Poes heeft niet lang meer
woensdag 27 februari 2013 om 17:51
Ons "sokkie" zoals we haar liefkozend noemen. Als vondeling van 6 weken bij ons gekomen via-via, nu 13 jaar. Een sul waar de kinderen alles mee mogen doen en die graag bij je op bed komt liggen. Die enorm gaat kwijlen als je haar op schoot flink aait. Onze eerste eigen poes heeft niet lang meer.
Ze heeft al langer nierproblemen. En bij de laatste controle ging haar nierfunctie flink achteruit ondanks medicijen en speciaal voer en werd al verteld dat het opeens flink slechter kan gaan. En dat gaat het nu. Ze heeft al meerdere dagen niets gegeten, drinkt wel veel. Ze slaapt veel en loopt wankel. Een velletje met botten is het, geen vet meer eraan. En hoewel het niet heel onverwacht komt, heb ik het er wel moeilijk mee.
We laten haar met rust, zorgen dat er steeds water in de buurt staat van waar ze gaat liggen. We laten haar niet meer naar buiten. Als we aaien gaat ze nog spinnen. Net zocht ze even de kinderen op en is bij de oudste op de kamer gaan liggen. Als ze pijn krijgt bel ik de dierenarts, maar ik hoop eigenlijk dat ze rustig doodgaat (wat we bij mijn ouders met meerdere katten hebben meegemaakt).
Kan ik nog meer doen om het haar zo makkelijk mogelijk te maken?
Ze heeft al langer nierproblemen. En bij de laatste controle ging haar nierfunctie flink achteruit ondanks medicijen en speciaal voer en werd al verteld dat het opeens flink slechter kan gaan. En dat gaat het nu. Ze heeft al meerdere dagen niets gegeten, drinkt wel veel. Ze slaapt veel en loopt wankel. Een velletje met botten is het, geen vet meer eraan. En hoewel het niet heel onverwacht komt, heb ik het er wel moeilijk mee.
We laten haar met rust, zorgen dat er steeds water in de buurt staat van waar ze gaat liggen. We laten haar niet meer naar buiten. Als we aaien gaat ze nog spinnen. Net zocht ze even de kinderen op en is bij de oudste op de kamer gaan liggen. Als ze pijn krijgt bel ik de dierenarts, maar ik hoop eigenlijk dat ze rustig doodgaat (wat we bij mijn ouders met meerdere katten hebben meegemaakt).
Kan ik nog meer doen om het haar zo makkelijk mogelijk te maken?
woensdag 27 februari 2013 om 17:58
Wat je nog meer kan doen?
Veel liefde geven jullie al. Ik zou de dierenarts nog bellen of ze bijv. vers hart of gekookte vis of kipfilet mag. Wellicht eet ze het zo niet maar dan zou ik het nog pureren om te kijken of ze het lekker vindt.
* grote disclaimer, wel in overleg met de DA of het mag en niet het dieet of evt. medicijnen in de weg zit. Ik zou het nooit zomaar gaan uitproberen.
Veel liefde geven jullie al. Ik zou de dierenarts nog bellen of ze bijv. vers hart of gekookte vis of kipfilet mag. Wellicht eet ze het zo niet maar dan zou ik het nog pureren om te kijken of ze het lekker vindt.
* grote disclaimer, wel in overleg met de DA of het mag en niet het dieet of evt. medicijnen in de weg zit. Ik zou het nooit zomaar gaan uitproberen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 27 februari 2013 om 17:58
We hebben bij mijn ouders 2 katten gehad die heel rustig gingen. Eentje liep naar mijn moeder, ging op haar voeten liggen (ze stond in de keuken) en poef, dood. De ander ging in een mandje liggen en ging daar rustig dood. Ik hoop op zo'n scenario.
Verwarming staat aan en we houden haar in de gaten.
Vreselijk moeilijk vind ik het...
Verwarming staat aan en we houden haar in de gaten.
Vreselijk moeilijk vind ik het...
woensdag 27 februari 2013 om 18:02
Denk niet dat dit leuk te lezen is maar toen mijn eerste kat op sterven lag was ik continu bij haar. En dacht ook dat het spinnen nav aaien of erbij zijn een teken waren dat het nog `goed` zat. Nu weet ik dat katten dat ook doen om zichzelf rustig te houden. Dus laat je niet helemaal leiden door het spinnen. Zou toch nu nog een keer de DA bellen of je beter kan langskomen of het nog even moet aankijken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
woensdag 27 februari 2013 om 18:02
Hoe zwaar het ook is, maar doe alsjeblieft het enige juiste voor dat beestje... laat haar rustig inslapen bij de dierenarts.
Het beestje voelt zich vast erg ellendig, ze eet al dagen niet, haar nieren werken niet tot nauwelijks meer. Ze lijdt door alle gifstoffen die zich in haar lichaampje ophopen en zal kotsmisselijk zijn.
Wachten tot ze rustig dood gaat zou geen optie zijn wat mij betreft, sorry.... evenzogoed heel veel sterkte. Ik weet hoe moeilijk het is.
Het beestje voelt zich vast erg ellendig, ze eet al dagen niet, haar nieren werken niet tot nauwelijks meer. Ze lijdt door alle gifstoffen die zich in haar lichaampje ophopen en zal kotsmisselijk zijn.
Wachten tot ze rustig dood gaat zou geen optie zijn wat mij betreft, sorry.... evenzogoed heel veel sterkte. Ik weet hoe moeilijk het is.
.
woensdag 27 februari 2013 om 18:06
Och, arm diertje... Ik heb drie katten moeten laten inslapen ivm nierziekte en zou als ik jou was toch naar de dierenarts gaan (of misschien kan die aan huis komen) om hetzelfde te doen. Een rustige zachte dood is het enige wat je het diertje nu nog kunt geven, en als ik dit zo lees is er al geen sprake meer van een katwaardig bestaan. Spinnen doen ze JUIST ook als ze zich hondsberoerd voelen, meer mensen vergissen zich daarin. Sterkte ermee, ik hoop echt dat je doet wat het beste voor je kat is!
woensdag 27 februari 2013 om 18:16
quote:Soulcats schreef op 27 februari 2013 @ 18:02:
Hoe zwaar het ook is, maar doe alsjeblieft het enige juiste voor dat beestje... laat haar rustig inslapen bij de dierenarts.
Helemaal eens, zelfde ervaring hier.
Ik kan niet in je knip kijken, echter ik heb de DA altijd thuis laten komen.
Kost ongeveer 80 euro extra.
Dat bespaart je die vreselijke laatste gang, en het is zo veel rustiger voor het beestje.
Sterkte!
Helemaal eens, zelfde ervaring hier.
Ik kan niet in je knip kijken, echter ik heb de DA altijd thuis laten komen.
Kost ongeveer 80 euro extra.
Dat bespaart je die vreselijke laatste gang, en het is zo veel rustiger voor het beestje.
Sterkte!
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 27 februari 2013 om 18:27
quote:Moosey schreef op 27 februari 2013 @ 18:14:
Goed van je Marije. Veel sterkte
Vind ik ook. En ook van mij nogmaals veel sterkte Marije
Trouwens ook eens met Eindeloos, als je de mogelijkheid hebt, laat je kat dan thuis inslapen, op haar eigen plekje in de haar zo vertrouwde omgeving. Helaas werken nog niet alle dierenartsen hier aan mee, maar ik heb er zelf een goede, mooie ervaring mee.
Goed van je Marije. Veel sterkte
Vind ik ook. En ook van mij nogmaals veel sterkte Marije
Trouwens ook eens met Eindeloos, als je de mogelijkheid hebt, laat je kat dan thuis inslapen, op haar eigen plekje in de haar zo vertrouwde omgeving. Helaas werken nog niet alle dierenartsen hier aan mee, maar ik heb er zelf een goede, mooie ervaring mee.
.
woensdag 27 februari 2013 om 18:55
Soulcats, in mijn jeugd moest ik thuis ook wel een kat in laten slapen.
Oh, dat heen en weer gewiebel in dat mandje, geen grip meer, door de ziekte.
Ik vond het verschrikkelijk.
Mijn DA komt echt thuis, 2 x gebeurd gelukkig, maar ze doet het wel......
Ben echt blij er mee geweest.
De beestjes krijgen er dan zo weinig van mee........
In hun vertrouwde omgeving.
Nogmaals sterkte Marije.
Oh, dat heen en weer gewiebel in dat mandje, geen grip meer, door de ziekte.
Ik vond het verschrikkelijk.
Mijn DA komt echt thuis, 2 x gebeurd gelukkig, maar ze doet het wel......
Ben echt blij er mee geweest.
De beestjes krijgen er dan zo weinig van mee........
In hun vertrouwde omgeving.
Nogmaals sterkte Marije.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
woensdag 27 februari 2013 om 19:00
Ik ga inderdaad vragen of ze hierheen komen. Poes vindt autoritten altijd al vreselijk, dus dat ga ik haar niet aandoen. Kan me niet voorstellen dat dierenarts dat niet doet, maar anders bel ik een ander.
En ze heeft ons al een godsvermogen gekost aan bloedprikken, medicijnen, speciaal voer en een operatie aan haar gebit vorig jaar, dus deze kosten heb ik met liefde voor haar over.
Man en ik hebben net ook even gekeken naar dichtsbijzijnde dierencrematorium. Het is wel opeens echt...
En ze heeft ons al een godsvermogen gekost aan bloedprikken, medicijnen, speciaal voer en een operatie aan haar gebit vorig jaar, dus deze kosten heb ik met liefde voor haar over.
Man en ik hebben net ook even gekeken naar dichtsbijzijnde dierencrematorium. Het is wel opeens echt...
woensdag 27 februari 2013 om 19:09
Heel veel sterkte. Een hele moeilijke, maar moedige beslissing. Dit kan je nog voor haar doen. Haar uit haar "lijden" verlossen.
Ik heb de dierenarts ook thuis laten komen om een van mijn poezen in te laten slapen. Op haar eigen stoeltje. Ik vond dat heel fijn. Zo heeft ze er niet zo veel van gemerkt. Het is misschien wat duurder, maar is zoveel "fijner".
Sterkte nogmaals !
Ik heb de dierenarts ook thuis laten komen om een van mijn poezen in te laten slapen. Op haar eigen stoeltje. Ik vond dat heel fijn. Zo heeft ze er niet zo veel van gemerkt. Het is misschien wat duurder, maar is zoveel "fijner".
Sterkte nogmaals !
woensdag 27 februari 2013 om 19:18
quote:MarijeMarije schreef op 27 februari 2013 @ 19:00:
Ik ga inderdaad vragen of ze hierheen komen. Poes vindt autoritten altijd al vreselijk, dus dat ga ik haar niet aandoen. Kan me niet voorstellen dat dierenarts dat niet doet, maar anders bel ik een ander.
Wat een fijn bericht Marije, echt een goede beslissing, Het is het beste wat je kan doen voor je lieve Sokkie.
Tranen branden alweer in mijn ogen van dit topic. Hier afgelopen zondagavond een kat moeten laten gaan i.v.m. nierfalen en het gemis is enorm groot.... mijn kat is gisteren gecremeerd en komt over een kleine week in een asblikje en knuffelsteen weer naar huis
Eindeloos, dat is ook echt verschrikkelijk. Gelukkig doet mijn dierenarts het ook. Het voelt zoveel fijner een kat te laten gaan in zijn of haar vertrouwde omgeving. Helaas is door omstandigheden mijn kat zondagavond wel bij de dierenarts ingeslapen, het was een vreselijke laatste rit (waarvan ik toen nog hoopte, tegen beter weten in, dat het niet zijn laatste rit zou zijn). Hij was al ver heen, dus heeft er hopelijk niets van meegekregen. Gelukkig is het wel met respect en liefde gebeurd. Maar ik zelf heb het er erg moeilijk mee.
Had hem zo gegund dat hij dat niet mee te hoefde te maken...
Niet de bedoeling om je topic over te nemen, sorry Marije...
Wat een fijn bericht Marije, echt een goede beslissing, Het is het beste wat je kan doen voor je lieve Sokkie.
Tranen branden alweer in mijn ogen van dit topic. Hier afgelopen zondagavond een kat moeten laten gaan i.v.m. nierfalen en het gemis is enorm groot.... mijn kat is gisteren gecremeerd en komt over een kleine week in een asblikje en knuffelsteen weer naar huis
Eindeloos, dat is ook echt verschrikkelijk. Gelukkig doet mijn dierenarts het ook. Het voelt zoveel fijner een kat te laten gaan in zijn of haar vertrouwde omgeving. Helaas is door omstandigheden mijn kat zondagavond wel bij de dierenarts ingeslapen, het was een vreselijke laatste rit (waarvan ik toen nog hoopte, tegen beter weten in, dat het niet zijn laatste rit zou zijn). Hij was al ver heen, dus heeft er hopelijk niets van meegekregen. Gelukkig is het wel met respect en liefde gebeurd. Maar ik zelf heb het er erg moeilijk mee.
Had hem zo gegund dat hij dat niet mee te hoefde te maken...
Niet de bedoeling om je topic over te nemen, sorry Marije...
.
woensdag 27 februari 2013 om 19:20
woensdag 27 februari 2013 om 19:23