Persoonlijke noot bij bod op woning

28-10-2019 19:51 107 berichten
Alle reacties Link kopieren
Door een nare ex ben ik alles wat me zo lief was (relatie, toekomstdromen en droomhuis) kwijt.

Ik ben daarom al een tijdje op zoek naar een nieuwe woning. En wat een k*t woningmarkt is het nu! Ja, ik heb een leuke overwaarde op mijn huidige woning, maar er komt zo enorm weinig te koop wat binnen mijn wensen/budget valt en heb je eindelijk dat perfecte huis gevonden dan moet je opbieden tegen 30 anderen. Als single vrouw is het gewoon niet te doen als je moet opboksen tegen stelletjes die meer kunnen (over)bieden dan jij.

Ik heb vanmorgen een woning (met een vanaf prijs) bezichtigd die mij heel erg in de smaak is gevallen. En ik wil dan ook graag opvallen tussen alle biedingen (ook al kan ik niet de hoofdprijs bieden). Nu is er helaas ook voor dit huis een verkoopprocedure. Voor volgende week maandag moet ik mijn bod inleveren.

In de afgelopen 5 maanden heb ik dit al vaker meegemaakt en iedere keer achter het net gevist. Bij dit bod vraagt de verkopende partij/makelaar ook om een persoonlijke noot.

Persoonlijk zou ik hier als verkopende partij niet om malen (ik zou toch gaan voor het hoogste bod & beste voorwaarden), maar nu wordt er dus specifiek om gevraagd... Iemand tips wat ik daarvoor kan opschrijven? Niemand zit toch te wachten op een zielig verhaal?
Alle reacties Link kopieren
AnnabeldeDertiende schreef:
06-11-2019 07:52
Dat lijkt me ook sterk afhankelijk van de stand op de woningmarkt. Als het huis tig maanden en 80 kijkers later nog steeds niet verkocht is, dan wordt het steeds minder belangrijk wie het koopt.
Maar juist als je je ouderlijk huis verkoopt is maandenlang te koop toch een kwestie van alleen naar het geld kijken? Tenzij de woning onder water staat, maar vrijwel altijd blijft er royaal over. En dan kun je hem ook eens gunnen aan 1 van die 80 kijkers die hem wel wil maar voor de vraagprijs niet kan betalen.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
AnnabeldeDertiende schreef:
06-11-2019 07:52
Dat lijkt me ook sterk afhankelijk van de stand op de woningmarkt. Als het huis tig maanden en 80 kijkers later nog steeds niet verkocht is, dan wordt het steeds minder belangrijk wie het koopt.
Natuurlijk, dat is zo.
Het is een unieke plek qua locatie/ruimte/grond, iets dat niet vaak voorbij komt.
Maar als er zo’n enorme crisis is als in 2008-2012 en het huis staat een jaar te koop zonder dat er geïnteresseerden zijn, dan wordt het een probleem en steeds minder belangrijk inderdaad.
Zeker als het je op een gegeven moment echt geld gaat kosten.
Maar als je kùnt kiezen zou het mij zeker wel uitmaken en zou ik zeker niet persé voor het hoogste bod gaan. En zou ik achtergrondinformatie/die persoonlijke noot ook wel interessant vinden.
In tegenstelling tot sommige mensen die dat dus raar vinden en totaal niet begrijpen.

(Met ‘geld gaan kosten’ bedoel ik dat je als het huis nog niet verkocht is bepaalde lasten natuurlijk wel moet betalen en volgens mij op een bepaald moment ook de belastingdienst.. dat geld moet je dan natuurlijk wel hebben.)
handigmetgeld schreef:
06-11-2019 08:42
Maar juist als je je ouderlijk huis verkoopt is maandenlang te koop toch een kwestie van alleen naar het geld kijken? Tenzij de woning onder water staat, maar vrijwel altijd blijft er royaal over. En dan kun je hem ook eens gunnen aan 1 van die 80 kijkers die hem wel wil maar voor de vraagprijs niet kan betalen.
Dat kan ja. Maar hoe ver zak je dan? Stel, de waarde is 5 ton. Je maakt dan 4 ton winst. Best aardig, kan je wel wat van missen. Hele aardig mensen bieden 4 ton want meer kunnen ze niet betalen. Zeggen ze. Ze schrijven een lief briefje. Onaardige mensen met een stom briefje bieden 5 ton. Gaat je huis dan serieus echt naar die mensen met 4 ton op basis van hun blauwe ogen?
AnnabeldeDertiende schreef:
06-11-2019 19:32
Dat kan ja. Maar hoe ver zak je dan? Stel, de waarde is 5 ton. Je maakt dan 4 ton winst. Best aardig, kan je wel wat van missen. Hele aardig mensen bieden 4 ton want meer kunnen ze niet betalen. Zeggen ze. Ze schrijven een lief briefje. Onaardige mensen met een stom briefje bieden 5 ton. Gaat je huis dan serieus echt naar die mensen met 4 ton op basis van hun blauwe ogen?
Een ton verschil is ook wel extreem veel :)
Ik had niet dat soort bedragen in gedachten.
In dat geval; mocht er tòch meer zijn tussen hemel en aarde, dan zou me vader me vanuit “boven” alsnog wat aandoen, als ik het voor een ton minder zou verkopen aan een ‘aardig’ iemand :)
Alle reacties Link kopieren
Blondie456 schreef:
29-10-2019 13:44
Mocht ik mijn huis verkopen dan maakt het mij niet uit of ik de kopers sympathiek vind of niet. Ik verkoop het aan degene die het meeste biedt en dan maakt het me ook niet uit wat ze allemaal gaan veranderen aan mijn huis en de tuin.

Hier net zo. Ik kan me er ook niks bij voorstellen. Natuurlijk is het leuk als het fijne nieuwe bewoners zijn, maar daar laat ik echt geen geld voor schieten.
TO, wat voor mooie tekst heb je er van gemaakt?
Naat, heb je al wat gehoord?

#nieuwsgierig

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven