Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
Wauw, het gaat super! Me vriend geeft ze kopjes en mij geeft ze kopjes. Als we binnenkomen vlucht ze niet meer onder de bank en komt ze meteen even kijken!

Toen straks sprong ze boven op de krabpaal! maar soms als we bewegingen maken die naar haar toe gaan ( bijvoorbeeld lopen, proberen te aaien) vlucht ze nog onder de bank. Ik neem aan dat dit er allemaal uit gaat!
Hoi CHEVH,

Wat leuk om te lezen dat je zo blij bent met Luna! Ik heb zelf ook sinds een aantal weken een lief poezebeestje en ik ben ook superblij met haar. Leuk he, hoe ze steeds meer aan je gehecht raakt. Heb jij nou ook dat als je van huis bent, dat je je echt verheugt om weer thuis te zijn? Ik kan 's middags op mijn werk echt denken van: Straks ben ik weer bij haar!

Zo te lezen gaat het echt goed bij jullie. Tsja, dat angstige zal nog een beetje moeten slijten. Ik weet niet of ze het helemaal kwijt raakt maar het zal in ieder geval minder worden.

Veel plezier samen!
Als ik thuis ben dan gaat ze even onder de bank, en daarna komt ze miauwend aan! En wil ze aandacht!

Onze vraag is alleen zal ze altijd onder de bank gaan zitten als ze bang is of als wij bijvoorbeeld binnen komen? Of af en toe om tot rust te komen?

En nog een klein vraagje: Ze zit nu op de vensterbank naar buiten te kijken. Maar toen ze net op de vensterbank zat begon ze zachtjes te miauwen en sprong met haar voorpootjes tegen het raam aan. Is dit eigenlijk een teken dat ze naar buiten moet? In het asiel gaven ze aan dat het een binnenkat is!
ze ziet prob vogeltjes of beestjes op het raam, dat betekent niet perse dat ze naar buiten moet. onze katten doen dat ook en zijn nog nooit buiten geweest, gewoon katten jacht gedrag.
Wat leuk om te zien dat het nu zo goed gaat! Als ze een vliegje zien gaan ze idd weleens tegen het raam aan staan. Ze "kekken" (zo schrijf je dat toch?) ook als ze een vogel zien .
Je kat beschouwt de plek onder de bank als haar veilige plekje. Dus daar duikt ze onder als ze bang is. Dat zal vanzelf minder worden als ze nog meer gewend is. Maar het is toch niet erg als ze daar af en toe gaat zitten als ze rust wil.

Ik heb ook katten die schuw waren. Een is nog steeds bang voor visite en verstopt zich dan. Prima, hij komt wel weer als het bezoek weg is. Je weet nooi tprecies hoe een kat zoch ontwikkelt maar als je het de tijd geeft en niet teveel druk erop zet dan kan een schuwe kat een heel eind bijtrekken.
Voor ons geen enkel probleem als ze lekker onder de bank gaat zitten.. alleen is het zo dat ze er soms 5 minuten zit, dan komt ze er weer uit en dan gaat ze weer terug ( meestal om de 5 minuten) betekend dit iets? Ze komt eruit en kijkt om haar heen en miauwt een paar keer.. ik aai haar en daarna gaat ze weer terug!!

Ik neem aan dat dit gewoon allemaal vanzelf gaat en hoe langer ze gewend is hoe minder vaak ze terug gaat onder de bank?
Het zijn katten hè, die doen hun eigen dingen.Niet altijd even logisch voor ons mensen haha. Zoals voor de deur miauwen dat ze naar buiten willen, dan na 5 seconden weer naar binnen willen, net binnen en dan plotseling perse weer naar buiten moeten.

Zo gaat dat met katten.

Jouw kat vindt het fijn en rustig onder de bank. Maar ze vindt het ook gezellig om je even te komen begroeten. Dus komt ze even hallo zeggen en geaaid worden.

Ook vinden katten het fijn om hun omgeving te bekijken of er nog iets veranderd is en alles in de gaten te houden. Ze doen regelmatig een rondje over hun 'terrein' om even te bekijken of daar nog iets gebeurd is.

Het is positief dat ze steeds tevoorschijn komt en je hoeft je geen zorgen te maken dat ze nog veel onder de bank ligt.
Ik zit hier met een klein 'probleempje'. Binnenkort willen mijn vriend en ik graag de TV bevestigen aan de muur en moet de bank verplaatst worden. Is dit voor onze kat een probleem? Omdat de indeling van het huis wat gaat veranderen..
Nou, dat zal even wennen voor haar zijn, maar dan vindt ze vast wel weer een nieuw plekje.

Als hier iets wordt omgeschoven gaat poes altijd even op onderzoek uit, om na een tijdje te merken dat alles eigenlijk nog hetzelfde is. Volgens mij is geur het allerbelangrijkste.

Ik zou misschien nog heel even wachten tot ze wat meer gesetteld is.
Het gaat super met haar! Ze speelt lekker waar we bij zijn en zelfs met ons. Een propje papier is ze helemaal weg van, en dat dure speelgoed dat is ook wel leuk, maar toch liever een propje papier.

Gisteren was ik chips aan het eten, en dat was ook heel fascinerend dat geluid, prachtig om te zien hoe een beestje zo onder de indruk kan zijn van iets wat voor ons heel normaal is.

En vanavond zat ze lekker bij ons op de bank, en liet ze haar aaien door beide ( mijn vriend, en ik) en rolt op haar rug en kijkt ons met 2 knipperende oogjes aan, soms ligt ze op haar krabpaal en dan is het miauw en rent ze op je af om haar te laten aaien.

Ik probeer haar nu te leren dat ze gerust kopjes kan geven en dat werkt goed. Ik ga op de grond zitten en laat zien dat ze geaaid wil worden door rondjes te lopen om je heen. Maar ik negeer dat en ze gaf kopjes tegen me voet aan, en daarna wreef ze met haar kopje op me knie..

Prachtig beest!
Mooi he, hoe ze langzaam ontdooien. Ikzelf heb ook katten uit het asiel en bij een van de twee heeft het echt anderhalf jaar geduurd voordat ze helemaal zichzelf was. Niet dat ze anderhalf jaar lang angstig was enzo, maar toch na een jaar veranderde ze nog steeds een beetje. Nu zijn ze helemaal ingeburgerd en queens of da house
Nu is ze aan mij redelijk tot goed gewend, ik kan haar aaien en dichtbij haar komen, ze geeft kopjes .. en komt bijna op schoot liggen ( nog net niet)

Me vriend mag haar ook aaien.. en geeft ze ook kopjes. Maar ze is nog wat banger/angstiger voor hem dan voor mij. Hoe kunnen we haar het beste laten wennen aan haar?

We spelen wel eens met zijn 2e met haar.. maar soms heeft ze daar geen zin in.
Hallo wij zijn de Yamatootjes,

Wij hebben een kat uit het asiel gehaald nou technisch gezien bij een pleeggezin vandaan uit Breda zijn naam is Kees een zwart witte kater en is 1 jaar en 2 maanden oud. Wij wilden een 3de wezentje bij ons in huis verwelkomen en een nieuw leven te bieden met liefde respect en geduld, dus we waren vastbesloten op een asielkatje, via de site van ikzoekbaas.nl Breda asiel zagen we Kees, we waren op slag verliefd op hem dus besloten we een afspraak te maken met het pleeggezin we zijn de volgende dag gaan kijken bij Kees, in het echt was hij nog veel mooier dan op de foto's en voor ons was het liefde op het eerste gezicht, dus we zeiden oke Kees gaan we verwelkomen in ons leven.

Toen we Kees de volgende dag hadden opgehaald bij zijn pleeggezin vandaan en we kwam thuis kwam kees niet uit zijn reiskooitje terwijl het deurtje wagenwijd opstond op een plek waar hij niet kon zien dat wij hem zagen en dicht bij zijn katten bak, dit baarde me zorgen dus haalde ik hem eruit en zetten hem voor zijn kattenbak en hij verschool zich meteen, wij dachten is niet erg we zetten wat te eten en iets te drinken neer voor Kees en misschien gaat hij dan wel eten als hij het aandurft, S'nachts was hij alleen toen wij sliepen zijn voer en drink bakjes stonden heel dicht bij hem en de kattenbak, de volgende ochtend ( vandaag 08-07-2010) kwamen we erachter dat Kees niets gegeten en of gedronken had of zijn behoefte gedaan had :( deze ochtend is hij onder de bank geschoten en er niet meer onder uit gekomen wij zijn smiddags 2 uurtjes naar de supermarkt geweest en zelfs toen is hij niet onder de bank vandaan geweest en weer waren zijn bakjes onberoerd, dit baart ons zorgen, speeltjes ziet hij ook niet zitten, we geven hem ruimte en tijd om te wennen in de hoop dat hij uit zichzelf een keer komt kijken , ik dacht misschien heeft hij wel heimwee naar zijn pleegverzorger, weet iemand hoelang het gaat duren voor dat Kees zich laat zien aan ons? en heeft iemand nog tips voor ons? dit is onze eerste keer met een asiel/pleeggezind katje, je mag ons ook persoonlijk mailen op van.de.garde@ziggo.nl voor tips, ik hoop snel een antwoord te zien op viva.nl

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven