plukken vacht van een kat

13-05-2010 08:51 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen, miischien dat iemand dit herkend bij zijn eigen kat.

Vind in het hele huis soms hele plukken vacht van onze kat.

Verder is hij niet anders dan anders in zijn gedrag, ook geen kale plekken of zo in de vacht.

Wat zou dcat kunnen betekenen.
Volgens mij is dat gewoon "wisseling van de vacht" wat inherent is aan het voorjaar.
Als een vacht gaat "vilten" kan je van die plukken krijgen. Je kan je kat helpen door hem af en toe goed te kammen.

Kijk ook naar zijn tanden. Bij een kat van mij (ook een Brit) was het zo, ik zag zijn vacht gaan vilten en toen bleek dat er 4 tanden niet goed waren. Dus zich wassen deed denk ik pijn. Iig deed hij het bijna niet meer. Maar dat hoeft niet de oorzaak te zijn. Mijn Brit heeft bijv. een hele dikke vacht, dus die dun ik ook wel eens voor hem uit.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Weer/seizoensverandering.... lekker je knuffel kammen!
Waarschijnlijk gewoon in de rui. Ik vind die plukken ook maar dat heeft weer te maken met het feit dat mijn bengaal en maine coon elkaar zo leuk vinden dat ze regelmatig aan het stoeien zijn en dat levert de nodige plukken vacht op
Ik vind ook regelmatig van die plukken in huis. Heb "gewone suffe HTK-katten" dus wat vacht betreft niks bijzonders. Heeft volgens mij ook met seizoen te maken?!
ja volgens mij krijgen ze gewoon een zomervacht. hier zie ik niet echt de plukken liggen, maar als ik hem aai dan zitten er wel plukken op mijn hand
Als die van mij samen lopen te stoeien vliegen er af en toe hele plukken vacht rond. Lijkt enorm dramatisch, maar ze zijn zo vreselijk aan het verharen dat de haren al alle kanten opvliegen als je alleen maar naar ze kijkt
Hier ook maincoons,ze stoeien regelmatig met elkaar en dan lijkt het net of het gesneeuwd heeft.....
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Ondanks het weer is het toch echt voorjaar, en je kat bereid zich op de zomer voor. Alle extra winterhaar valt uit, voor zijn zomeroutfit ;)
Ik heb een siamees en een blauwe Rus en die verharen dit jaar ook heel erg. Volgens mij hebben ze vanwege de lange koude winter een extra dikke vacht gekweekt en die wordt nu omgewisseld in een zomervacht. Beetje later dit jaar dan anders overigens is mijn gevoel.

De siamees pluk ik vaak buiten, dan dwarrelen de wolken haar in het rond, soms gebruik ik een kammetje, meestal niet. Bij de Rus doe ik dat niet, die verhaart heel anders, Russen hebben namelijk een heel andere vacht dan andere kortharen. Zij verliest vooral ondervacht en die kun je er niet echt uitplukken, die vacht verzamelt zich als dotten pluis (lijkt wel babydons) in de gang...

Ook als ze liggen te matten dan verliest vooral de siamees veel haar. De siamees heeft nu dankzij een gezellig onderonsje met een buurkat een hele hap uit haar vacht, dus dat schiet lekker op.
Ik dacht dat het kwam doordat ik te weinig stofzuig. Maar goed, mijn kat verhaart dus ook heel erg, was ik niet gewend van zijn voorganger. Ik hoop dat het verhaal van Vl43inder klopt en dat het volgend jaar dus minder zal zijn.

Voor die ondervacht schijnt de furminator (soort kam) goed te zijn, maar vindt hem te duur om te proberen...
quote:fozziebear schreef op 13 mei 2010 @ 13:11:

Voor die ondervacht schijnt de furminator (soort kam) goed te zijn, maar vindt hem te duur om te proberen...

de furminator kost in de winkel bijna 40 euro.

ik heb een (orginele) gekocht via ebay voor euro 5,20 incl verzendkosten, had hem na 1 week al in huis.

ik weet niet of ik hier een link mag plaatsen van de verkoper?? stuur me anders een berichtje dan krijg je van mij de link.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven