekend is en alle diensten gesloten zijn?

Ooh, ik moet mijn opwinding en stress even kwijt.

Het gaat om geld dat ik al jaren te veel betaal. Ik wil dit NU regelen, maar zal moeten wachten tot maandag.

Het lijkt een banaliteit, maar jullie kennen dat vast en zeker ook wel.

Nu kan ik mijn zinnen maar niet verzetten... ik zou nog op de bank gaan zitten wachten tot het maandag is om een afspraak vast te leggen met de betreffende instanties.

Nooit gesnapt hoe mensen het geduld hebben om een kind te adopteren bijvoorbeeld :-)
quote:Apollon schreef op 24 november 2012 @ 14:09:

Nooit gesnapt hoe mensen het geduld hebben om een kind te adopteren bijvoorbeeld :-)Ja, dat is echt precies hetzelfde
Nee, helemaal niet.... dat is nog 5000 x intensiever, frustrerender,...

Daarom dat ik dat al helemaal niet zou kunnen.

Ik word al gek bij kleine prullen die ik stante pede wil regelen. (Terwijl ik meestal alles uitstel... )
Maar de meeste dingen kun je toch tegenwoordig online regelen ?

Als ik bijvoorbeeld een te hoog voorschot betaal voor iets, kan ik online inloggen en de wijziging doorsturen.
Never tell your problems to anyone...20% don't care and the other 80% are glad you have them
Nooit gesnapt hoe mensen 'al jaren' geld teveel betalen en dat nooit eerder urgent gevonden hebben...
Soms beschermt het je ook tegen misstappen. (Ik krijg heel vaak trek in iets lekkers, om 20.15 uur, en dan is de supermarkt om de hoek net dicht.)
quote:sandt schreef op 24 november 2012 @ 14:16:

Soms beschermt het je ook tegen misstappen. (Ik krijg heel vaak trek in iets lekkers, om 20.15 uur, en dan is de supermarkt om de hoek net dicht.)Dat is waar! Ik krijg ook altijd trek, 5 minuten nadat de winkel dicht is.
quote:ZwarteZwanen schreef op 24 november 2012 @ 14:16:

Nooit gesnapt hoe mensen 'al jaren' geld teveel betalen en dat nooit eerder urgent gevonden hebben... Uitstelgedrag, gemakzucht. (Zolang het geld er is, is het gemakkelijk om daarmee de gemoederen te bedaren. Totdat het 'op' is...) Ik ben veeel te impulsief!
quote:Apollon schreef op 24 november 2012 @ 14:19:

[...]

Uitstelgedrag, gemakzucht. (Zolang het geld er is, is het gemakkelijk om daarmee de gemoederen te bedaren. Totdat het 'op' is...) Ik ben veeel te impulsief!

Ah.... Nou, er is iets wat je wel NU al kunt doen, namelijk je complete uitgavenpatroon doorspitten, alles in een excelbestand zetten, kijken wat er binnenkomt, wat er uit gaat, wat je kunt opzeggen, die brieven kun je vast schrijven, een huishoudboekje voor de toekomst in elkaar zetten en er van uitgaan dat je nog minstens 2 maanden moet wachten op het geld dat je nog terug zou moeten krijgen.

Bekijk meteen alle abonnementen die moeten (zorgverzekering, andere verzekeringen, gas, electriciteit), zoek uit of er goedkopere alternatieven zijn en regel dat ook. Kan vaak per internet.
Begin dan NU met het schrijven van een bezwaarschrift. Maandag kun je overleggen of alles er juist in staat. Ik weet namelijk zeker dat ze zonder bezwaar of een brief van jou kant maandag echt helemaal niet gaan doen Succes!
Ik ken het. Mijn Raboreader heeft het vanmorgen begeven en ik zou heel graag vandaag een nieuwe willen halen!

Natuurlijk weet ik dat m'n bankzaken best tot maandag kunnen wachten en ik anders zo'n apparaatje van iemand zou kunnen lenen, maar toch
Ok, dus als ik het goed begrijp heb je alle geduld van de wereld met jezelf, maar moet het opeens direct als jij wel de geest krijgt? Jammer hè, dat de wereld niet draait op jouw schema!
quote:sandt schreef op 24 november 2012 @ 14:16:

Soms beschermt het je ook tegen misstappen. (Ik krijg heel vaak trek in iets lekkers, om 20.15 uur, en dan is de supermarkt om de hoek net dicht.)Dat heb ik ook heel regelmatig. Maar dat van teveel geld betalen en er niets aandoen, nee dat herken ik niet.
Ja, heel herkenbaar!

Ik ben verhuisd naar een plek waar de meeste diensten in ieder geval ook op zaterdag open zijn en winkels gewoon 24/7. Ik heb dat paniek gevoel nu dus veel minder.
quote:Exces schreef op 24 november 2012 @ 14:25:

[...]

Ah.... Nou, er is iets wat je wel NU al kunt doen, namelijk je complete uitgavenpatroon doorspitten, alles in een excelbestand zetten, kijken wat er binnenkomt, wat er uit gaat, wat je kunt opzeggen, die brieven kun je vast schrijven, een huishoudboekje voor de toekomst in elkaar zetten en er van uitgaan dat je nog minstens 2 maanden moet wachten op het geld dat je nog terug zou moeten krijgen.

Bekijk meteen alle abonnementen die moeten (zorgverzekering, andere verzekeringen, gas, electriciteit), zoek uit of er goedkopere alternatieven zijn en regel dat ook. Kan vaak per internet.

Dit. En "tot maandag wachten" is meteen een mooie oefening in geduld. Daar kun je nog profijt van hebben als je bijvoorbeeld NU nieuwe schoenen wil gaan kopen of NU dat leuke jurkje denkt te moeten aanschaffen. Dat hoeft helemaal niet nu namelijk, daar kun je gerust een nachtje over slapen en even van uitrekenen of je het wel ècht nodig hebt.

Ik zie dus vooral een heleboel dingen die je wel degelijk NU kunt doen, waar je straks alleen maar profijt van kunt hebben.
Dus heel Nederland moet maar 24 uur per dag voor je klaarstaan omdat jij te beroerd bent om je zaakjes op normale tijdstippen te regelen?
Dat zegt TO toch niet? Ik snap het wel hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven