Poes likt aan verwarming

06-11-2014 10:52 32 berichten
Sinds drie dagen staat onze verwarming aan. Sindsdien likt onze poes (10) regelmatig aan de verwarming. Niet op één specifieke plek, maar gewoon waar ze bij kan.

Herkent iemand dit? Ik ben nieuwsgierig waar dit vandaan komt!

Een korte Googlesessie gaf geen concrete antwoorden. Vorige winter deed ze dit ook af en toe. We hebben haar nu iets langer dan anderhalf jaar. Andere objecten laat ze met rust.
Alle reacties Link kopieren
Zij heeft koude tong?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon een rare poes?
Schoongemaakt met iets waar bleekmiddel in zit?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Geen bleekmiddel oid gebruikt.

Ik hou het maar op een rare poes.

Tenzij iemand anders nog een goede bijdrage heeft. Of mederadiatorlikkende poezen.
Nee, niet aan de radiator. Wel soms aan de bank, en ik heb ook wel eens gehoord van poezen met een plasticzaklikfetish.

Rare beesten gewoon.
Herkenbaar! Ik heb een kat die ook aan de verwarming likt. Ze likt ook vaak aan de tafel of kasten (hout). Vroeger toen ze nog op mijn slaapkamer mocht kwam ze me wakker maken door mijn voorhoofd te likken. Deze poes heeft wel meer rare fratsen. Zo pulkt ze ook het kit tussen de ramen vandaan en brengt het dan luid miauwend naar mij toe. Elke kat heeft zijn eigenaardigheden :D
Haha , die plasticzakfetish loopt hier ook rond. Ik word soms gek van het geritsel!
Hier een plastic-likker en een glazen-tafel-likker. De kat met de plastic fetisj is niet zo kieskeurig, maar die van de glazen tafel heeft het op een specifiek plekje voorzien.

Het zijn en blijven rare beesten soms
Hahah dit maakt mijn pauze helemaal goed!
De poes van een vriendin van mij heeft een voorliefde voor brandende kaarsen, hij kan het niet laten om er even aan te ruiken als hij er voorbijloopt. Hoe vaak hij zijn snorharen al niet verschroeid heeft is niet meer bij te houden.

Soms zijn het maar rare beesten die katten.
Dit is niet goed als een kat aan ijzer likt.

Ik heb ooit gelezen helaas weet ik niet meer precies wat de kat dan mankeert maar dacht aan bloedarmoede

Is de kat verder nog ok?
Ijzer heeft een lekker smaakje. Als kind likte ik wel vaker aan metalen objecten. Dat is bij mensen normaal, tenminste, ze noemen het de orale fase waarin je onderzoekt wat er gebeurt als je dingen in je mond stopt. Bij katten zou het kunnen dat ze de smaak lekker vinden, denk ik.

Ik heb hier een sliertjes wol vretende poes. Ze eet ze echt helemaal op! En de touwtjes van theezakjes zijn ook lekker. Ze heeft als kitten vrij ernstig niesziekte gehad met blaren op de tong en dat bekkie is nooit helemaal normaal ontwikkeld daardoor. Ze heeft ook hele kleine tandjes, ik moet kleine brokjes kopen, anders eet ze ze niet. Ik denk dat dat wol kauwen ook daarmee te maken heeft.

Maar het kan ook gewoon een rare eigenschap zijn, katten zijn gewoon rare beesten! Ik had ook een kat die gek was op galia meloen. Andere meloen lustte ze niet!
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
Geen bijdrage, maar wat een mooi woord: Mederadiatorlikkende (poes)
Ha mijn kat had ook een plastictasjes fetish😄
Onze kater heeft een wolfetisj, ik ben mijn zelfgebreide wollen sjaal al eens kwijt geweest en vervolgens in de tuin weer teruggevonden. Als ik een wollen vest of trui aan heb zet hij zijn tanden in mijn mouw en gaat zitten trekken, hij wil het meesleuren en verstoppen.

We hebben eerder ook een poes gehad met een rubberfetisj, elastiekjes, rubber handschoenen, je moest het verstoppen want ze vrat het op. Ik heb in de kattenbak wel eens een drol met een vinger van een rubber handschoen gevonden.
Naar de dierenarts. Katten likken veel aan rare dingen als ze bloedarmoede hebben. Ik zou het voor de zekerheid laten testen.
Mijn kat sabbelt altijd als ze op schoot ligt aan mijn kleding.

Inderdaad, t blijven eigenaardige beesten. Daarom zijn ze ook zo leuk.
@nikki_28 @mimi02 poes is verder (voor zover wij weten) helemaal gezond. Ze doet het ook alleen maar als de verwarming aanstaat en niet bij andere metalen voorwerpen, die we ook gewoon in huis hebben. Ik zal voor de zekerheid de da bellen, kijken wat ie zegt.
Het blijven rare beestjes! En ik maar denken voordat we onze poes kregen dat katten geen (sterk en onderscheidend) karakter hebben xD
Maar zit er een laag verf over de radiator? Dan kan het toch niet om het metaal gaan,want dat proeft ie helemaal niet. Misschien toch gewoon de warmte?
Mijn kat likt aan mij, omdat hij mij zo lief vindt. Krijg hele zachte likjes, zonder het schuren van zijn tong. Cute..
Ik heb er een die aan de tafel en bank likt.. Ook erg apart.

Mn hondje likt trouwens weleens aan de muur in een luie liggende positie, ook niet heel normaal haha.

En alledrie kerngezond hoor!
Bloedarmoede wordt vaak te laat pas opgemerkt, omdat de kat verder gezond lijkt. Maar dit likken is echt een van de symptomen van bloedarmoede, dus ik zou het voor de zekerheid laten testen.
Ik maak altijd van die bolletjes van twee sokken. Soms legde ik dan vanuit de strijkmand 5 bolletjes in mijn kast, in de ochtend waren deze altijd weg. Tot ik in de nacht mijn kat hoorde miauwen. Zij had een bolletje in haar bek als een kitten bij het nekvel. Er lag een heel nest sokken-kittens onder het bed inclusief donzige pluis. Zij was nestjes aan het maken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven