Poes likt aan verwarming

06-11-2014 10:52 32 berichten
Sinds drie dagen staat onze verwarming aan. Sindsdien likt onze poes (10) regelmatig aan de verwarming. Niet op één specifieke plek, maar gewoon waar ze bij kan.

Herkent iemand dit? Ik ben nieuwsgierig waar dit vandaan komt!

Een korte Googlesessie gaf geen concrete antwoorden. Vorige winter deed ze dit ook af en toe. We hebben haar nu iets langer dan anderhalf jaar. Andere objecten laat ze met rust.
Oooh, wat een heerlijke beesten

Hier zijn theezakjes ook favoriet. Verder vindt ze het ook heerlijk om mij te likken als ik lig te slapen, helaas wél met d'r schurende tong. Ben je gelijk goed wakker
Alle reacties Link kopieren
De bolletjes sokken werden door onze kat als prooi gezien, hup in de jachthouding, bespringen, in de bek er mee of ermee spelen.

Ook op schoot met de pootjes masseren en sabbelen aan je kleding. Vond het wel schattig en heb speciaal een dekentje aangeschaft om de kleding droog te houden
Hier een ramenlikker, als het geregend heeft doet ze niets liever dan de regendruppels van het raam likken.

Ook likt ze aan sokken, een radiator hebben we niet anders zou ze daar misschien ook wel aan likken
Ik heb ook twee sabbelaars. De ene sabbelt op mijn trui/t shirt en de ander op het elastiekje van mijn vlecht! En ze kneden er zo hard bij met hun pootjes dat ze soms in mijn huid prikken door mijn trui heen. En die wordt dus ook helemaal nat. Het moet wel naar mij ruiken, een vervangend stuk textiel werkt hier niet. Ik doe dus maar een schoon t shirt aan naderhand. Vind het te schattig om af te leren!

Dat doen ze volgens mij omdat ze dat doet denken aan de kittentijd en ze ons zien als een soort ouders. Lijkt me niet dat ze dat doen omdat ze bloedarmoede hebben.

Het wordt wel vaker gezegd, dat als dieren vreemde/oneetbare dingen likken of eten, dat ze een gebrek hebben aan bepaalde stoffen. Ik geloof daar niet in. Als een kat bloedarmoede heeft, horen daar meer symptomen bij zoals sloomheid en misschien gebrek aan eetlust. Maar dingen likken om het tekort te herstellen, dat geloof ik niet zo. Likken kan wel endorfines opwekken, ik denk dat dat eerder een reden is om te likken. Het levert een lekker gevoel op.
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
quote:gladoortje74 schreef op 06 november 2014 @ 22:27:

Ik heb ook twee sabbelaars. De ene sabbelt op mijn trui/t shirt en de ander op het elastiekje van mijn vlecht! En ze kneden er zo hard bij met hun pootjes dat ze soms in mijn huid prikken door mijn trui heen. En die wordt dus ook helemaal nat. Het moet wel naar mij ruiken, een vervangend stuk textiel werkt hier niet. Ik doe dus maar een schoon t shirt aan naderhand. Vind het te schattig om af te leren!

Dat doen ze volgens mij omdat ze dat doet denken aan de kittentijd en ze ons zien als een soort ouders. Lijkt me niet dat ze dat doen omdat ze bloedarmoede hebben.

Hier gebeurt dat ook nog steeds!

Inderdaad te schattig om af te leren, al kunnen die nagels soms wel heeul erg pijnlijk zijn
quote:gladoortje74 schreef op 06 november 2014 @ 22:27:

Dat doen ze volgens mij omdat ze dat doet denken aan de kittentijd en ze ons zien als een soort ouders.

Dat doen ze omdat ze dan te vroeg weg zijn bij de moederpoes. De ene kitten heeft dan de zuigbehoefte en volstaat een kledingstuk, bij mijn zwerfkat was het zuigen aan je vinger. Maar ik heb ook 1 mishandelde kitten en een andere kitten die met 6 weken weg waren bij de moederpoes, en die hebben de zuigbehoefte niet, wel extreem aanhankelijk.

Maar aan kleding of vingers zuigen vind ik zelf niet echt schattig, ze kunnen ook gefrustreerd raken als ze het niet kunnen doen. Zoals bij mijn kat (die nu niet meer leeft) was het echt een soort verslaving.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
To heb je al gebeld?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven