pffft blij dat ik ga verhuizen

29-06-2012 23:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niks met dit topic, ja, behalve dan even zeuren. Beter hier dan tegen de buren voordat ik een moersleutel tegen mijn kop aan heb.

Ik woon echt in een asobuurt. Ik ga gelukkig gauw verhuizen maar kan me niet snel genoeg zijn. Ik heb geen contact met de buren, wel geprobeerd maar zijn allemaal even raar. De ene buurman komt NOOIT buiten, nooit ramen of deuren van balkon open, ook niet als het snikheet is. Heb ik verder niet zoveel last van, maar ik vind dat vreemd. Waar ik wel last van heb is dat als hij ooit buiten is geweest hij zijn auto gewoon schuin de stoep op zet, zodat de hele stoep beze is, maar de kont van de auto nog op de weg staat. Daarnaast ligt er altijd hondenschijt bij mij op de stoep voor mijn huis, als ik naar buiten loop stap ik gegarandeerd in de schijt en als ik uit de auto stap (of bezoek) dan sta je ook in de schijt. Ik weet niet wie het doet, kan ik niet zien (woon aan achterkant). Andere buren zitten van smorgensvroeg tot savondslaat aan de auto/scooter te sleutelen met teringherrie, vuil taalgebruik, bierflesjes op straat en roken joints op het balkon en dat vliegt zo mijn slaapkamer binnen. Boeit me niet als ik er niet ben, als ik probeer te slapen wel. Geluidsoverlast is er ook vaak, veel politie op straat voor kleine ruzies, opstootjes (drugshandel wellicht?).

Daarnaast zijn er ook veel sociale huurwoningen, niets mis mee, maar er loopt hier vaak een man door de straat die kinderen bedreigt en met een mes loopt te zwaaien.

Ook stookt er iemand fikkie in zijn tuin, elke dag, en niet alleen maar hout. MIjn hele huis meurt naar verbrand plastic. Ik durf alleen niet aan te bellen, want het is nogal een zware jongen.

Ik ben ook niet perfect, verre van. Maar ik ben stiekem toch blij dat ik ga verhuizen.
Snap ik best wel. Ik woon ook in een volksbuurt en voel me niet altijd op m'n gemak...
Veel geluk in je nieuwe woning!
Ik snap het.

Een aantal jaar geleden woonde ik ook in een volksbuurt waar het nooit saai was, maar ik had er schoon genoeg van. Ik vond het vreselijk om met (destijds) twee kinderen tussen buren te wonen die het vuilnis uit het raam kieperden, dronken over straat lalden, vochten en een zeer kleurrijk taalgebruik bezigden.

Gelukkig woon ik nu saai en burgerlijk met mijn man en vier bloedjes in een gezinsbuurt. Het is hier hartstikke saai, maar de kinderen kunnen hier zonder gevaar buiten spelen.

Veel plezier op je nieuwe stek!
Lijkt me idd geen fijne buurt maar belt niemand de politie als er een man met een mes loopt te zwaaien die kinderen bedreigd? Dat maakt dan toch niet uit of het sociale huurwoningen zijn?
Ibi nee dat maakt ook niet uit maar deze man heeft een geestelijke aandoening. De politie wordt wel gebeld hoor. Er wonen nog een paar mensen in de straat die begeleid worden voor eea. Ook wonen er een paar frauderende uitkeringtrekkers. Dat vermoed ik ten minste. Ik voel me hier echt niet thuis.
En jij gaat dat paradijsje verlaten?
Lijkt mijn oude buurt wel trouwens.

Wat een kansloze zooi is dat zeg.

Het langste jaar van mn leven geweest.

Hangen ze ook de hele zomer al bierzuipend en blowend voor de deur?

Word je aangekeken alsof je gek bent als je naar je werk gaat?

(hele trauma's komen boven)
Ja cheerlesscard, heerlijk he. Eindelijk.
Zo ongeveer wel ja! Echt kansloze types. Blij dat het geen koopwoning is, raak je aan de straatstenen niet kwijt.
@anjapanja @cheerlesscard Klinkt als mijn buurt. Zal de vlag uithangen als ik hier weg kan. Het uitschot van de maatschappij woont in mijn straat, helaas.
quote:anjapanja schreef op 30 juni 2012 @ 00:03:

Ibi nee dat maakt ook niet uit maar deze man heeft een geestelijke aandoening. De politie wordt wel gebeld hoor. Er wonen nog een paar mensen in de straat die begeleid worden voor eea. Ook wonen er een paar frauderende uitkeringtrekkers. Dat vermoed ik ten minste. Ik voel me hier echt niet thuis.

Nou bijzonder dat het mag omdat hij een geestelijke aandoening heeft. Dan kunnen we de TBS afdeling ook wel opdoeken want tja allemaal geestelijke aandoening. Snap dat jij daar niks aan kan doen TO ben gewoon verbaasd.

Logisch dat je je er niet thuis voelt. Hopelijk is je volgende buurt er 1 waar je wel thuis voelt.
Het is bijna te stereotyp om waar te zijn. Succes TO met de laatste loodjes!
quote:anjapanja schreef op 30 juni 2012 @ 00:08:

Ja cheerlesscard, heerlijk he. Eindelijk.

Wacht maar tot je er echt weg bent.

Ik geniet er nog elke dag van!

De rust, de normale mensen, heerlijk!
Goed dat jullie er weg zijn! Ik hoop dat jullie leuke buren krijgen en dat jullie lekker buiten kunnen zitten zonder overlast!!
Toen ik jaren geleden op een flat 4 hoog woonde en na 15 jaar een andere woning kreeg aangeboden, heb ik die geweigerd. Waarom? Omdat het dus midden in zo'n volksbuurt was. Niks mis mee, als je je daar prettig bij voelt.

Maar toen wij (dochter 16 en ik) dat huis bekeken, zei die vrouw ook: Wij doen hier alles gezellig samen in de buurt. Maar de buurvrouw hiernaast doet nooit mee, zo raar....

Toen dacht ik: Zo'n vrouw ben ik dus ook....ik vind het fijn om met mijn buren overweg te kunnen, maar elke dag alles samen doen...nee.

Dus dat huis geweigerd. Gelukkig kregen we na een paar maanden een hoekwoning aangewezen in een relatief nieuwe wijk en daar woon ik nog! Al 24 jaar met plezier!

Hier heb ik dus wel eens buren gehad, die beter in een volksbuurt konden gaan wonen....

Nu heb ik 5 theologiestudenten naast me en ik heb nog nooit zulke prettige buren gehad! Nooit last van ze, af en toe eten we bij elkaar, we pakken pakjes aan voor elkaar.
quote:anjapanja schreef op 30 juni 2012 @ 00:03:

Ibi nee dat maakt ook niet uit maar deze man heeft een geestelijke aandoening. De politie wordt wel gebeld hoor. Er wonen nog een paar mensen in de straat die begeleid worden voor eea. Ook wonen er een paar frauderende uitkeringtrekkers. Dat vermoed ik ten minste. Ik voel me hier echt niet thuis.De nieuwe buurt heeft er een aanwinst bij met vermoedens/vooroordelen, die de buurt goed in de gaten houdt.
HondenSCHIJT

TERINGherrie

Het hele huis MEURT

FIKKIE stoken

En dan al die "vermoedens"die jij hebt over je buren???

Nee jij klinkt als een op en top beschaafd persoon?

ik denk eerder dat de buurt blij mag zijn van jou af te zijn,met je vermoedens en vooroordelen.....
Kan me helemaal voorstellen dat je daar weg wilt ja!

Vriend zit in het laatste traject voor begeleid wonen (heeft een lichte vorm van asperger), en kan voor komend jaar ook via het ribw een huis krijgen. Nou echt niet, we zoeken lekker zelf, want anders komen we dus ook in zo'n buurt terecht... En we willen er toch ook kunnen blijven wonen als er kinderen komen, want en nieuwe situatie kinderen en nieuwe situatie verhuizen... dan maar gelijk een saaie buurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven