Paar vraagje m.b.t. kat

27-02-2010 21:01 34 berichten
Dacht dat er een kattentopic was, maar kon het even niet vinden, dus dan maar een nieuw.

Ik heb een heel lief katertje van 5 maanden. Tot nu toe zit ie nog altijd binnen. Naar buiten gaan is wat lastig als je de hele dag bent werken en je in een apartement woont. Maar hij begint het toch wel interessant te vinden buiten, en eigenlijk vind ik dat altijd binnenzitten ook wat zielig. Maar ik heb daar wel een paar vraagjes over: vanaf welke leeftijd laat je een kat buiten? En kan hij de weg naar huis direct zelf vinden?

Verder is het misschien tijd om z'n nageltjes te knippen. Doen jullie dat zelf of laten jullie dat door de dierenarts doen? En als je het zelf doet, hoe knippen jullie ze af? (ofwel: in welke "vorm", hoe veel en waarmee?)
Alle reacties Link kopieren
Wow!

Meteen nadat ik vorig berichtje typte kwam Kattekop weer op schoot zitten en mocht ik zowaar alle nageltjes van zijn vootpoten knippen.

Achterpootjes vindt hij nog geen goed plan.
Lokee, hoe is Kattekop als je hem op zijn rug legt? Die van mij leg ik op zijn rug. Met je ellbeboog kun je dan zijn kop bij je handen vandaan houden.

Maar, dit is hij dus wel al van kleins af gewend...
kattennagels knip je niet, zorg ervoor dat ie een goede krabplank heeft. Binnenkatten zijn niet zielig, het is zelfs een stuk veiliger binnen dan buiten
trouwens geknipte nagels maken meer schade aan je meubilair dan scherpe
quote:fozziebear schreef op 28 februari 2010 @ 22:15:

Lokee, hoe is Kattekop als je hem op zijn rug legt? Die van mij leg ik op zijn rug. Met je ellbeboog kun je dan zijn kop bij je handen vandaan houden.

Maar, dit is hij dus wel al van kleins af gewend...Ik ga het nu uitproberen! (Kattekop Odi-Poes ligt inmiddels weer op zijn buik op schoot)
quote:meds schreef op 28 februari 2010 @ 22:16:

kattennagels knip je niet, zorg ervoor dat ie een goede krabplank heeft. Binnenkatten zijn niet zielig, het is zelfs een stuk veiliger binnen dan buiten

Het zijn twee binnenkatten, nagels nooit eerder geknipt, 2 geweldige krabpalen en een krabplank, maar daar tonen ze weinig interesse voor.

Odi-Poes springt graag vanaf een grote afstand op schoot en als hij misspringt houdt hij gewoon vast.
quote:lokee schreef op 28 februari 2010 @ 22:20:

[...]

Ik ga het nu uitproberen! (Kattekop Odi-Poes ligt inmiddels weer op zijn buik op schoot)Kattekop Odi-Poes is ineens pleite; was geen goed idee volgens hem.
quote:meds schreef op 28 februari 2010 @ 22:18:

trouwens geknipte nagels maken meer schade aan je meubilair dan scherpe

Echt niet..als ik mijn kattennagels niet knip verrafelen ze mn hele huis.

En er is een krabpaal aanwezig en ze komen ook buiten in de tuin.

Dan tikken ze zo met hun nagels op de vloer en zijn de duidelijk te lang.
quote:biebelie schreef op 28 februari 2010 @ 22:08:

Tegen de tijd dat je ze dan alle 18 gehad hebt kun je weer met de eerste beginnen

Niet vergeten: snoepje als beloning...werkt als een tiet!

(als ie het eenmaal snapt)Ik ga morgen heel veel snoepjes inslaan voor de achterpootjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven