Overlast onderburen

03-09-2018 19:29 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai allemaal,

Ik heb sinds een maand nieuwe onderburen, vanaf het begin al veel lawaai maar ik wilde het nog even aankijken. Maar het blijft doorgaan... Nu staat de muziek keihard aan, vannacht hebben ze van 2 tot half 4 ruzie gehad inclusief slaan met deuren (ook voordeur) en met spullen gooien en schreeuwen en dit is al vaker gebeurd. Ik ken ze niet, ik heb alleen hoi gezegd als ze op het balkon zitten en ik langs loop maar ze zien er best asociaal uit. Hierdoor durf ik er eigenlijk niks van te zeggen.... Maar het lawaai is echt niet normaal. Ook elk weekend meerdere feestjes, dat ik gewoon in het weekend om 9 uur moet werken vergeet ik dan maar. Maar er is altijd iets.

Wat zouden jullie doen? Huisbaan mailen? Briefje in de brievenbus? Briefje ophangen? Ze lijken me geen mensen waar mee te praten. En als je vannacht al zo'n ruzie hebt gemaakt, doe je de dag erna toch even rustig lijkt me?

Ik weet het echt niet meer, help me
In gesprek.
Huisbaas contacten.
Noicecanceling headphone.
Mensen die zich in de nacht a-sociaal en agressief gedragen daar bel ik de politie voor.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Politie bellen! Dan leggen ze een dossier aan.
Je gaat er bij voorbaat al van uit dat er niet met ze te praten valt.

Ik zou zeggen; probeer het eens. Als dat niks uithaalt kun je altijd nog verdere stappen ondernemen, zoals de verhuurder of gemeente aanspreken
Sansa_ schreef:
03-09-2018 19:36
Je gaat er bij voorbaat al van uit dat er niet met ze te praten valt.

Ik zou zeggen; probeer het eens. Als dat niks uithaalt kun je altijd nog verdere stappen ondernemen, zoals de verhuurder of gemeente aanspreken
Nouja dat denk ik. Maar eerlijk gezegd, ze hebben bijna altijd mensen over de vloer, schreeuwen de hele dag, slaan met deuren.. ik durf daar dan niet in m'n eentje aan te bellen.
Ik zou toch eerst een gesprek proberen aan te gaan. Wellicht hebben ze voorheen in een beter geïsoleerde woning gewoond en hebben ze geen idee hoe veel last je van ze hebt.

Als het na dat gesprek door blijft gaan inderdaad melden bij verhuurder / politie en een dossier aanleggen.
Ga alvast maar op zoek naar een andere woning. Deze mensen gaan niet veranderen.
Sommige mensen zijn nou eenmaal heel luidruchtig en als die naast je komen wonen heb je gewoon dikke pech.
viva-amber schreef:
03-09-2018 19:32
Mensen die zich in de nacht a-sociaal en agressief gedragen daar bel ik de politie voor.
Eens en dat hoeft niet eens in de nacht te zijn, gisteravond rond 22.00 nog de politie gebeld voor mijn tokkie overburen die met zijn 3en op de vuist gingen voor de deur. En het waren nog vrouwen ook, zo bizar.
Verhuizen naar een nette buurt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Madeliefjees schreef:
03-09-2018 20:04
Knap van je dat je dat kunt zien. Als het een slechte buurt was zou ik niet alleen over de nieuwe onderburen klagen toch?
Madeliefjees schreef:
03-09-2018 20:04

Ook in nette buurten kun je luidruchtige buren hebben, geloof me.
Met buren moet je eigenlijk gewoon mazzel hebben, er kunnen altijd een paar vervelende tussen zitten.
Ze begonnen net trouwens alweer met deuren slaan, vooral de voordeur heel hard dicht gooien is vervelend, en schreeuwen..
butterfly- schreef:
03-09-2018 20:07
Knap van je dat je dat kunt zien. Als het een slechte buurt was zou ik niet alleen over de nieuwe onderburen klagen toch?
Jij klinkt ook niet zo gezellig. Last van een kort lontje?
Pientjexxxx schreef:
03-09-2018 20:17
Jij klinkt ook niet zo gezellig. Last van een kort lontje?
Nou ja...
TO: ik zou de wijkagent inschakelen. Dit klinkt niet normaal. Heb je al eens met je naaste buren gepraat of zij ook last hebben.
butterfly- schreef:
Net zo knap als jij meent bang te moeten zijn voor iemand omdat hij er toevallig anders uitziet dan jij.
Ik zou mezelf al lang hebben voorgesteld aan de nieuwe buren ( met een bossie verlepte tulpen ) . Dat spreekt toch net even gemakkelijker aan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
butterfly- schreef:
03-09-2018 19:37
Nouja dat denk ik. Maar eerlijk gezegd, ze hebben bijna altijd mensen over de vloer, schreeuwen de hele dag, slaan met deuren.. ik durf daar dan niet in m'n eentje aan te bellen.
Ga gewoon een kopje suiker lenen. Stel je voor. Maak een gezellige babbel. Of ga niks lenen maar breng een cactus ( " was er nog niet van gekomen. Hier; douw in je reet voor jullie nieuwe huis. Ik ben de buuf. " )
Kun je volgende keer eerst eens zeggen " zo, wat een teringherrie maakten jullie ; hadden jullie bonje ? " . De politie er op af sturen kan altijd nog.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
butterfly- schreef:
Hoe zien 'asociale mensen' er volgens jou uit? En beschrijf daarna even hoe je er zelf uitziet en wat voor kleding jij aan hebt.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Wow, ik zou dat echt niet trekken. Wij hadden houten vloeren boven ons (gelukkig huurhuis, dus konden er weg), maar ik werd helemaal para van de kids boven ons. Altijd elke dag rennen.
Wij moesten een heel dossier aanleggen.

Ik zou de wijkagent contacten, bij buren vragen of zij ook last hebben en misschien samen langsgaan?

Maar wat irritant zeg dat het elke keer is. Ik vind het ook altijd moeilijk alleen erop af te stappen. Huisbaas contacten is ook een idee. Die wilt vast zijn huurder niet kwijt.
Ikkuz schreef:
03-09-2018 21:58
Huisbaas contacten is ook een idee. Die wilt vast zijn huurder niet kwijt.

Echt wel. Kan 'ie mooi de huur weer wat verhogen voor de volgende huurder.
RikM schreef:
03-09-2018 22:13
Echt wel. Kan 'ie mooi de huur weer wat verhogen voor de volgende huurder.
Hmm :idee: .
Oke die tip gooien we overboord! :flag:
SweetFirefly schreef:
03-09-2018 20:36
Hoe zien 'asociale mensen' er volgens jou uit? En beschrijf daarna even hoe je er zelf uitziet en wat voor kleding jij aan hebt.
Als je halve dagen half naakt op je balkon zit te drinken en roken met keiharde muziek aan en ondertussen naar elkaar en naar de hond zit te schreeuwen zie je er asociaal uit ja.
Tijdschriftenverslindster schreef:
03-09-2018 20:27
Net zo knap als jij meent bang te moeten zijn voor iemand omdat hij er toevallig anders uitziet dan jij.
Er uit ziet? Ik zeg toch dat ze zelfs midden in de nacht tegen elkaar zitten te schreeuwen. Er staat nu zelfs een kapotte deur voor hun appartement in het trappenhuis. Lijken me leuke mensen.
butterfly- schreef:
03-09-2018 19:29
Hai allemaal,

Ik heb sinds een maand nieuwe onderburen,ze zien er best asociaal uit. elk weekend meerdere feestjes, dat ik gewoon in het weekend om 9 uur moet werken vergeet ik dan maar. Maar er is altijd iets.

Een héle maand al en al ieder weekend feestjes... dat zijn er dus al zeker 3. En je weet nu al, zonder ze gesproken te hebben en in die hele korte tijd, dat ze asociaal zijn. Kristallen bol?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven