Piano buren

17-01-2021 09:53 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik woon in Amsterdam, etagewoning op de tweede. Mijn buren van driehoog hebben hun piano in de woonkamer staan. Elke avond spelen ze piano. Ze hebben toen ze hier kwamen wonen gevraagd tot hoe laat ze mogen spelen en we hebben toen 20.30 afgesproken. Maar eerlijk gezegd heb ik er veel last van. Ze spelen vaak ‘s avonds, ergens tussen 19.00-20.30. Precies als ik klaar ben met werken, we hebben gegeten en ik even nieuws ga kijken etc.
Het is hier erg gehorig en ik moet mijn tv dan echt harder zetten anders kan ik niks horen.
Ik erger me eraan en vraag me af of het normaal is om op een bovenwoning piano te spelen. Kan ik hier iets van zeggen of ben ik dan een zeurende buurvrouw?
Je kan altijd kijken of er toch een andere afspraak te maken valt, omdat het overlast je tegen valt.
Zit er geen gat voor een koptelefoon in je TV?

Anderhalf uur is dan toch wel te overzien lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2021 16:50
Zit er geen gat voor een koptelefoon in je TV?

Anderhalf uur is dan toch wel te overzien lijkt me.
Nee na de hele dag met koptelefoon werken, vind ik dat geen oplossing. Misschien kunnen de buren de piano verplaatsen oefen keyboard aanschaffen met koptelefoon.
Morningrose schreef:
17-01-2021 16:52
Nee na de hele dag met koptelefoon werken, vind ik dat geen oplossing. Misschien kunnen de buren de piano verplaatsen oefen keyboard aanschaffen met koptelefoon.
Zelf geluidsisolatie aanbrengen dan in de kamer waar je tv kijkt? Je tv verplaatsen naar een andere ruimte?
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
17-01-2021 16:57
Zelf geluidsisolatie aanbrengen dan in de kamer waar je tv kijkt? Je tv verplaatsen naar een andere ruimte?
Of verhuizen!
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat hoort erbij als je heel erg hip met zijn allen op een heel klein maar erg duur kluitje wilt wonen!
Al die leuke en gezellige huizen binnen de ring zijn rete gehorig.
Een piano kan ook elektrisch met koptelefoon, beetje asociaal om in een gehorig appartement elke dag een gewone piano te bespelen.
Vraag gewoon of je het tijdstip mag vervroegen, dus tot 19.30. Heb je pianomuziek bij je eten en daarna kun je rustig tv kijken.
Als ze volgens afspraak max die 1,5 uur oefenen is er niks mis mee lijkt me. Uiteraard kun je klagen maar daar schiet je niks mee op. Koptelefoon in of vragen om een ander tijdstip. Irritant maar gewoon binnen de perken lijkt me
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga idd vragen of het tot 19.30 kan. En voor de duidelijkheid: het mag de hele dag. Dus niet alleen vanaf 19 uur.
Lijken me wel redelijke mensen als ze ook gevraagd hebben wanneer ze mogen spelen. Ik weet niet of ik je een zeurende buurvrouw wil noemen, want kan me voorstellen dat je er af en toe wel gek van wordt. Al hoor je natuurlijk weleens wat van je buren. Ik heb dan liever pianomuziek dan schreeuwende kinderen....

Wellicht kan je vragen of ze iets eerder willen stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven