Poes is weg :(

10-05-2011 14:31 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds gisteravond is 1 van onze poezen weg. Ze komt sinds 1.5 maand buiten, maar is nog nooit in t donker weggeweest. We zitten aardig in de stress. Ze is gesteriliseerd maar begreep dat ze dan evengoed nog met krolse katers mee kunnen gaan.. We hadden in eerste instantie de hoop dat ze bij de buren zat (deed ze wel vaker), maar dat is niet het geval. Briefjes zijn al in de brievenbussen (en supermarkt), amivedi/dierenambulance en dierenarts op de hoogte, op t digitale prikbord van onze provincie, zelfs een berichtje op facebook. Enerzijds voelt het wat drastisch, anderzijds heb ik dit nog nooit meegemaakt en wil ik zo snel mogelijk de hulptroepen erbij. We wilden haar binnenkort laten chippen. Haar zus lijkt zich niet echt druk te maken..

Bah :(
Gisteren viel er bij de buren een kat van 4 hoog naar beneden. De kat was versufd en zat te jammeren en miauwen in de tuin. De buurvrouw (niet de eigenaar van de kat) heeft dierenambulance gebeld, maar die wilden niet komen, omdat we niet wisten wie de eigenaar van het dier was.

Is dat nou niet erg?!
Nou ja zeg.. De meeste mensen die de dierenambulance bellen zijn niet de eigenaar van het beest waar ze voor bellen :s Je kunt toch ook bellen voor vogels, eenden, egels etc etc...
Ja dat dacht ik ook!! Ik was ook echt hoogst verbaasd.

Hopelijk leeft 't arme beestje nog (er kwam bloed uit zijn bekje, zielig......)
Hoi Waldorf!

Ik wilde even zeggen dat ik met je meeleef en dit topic blijf volgen! Ik ben benieuwd wanneer ze weer terug is!

Hier ook 2 lieverds, 1 poes en 1 kater. Onze poes blijft soms ook heel lang weg (hele dag) maar als mijn vriend thuiskomt van zijn werk, dan vind hij haar altijd gelijk (terwijl ik dan de hele middag loop te zoeken en te fluiten!)

Ik hoop echt dat ze terugkomt, want het is zo'n naar gevoel!

Sterkte meis!
[quote]SeptemberGirl schreef op 13 mei 2011 @ 15:12:

Gisteren viel er bij de buren een kat van 4 hoog naar beneden. De kat was versufd en zat te jammeren en miauwen in de tuin. De buurvrouw (niet de eigenaar van de kat) heeft dierenambulance gebeld, maar die wilden niet komen, omdat we niet wisten wie de eigenaar van het dier was.

Is dat nou niet erg?![/quote

Wat erg

Snap ik niets van!!
quote:SeptemberGirl schreef op 13 mei 2011 @ 15:17:

Ja dat dacht ik ook!! Ik was ook echt hoogst verbaasd.

Hopelijk leeft 't arme beestje nog (er kwam bloed uit zijn bekje, zielig......)Iemand heeft hem toch wel van de straat geplukt en naar dierenarts of asiel gebracht hoop ik?
quote:mariona schreef op 13 mei 2011 @ 17:25:

[...]

Iemand heeft hem toch wel van de straat geplukt en naar dierenarts of asiel gebracht hoop ik?Vast wel.
Ik volg je ook Waldorf, hoop dat ze gauw gevonden wordt. Ik heb zelf een katertje van 10 maanden waar ik stapelgek op ben. Hij is dol op buiten, ga hem ook echt niet binnenhouden. Sommige mensen in de buurt houden van katten en vinden dat niet erg. Mijn buren vinden katten niet leuk. Ik heb haar gezegd dat ze een emmer water over hem heen moet gooien als hij bij haar in de tuin komt en dat ik met alle plezier eventuele drollen wil opruimen (het stikt hier in de buurt van de katten, dus of het de mijne is??). Maar goed ik wil wel een goede verhouding met de buren houden. Gelukkige poept hij in mijn tuin.

Verder heeft het ook te maken met elkaar een beetje het licht in de ogen gunnen. Ik kan me ook groen en geel ergeren aan alle hondenpoep overal (als ik aan het picknicken ben of zo) of aan de duiven die op de tak van de boom zitten en zo mijn tuin onderschijten. Of aan de papegaai van de andere buren die de hele dag een pokkelawaai maakt, enz. Maar goed, leven en laten leven, dus.

Ik wil dat mijn kater 's avond en 's nachts binnen is, dus na het eten gaat het raampje dicht.

Allemaal niet zo relevant, snap dat je erg verdrietig bent en ik hoop dat ze (hoe heet ze?) snel weer terug is.
Grappig dat ik ook wat (inmiddels niet meer zo) stille volgers heb

Onze poezen deden eigenlijk nooit hun behoefte buiten. Ze kwamen altijd nog binnen op de bak. Ach ja, beter zo dan andersom.

Poes 2 is inmiddels gechipt. Onze vermiste poes heet trouwens Bubbels. Mochten er hier bekenden zitten dan ben ik wel gelijk mn anonimiteit kwijt haha..
quote:Waldorf114 schreef op 13 mei 2011 @ 18:50:

Grappig dat ik ook wat (inmiddels niet meer zo) stille volgers heb

Onze poezen deden eigenlijk nooit hun behoefte buiten. Ze kwamen altijd nog binnen op de bak. Ach ja, beter zo dan andersom.

Poes 2 is inmiddels gechipt. Onze vermiste poes heet trouwens Bubbels. Mochten er hier bekenden zitten dan ben ik wel gelijk mn anonimiteit kwijt haha..Weet niet wanneer je de vermissing hebt opgegeven, maar bij Amivedi staat ze niet op de site.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ze staat er wel op, maar onder de verkeerde regio (namelijk noord- en zuid Beveland). Ik had haar gelijk dinsdag opgegeven (maandagavond raakte ze zoek) en toen stond ze direct op de site onder schouwen duiveland. Vanmiddag zagen we dus opeens dat ze er niet meer stond dus wij hebben direct Amivedi gebeld en die zou het weer herstellen. Heel raar dat ze uberhaupt opeens van regio is "veranderd".

Ze staat nu hier http://www.amivedi.nl/site/frame4.htm

En dan de tweede vermiste poes (dus met een blauw vakje ervoor)

Ik hoop dat ze het snel herstellen! Anders bel ik morgen nog een keer..

Verder staat ze ook op de site van de dierenambulance, zeelandnet en marktplaats..
En www.dierenmeldpunt.com?
Wel een leukerd hoor Waldorf!
Lief he..

Ik heb haar daar ook gelijk even opgezet!

Het lijkt alleen wel een site voor Zuid Holland. Nou ja goed, baat t niet schaadt het niet :P
Oh en deze ?

http://www.gevondenenvermistehuisdieren.nl/

Hou alleen wel bij waar ze op staat, mocht ze gevonden worden, dan moet je haar ook afmelden.
Wat zijn er eigenlijk veel sites he! Misschien dat ik haar later ook daar op zet. Ik zal inderdaad maar even bijhouden waar ze op staat.. stééél dat... we gaan er niet meer vanuit, maar je weet nooit..
Op http://www.dierenvriendensd.nl/index.php?id=11 deze stond ze toch al?

Er staat nl dat je wel contact moet blijven houden met de instanties. En nog meer tips.
quote:Waldorf114 schreef op 13 mei 2011 @ 20:36:

Wat zijn er eigenlijk veel sites he! Misschien dat ik haar later ook daar op zet. Ik zal inderdaad maar even bijhouden waar ze op staat.. stééél dat... we gaan er niet meer vanuit, maar je weet nooit..

Ik heb het meerdere keren meegemaakt, met goede, slechte en geen uitkomst.

Ga niet in detail treden, heb even geen zin in de forumdierenpolitie.
Ik zei vanmiddag nog tegen m'n vriend dat ik het echt heel verdrietig vind allemaal en ook dat er zoveel dieren vermist worden, maar aan de andere kant geeft dat ook weer een gevoel dat je "niet alleen" bent. Dat helpt het een beetje te relativeren.

Die site van dierenvriendensd staat ze idd al op. Dat is van de dierenambulance. Het klopt dat ze de tip geven om contact te houden met instanties. Met dierenvriendensd, dierenarts en asiel doen we dat ook.

Ik vind het erg lief van je dat je zo meedenkt Tickel :-)
Ik weet hoe het voelt Waldorf.

Het ergste vond ik dat ik niet wist of ze dood of levend waren.

Uiteraard liever levend, maar het niet weten is het ergst.

In oktober is een poes aangereden (dodelijk) en werden we gebeld door de dierenambulance. (chip)

In januari hebben we er eentje in moeten laten slapen.

Dáár voor zijn er ook 2 katten vermist geweest, 1x 5 weken en 1x 4 weken, en 1x 2 weken.
Jeetje zeg, zo vaak :( wat zielig..

Het zou voor mij al een reden zijn om geen dieren meer te nemen. Iedere keer die pijn.

Mijn vriend is helemaal verdrietig. Ik heb hem nog nooit zien huilen :s

Hoe ga je hier nou mee om? Niet met een huilende vriend natuurlijk, maar met de situatie..
das moeilijk waldorf

jaren geleden had ik ook katten en alletwee vermist en nooit meer teruggekomen

Dus ik nam me voor nooit geen kat meer al dat verdriet voelde me echt ziek van ellende

Deze kat heb ik nu 7 jaar en dat ze vorig jaar vermist was weer zo een verdriet..

heel moeilijk hoor

Blijf zoeken in de buurt mijn kat was gewoon in de buurt in de bosjes gevonden

Blijf hoop houden

Mijn kat had al een knalrozebandje met kokertje en naam erin....
quote:Waldorf114 schreef op 13 mei 2011 @ 22:45:

Jeetje zeg, zo vaak :( wat zielig..

Het zou voor mij al een reden zijn om geen dieren meer te nemen. Iedere keer die pijn.

Mijn vriend is helemaal verdrietig. Ik heb hem nog nooit zien huilen :s

Hoe ga je hier nou mee om? Niet met een huilende vriend natuurlijk, maar met de situatie..

Ik heb weken lang iedere nacht (na middernacht) in de buurt rondgelopen met een bakje brokjes en een zaklamp.

Ik heb 300 flyers gemaakt en in de brievenbussen van omliggende huizen gedaan.

Ik heb haar op marktplaats gezet.

Amivedi, dierenmeldpunt, dierenambulance en de laatste site die ik je gaf .

Heb contact gehad met de gemeente of ze een dode kat hadden gevonden, en kenmerken opgegeven mocht ze gevonden worden.

Uiteindelijk is er eentje nooit meer terug gekomen, ondanks de chip. Moet er wel bij zeggen dat ze bij mij niet buiten kwamen voor ze gechipt waren.

Had toen al te vaak katten gezien met een half kokertje aan de halsband.
En het is, vooral de eerste weken, heel erg moeilijk.

Nu denk ik er wel een saan hoor, maar de scherpe kantjes zijn er vanaf.

Toch denk ik vaak aan de vermiste poes, en hoop dat ze bij iemand thuis zit.
Heb je al in bomen gekeken?

Hier in de buurt zat een kat 2 dagen hoog in een boom; durfde er niet meer uit. Is er na 2 dagen door de brandweer uitgehaald.

Verder: sterkte. Ik heb zelf helaas ook ervaring met een (nooit teruggekomen/-gevonden) vermiste kat. Na een half jaar met veel verdriet heb ik 2 nieuwe katten genomen, en die mogen niet de wijde wereld in, maar alleen in een kattenren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven