Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
Hai!

Je kunt het beste eerst het voer geven wat ze ook in het asiel geven, dat voorkomt darmproblemen bij katten. Daarna zou je zelf brokjes er doorheen kunnen mixen van het merk dat jij wilt gebruiken.

Ikzelf vind RC briljant, mijn HTK kat eet het ook en zijn vacht is supermooi! (Heb nog een noor en een mainecoon, dus hij krijgt coonvoer)

Het grootste verschil met duurder voer, is dat de poep ook minder stinkt, en je er minder van nodig hebt
Je hebt heel duur voer. Je hebt goedkoper voer waar ze ook 20 mee kunnen worden. Ik geef One van Purina. Kost (afhankelijk van smaakje) rond de 4.50 euro. Ik doe iets meer dan een week met zo'n grote zak van een kilo ongeveer. En ik heb 3 katten. Whiskas is de MacDonalds onder kattenvoer.

Je hebt trouwens een mooie meid uitgezocht. Mooie naam ook. Lilly. Hou je die of verzin je nog een andere naam? Angstig zijn gaat er met wat geduld van af.

En of de poep gaat stinken? Nou, poep stinkt sowieso. Of je nu voer van 20 euro geeft of van 2.50. Goed absorberend kattengrit kopen. Klontjesvormend, kan je de plasjes en poepjes er uitscheppen. Scheelt weer. Er is ook een kattenbak die je kan rollen, is helemaal handig.

Veel plezier vrijdag met je nieuwe aanwinst, laat haar rustig het huis verkennen, laat ff zien waar het eten en bak staat en dan hopen dat ze lekker op schoot komt kroelen.
Ik ben ook nogal voor Royal Canin, maar da's inderdaad wel duurder. Als je dat wilt geven moet je wel goed kijken dat je de grote 10 kilo zakken neemt, dat scheelt héél veel in prijs. Ze zijn rond de 60 euro voor 10 kilo en daar doet je kat dan ongeveer een half jaar mee.

Ik vind dat zelf ook nog wel meevallen eigenlijk, maar het is wel wat duurder dan Aldivoer natuurlijk. Maar wel het beste voor je kat, als je het mij vraagt.

En wat kabouter zegt; inderdaad beginnen met het voer uit het asiel, en dan langzaam maar zeker gaan mengen met het voer dat je wilt gaan geven. Katten hebben een gevoelige spijsvertering, dus nooit zomaar ineens wisselen!

Veel plezier met de nieuwe poes!
668, the neighbour of the Beast
Mooi katje trouwens!!

Enne, zie, 4,50 voor een kilo is ook 45 euro voor tien kilo, dat scheelt dan nog maar 15 euro met RC. Dat zou ik er wel voor over hebben.
quote:Ratteke schreef op 30 maart 2010 @ 08:18:

En of de poep gaat stinken? Nou, poep stinkt sowieso.

Ik merk echt het verschil tussen goedkoop voer, en RC voer, het stinkt veel minder! Het stinkt idd zowieso wel (Ik heb een kat die te lui is om het te begraven)

Maarja je hebt ook kans dat er zo iemand komt en zegt: RC brokjes zijn niet goed! Je moet gaan Barfen!

Zoveel mensen, zoveel wensen! Ik vind TechniCal ook een erg prettig merk, dat is de goedkopere variant van Hills, en komt uit dezelfde fabriek. Ik ben alleen overgestapt omdat het niet goed voor mijn langharige katten was, constant haarballen enzo, en daarom heb ik nu RC Coonvoer Geen haarballen meer.
Ik vind ook dat je het verschil goed merkt.

Voor binnenkatten hebben ze van Royal Canin ook speciaal voor trouwens, Indoor 27.

Daar zit nog iets extra's in dat de poep minder stinkt, en dat werkt echt, merk ik

Vorige poes had altijd Indoor 27. kitten nu heeft Kitten 36 en mán, wat kan die meuren
quote:Kabouter23 schreef op 30 maart 2010 @ 08:20:

[...]

Ik merk echt het verschil tussen goedkoop voer, en RC voer, het stinkt veel minder! Het stinkt idd zowieso wel (Ik heb een kat die te lui is om het te begraven)Oh fijn is dat.... Ik heb noodgedwongen een kattenbak op de slaapkamer en ik ben zo blij dat die van mij het liefst een gat in de bodem graven en dan weer de halve kattenbak er overheen deponeren. Alleen dat duurt erg lang... gooi nog wel eens een pantoffel naar de bak als Duus weer eens bezig is.
Dankjewel voor al jullie reacties! Krijg je in het asiel ook nog voer mee? Of moet je dit zelf aanschaffen? Ook hoorde ik van een kennis dat ze goede ervaring had met het voer van de aldi? Goedkoop en toch goed en gezond? Graag nog wat reacties hierop!

Ze is echt heel lief! De verzorgers uit het asiel zeiden dat we haar zelf uit uit de vervoersbox moeten laten komen, en zelf helemaal op verkenningstocht kunnen laten gaan! Dat wennen komt vanzelf.

Over de naam ben ik nog niet helemaal uit, Lilly vind ik heel mooi! Maar ook Luna vind ik mooi, dus ik twijfel!

Nog even over de stank van de kattenbak, ik heb op advies van de dierenwinkel geparfumeerde kattengrind gekocht, hopelijk doe ik hier goed aan!

Alleen zijn dat maar een paar merken..
Hier kun je het ook vrij goedkoop bestellen
Of je voer meekrijgt? Geen idee. Ik heb 14 jaar geleden een kat uit het asiel gehaald maar bij mijn weten kreeg ik geen voer mee. Ze kreeg een tattoo in haar oor en verder niet. Kostte toen ook nog 50 gulden.

Of je voer meekrijgt en wat voor voer ze krijgt moet je ff informeren bij het asiel zelf.
Ik zorg dat ik sowieso al wat in huis heb! Ik kan niet wachten tot vrijdag
quote:Kabouter23 schreef op 30 maart 2010 @ 08:28:

[afbeelding]

Alleen zijn dat maar een paar merken..valt dus wel mee met de wishas, verassing voor mij is wel eigen merk c-1000 op 1
Ja dat zijn de beste supermarktmerken op een rijtje

@TO je zou evt het asiel kunnen bellen wat hun het poesje geven, dan kun je dat vast halen
Leuk, een asielkat! Wij hebben een paar jaar geleden 2 kittens uit het asiel gehaald. De eerste paar weken hebben we hetzelfde voer gegeven als ze in het asiel gewend waren, Hills volgens mij, heel erg duur in elk geval. Daarna overgestapt op gewoon kittenvoer, vaak van Whiskas geloof ik, maar ook wel AH eigen merk of iets anders. Sinds ze een jaar zijn krijgen ze bijna alleen maar voer van de Aldi, en dat bevalt prima. Onze katten zijn niet kieskeurig, dus het maakt ze allemaal weinig uit. Hun poep kan wel erg stinken inderdaad, maar of dat met ander voer anders zou zijn kan ik je niet vertellen.

Als je vast voer in huis wil halen zou ik even bellen met het asiel en kopen wat ze daar nu gewend is. Overstappen op ander voer doe je het beste door langzaam bij te mengen met een ander merk.

Veel plezier met je kat, mooi beest!
Toen ik mijn poezen uit het asiel haalde kreeg ik een zakje voer mee, dit heb ik langzamerhand gemixt met Carocat, niet de 3-mix maar de andere soort, verkrijgbaar met kip, lam o.i.d. Poezen doen het er goed op, geen stinkende poep, mooie glanzende vacht: het bevalt mij -en poezen ook, ze eten het graag- prima.( Ik geef nooit blikvoer, zit meestal een hoop overbodige rommel in. Wel eens verse gekookte vis met rijst b.v.) Ook niet zo vreselijk duur i.v.m andere dure soorten. Veel plezier met je poes!
En RC heeft voer speciaal voor binnenkatten. Dat gebruiken wij ook altijd. Idd de 10 kilo zakken en wij doen er met 2 volwassen katten ongeveer 3 maanden mee.

Bevalt prima! Af en toe verwennen we ze met zo'n zakje eten.....vinden ze helemaaaaal lekker. Ze likken alles in de wijde omgeving af
quote:CHEVH schreef op 30 maart 2010 @ 08:26:

Dankjewel voor al jullie reacties! Krijg je in het asiel ook nog voer mee? Of moet je dit zelf aanschaffen? Ook hoorde ik van een kennis dat ze goede ervaring had met het voer van de aldi? Goedkoop en toch goed en gezond? Graag nog wat reacties hierop!

Ze is echt heel lief! De verzorgers uit het asiel zeiden dat we haar zelf uit uit de vervoersbox moeten laten komen, en zelf helemaal op verkenningstocht kunnen laten gaan! Dat wennen komt vanzelf.

Over de naam ben ik nog niet helemaal uit, Lilly vind ik heel mooi! Maar ook Luna vind ik mooi, dus ik twijfel!

Nog even over de stank van de kattenbak, ik heb op advies van de dierenwinkel geparfumeerde kattengrind gekocht, hopelijk doe ik hier goed aan!

Naam is ook niet heel belangrijk. de meeste katers luisteren er toch niet naar.

Hier overigens kattenbakgrind van de AH, klontvormend ideaal. Het ruikt licht geparfumeerd en als de katten geplast hebben vormt het klontjes die je er makkelijk uitschept. Echt ideaal. Hier hebben we helaas blaasgruisvoer, dus das duurder. hiervoor altijd royal canin, inderdaad minder stinkende poep, ook met purina overigens.

Heb je overigens wel de mogelijkheid om haar naar buiten te laten als ze echt een buitenkat mocht blijken te zijn? In haar omschrijving staat namelijk dat onbekend is of ze als binnenkat kan leven.
Hier kregen we overigens een vrij grote zak voer mee, maar weet niet of dat standaard is. Wij namen 2 katers tegelijkertijd mee, dus misschien dat het daarom was.
O, ja.....en het ligt er heel erg wat welk kattenzand je gebruikt.....Zoals hier eerder is gezegd zou ik heel fijn zand nemen, dat extra klontvormend is. Wij hebben altijd de kartonnen dozen van de AH. Heel fijn spul.

We hebben ook wel geexperimenteerd met andere (goedkopere) merken. Daar merkte je bijvoorbeeld heel snel dat de vacht van de katten dof werd, of je alles minder makkelijk uit de bak kan scheppen.

Geniet van je poes!!
quote:Assie78 schreef op 30 maart 2010 @ 08:57:

Geniet van je poes!!

Dat zou elke vrouw moeten doen

BioCat Groen is trouwens ook heel erg fijn! Met een prettig luchtje en is ook klontervormend! Ik weet zo 123 even niet welk grit mijn katten hebben.. die is ook erg fijn maar wel ongeparfumeerd. Je hebt zelf grit dat door de wc heen kan
Ik twijfel of ik nog eventjes het asiel moet bellen. Ik heb aangegeven dat mijn voorkeur naar Lilly uitgaat. Maar ik wil het zeker bevestigd hebben ( niet dat hij vrijdag weg is) toch maar even bellen? Of is dat opdringerig! Ik vind haar zo lief!!
Gewoon bellen. Kan je gelijk naar het voer vragen. En ik denk dat ze het wel fijn vinden om te weten dat poes écht gewenst is.

Nog even over kattengrit. Die kartonnen dozen van de AH zijn idd erg goed. Ik heb die met het groene kleurtje. Is iets goedkoper dan de blauwe versie en is net zo goed. En het ruikt idd lekker. Als je een Hoogvliet in de buurt hebt, ook daar hebben ze kartonnen dozen (is één kattenbakvulling) en dat is ook goed klontvormend. Biocat is ook een goed merk, wel grote zakken. Die zijn rood/geel van kleur. Ik prefereer fijn grit, gaat beter door het schepje heen. Dan verspil je minder grit. (ons bent zuunig he)
Mijn katten krijgen gewoon brokjes van de Aldi, en dan die in de glimmende zakken. Echt prima voer! En heel soms krijgt ze er een bakje natvoer bij, ook van de Aldi, en dan alleen de senior in gelei, want madam is heel kieskeurig.

En als extra overdag (nou ja, extra, als je even rustig wilt zitten) kattensnoepjes van Whiskas. Geen idee wat er in die krengen zitten maar ze worden er helemaal maf van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven