Poes en kitten

01-05-2019 20:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben een poes en over 3 weken komt daar een kitten bij.
Maar hoe doen we dat met de brokjes? Nu staat er gewoon de hele dag een bak met brokjes, maar de kitten zal speciale kittenbrokjes krijgen.
madeliefjees wijzigde dit bericht op 28-06-2019 11:13
5.66% gewijzigd
ik geef mn bek ook maar een douw
Leuk!

Kittenbrokjes er naast zetten.

Als je volwassen kat daar van eet is dat geen drama en ook niet als kitten wat volwassenen brokjes eet.
Misschien in het begin apart laten eten,in een andere ruimte? . En als je volwassen kat wat kitten brokken eet zal ze er niks van krijgen.
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Een half jaar lang kittenbrokken voor iedereen?
En nadien rustig overschakelen.

In de ideale wereld blijft kitten overigens bij moeder tot 12 weken.
Grote kat vond de babybrokjes ook lekker... en daarna at kitten gewoon met zijn grote vriend mee. Vond ie stoer denk ik. Hij is er prima groot mee geworden
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
felice71 schreef:
01-05-2019 20:47
Grote kat vond de babybrokjes ook lekker... en daarna at kitten gewoon met zijn grote vriend mee. Vond ie stoer denk ik. Hij is er prima groot mee geworden
Hier idem.
Kitten is nu bijna een jaar en een stuk groter dan zijn grote pleegmoeder.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
felice71 schreef:
Veel volwassen katten vinden de kitten-brokken dan weer lekker.

Gevolg: Niemand eet zijn eigen eten.

Dan kan je ze maar beter een tijdje alle twee de kitten-versie geven.
felice71 schreef:
Jep, dit
10 weken is wel heel klein. Je schakelt langzaam over op je eigen voer in een paar dagen door het voer waaraan het kitten gewend is, te mengen in oplopende hoeveelheden. Ik zou het kitten mee laten eten; als je kwalitatief goed voer hebt, maakt dat niet uit.

Kittens, vooral jong weg bij de moeder, willen van de stress nog wel eens darmproblemen krijgen en een wat lagere weerstand. Het is handig om daar rekening mee te houden met het plannen van de inentingen.

Veel plezier! Mijn destijds 1-jarige kater ontfermde zich over het kitten alsof hij zijn moeder was. :heart:
Belg007 schreef:
01-05-2019 20:52
Veel volwassen katten vinden de kitten-brokken dan weer lekker.

Gevolg: Niemand eet zijn eigen eten.

Dan kan je ze maar beter een tijdje alle twee de kitten-versie geven.

Dit.

Ik heb precies 1 zak kittenbrokjes gekocht en daarna de conclusie getrokken dat het bs was.
Kitten is inmiddels 5.
.
Ik gooi trouwens nog steeds allerlei brokjes door elkaar: Lidl, Vomar, kitten. Wat in de aanbieding is en wat ik nog in huis heb.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Dan zet ik idd gewoon kittenbrokjes voor allebei neer.
ik geef mn bek ook maar een douw
Belg007 schreef:
01-05-2019 20:34
Een half jaar lang kittenbrokken voor iedereen?
En nadien rustig overschakelen.

In de ideale wereld blijft kitten overigens bij moeder tot 12 weken.
Twee keer goed :lol:
Madeliefjees schreef:
01-05-2019 22:02
Dan zet ik idd gewoon kittenbrokjes voor allebei neer.

Zou lekker gewone brokken voor beiden doen.
.
Ik had een kitten-eethuisje voor mijn kittens, waar de volwassen kat met een voedselallergie niet in kon. Maar de hypoallergene brokjes waren blijkbaar heel smakelijk, ik heb in het huisje maar zelden een leeg bakje aangetroffen. Het was trouwens een zelfgemaakt soort van vogelhuisje, met een ingang waar een kitten makkelijk in kon, maar waar de grote alleen haar kop in kon steken. Later de ingang nog eens hoger gemaakt omdat ze er op hun knietjes ingingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven