Poetsen, poetsen, poetsen en alles weer zo vies!

06-09-2010 14:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten!

Ik poets en stofzuig een paar keer per week, maar na een dag is alles weer zo vies, terwijl we hier thuis niet op schoenen binnen lopen.. Gisteren nog alles afgestoft en het ziet er weer uit alsof ik, ik weet niet hoe lang niet heb gepoetst

Herkenbaar? Of ben ik nou de enige met dit probleem?
Herkenbaar! Misschien gewoon niet meer doen, het helpt toch niet.
Niet herkenbaar.

Ik stof misschien 1x in de 2 weken. Stofzuigen 1x per week en af en toe vegen.

Misschien lat wat lager leggen?

of minder thuis zijn, dan zie je het niet.
Herkenbaar!

Ik werd ook gefrustreerd en chagrijnig van.

Daarom heb ik met mezelf de afspraak gemaakt dat ik het twee keer per week doe. Mocht er visite komen loop ik even een extra rondje.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Heel herkenbaar. Ik heb een oud huis (uit 1929) en drie katten... Daar is niet tegenop te poetsen....

Soms doe ik maar gewoon de ogen een beetje dicht, wat ik niet zie, stoort me ook niet
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
De mate van stoffigheid, ligt aan het huis. Ik heb ooit een huis gehad waar ik elke dag moest stoffen, nu woon ik in een huis waar ik één keer in de week , maar een heel klein beetje stof weg haal. Deze keer geluk gehad.
Haha oke, ben blij dat ik niet de enige ben Bah ik word daar idd echt chagerijnig van! Het erge is ook nog dat ik echt pietje precies ben en niet tegen viezigheid kan..

Had je maar een wasstraat, maar dan voor je huis... zucht..
quote:lichtpuntjes schreef op 06 september 2010 @ 15:03:

Haha oke, ben blij dat ik niet de enige ben Bah ik word daar idd echt chagerijnig van! Het erge is ook nog dat ik echt pietje precies ben en niet tegen viezigheid kan..

Had je maar een wasstraat, maar dan voor je huis... zucht..Vloeren en muren betegelen, zodat je elke keer de tuinslang er op kan zetten.
Volgens mij is dat bij iedereen gelijk hihihi.

Ik heb er ook een hekel aan.

Ben je net de hele dag aan de slag geweest incl de ramen en dan is het s avonds weer een toestand en zetten je kinderen nou net die vieze handen op het schone raam!!!

Ben er wel makkelijker in geworden moet ik zeggen.
quote:lichtpuntjes schreef op 06 september 2010 @ 15:03:

En waar word je dan precíes chagrijnig van? Van je huis (wat je niet kunt veranderen) of van je eigen houding (die je wel kunt veranderen)?
Vooral niet zo vaak poetsen! Als je 1 keer in de paar weken poetst valt 't veel beter op dat er wat is gedaan en erger je je niet zo snel. Leer er niet naar te kijken.
Ik heb hier een grote hond rondlopen. Het verbaast me dat her überhaupt nog haar op dat beest zit. Alles ligt op de grond. Stofzuigen doe ik om de dag. En het gewone stof... ik kan het 's ochtends doen en 's avonds nog een keer.

Dat is het nadeel van een houten vloer en plafond. Elke stap die je zet veroorzaakt een stofgolf.

Ik erger me er niet zo aan maar mijn vriend wel. Het volgende huis is van beton!!
Eeehhh, ik zie het nooit geloof ik. De hulp komt hier 3x per week een halve dag (3 à 4 uur) en die stoft ook rustig 2 of 3 keer per week af. Nu is ze pas weer terug van 3 weken vakantie en ik geloof dat ik 2 keer afgestoft heb in die 3 weken. Vind dat toch wel zo'n stompzinnig klusje. En dan hebben wij op een paar kunstwerken/beelden na verder geen andere dingen staan die je op moet tillen om er onderdoor of achterlangs af te stoffen. Dan zou ik er echt niet aan moeten denken. En de boekenkasten daar begin ik niet eens aan.

Stofzuigen vind ik lang niet zo erg, dat gebeurt hier ook 3x per week en in de vakantie van de hulp heb ik dat zelf denk ik 2x per week gedaan. Dan zie ik tenminste echt resultaat. Met afstoffen zie ik geen verschil.

Wat ik persoonlijk altijd heel irritant vind, zijn de ramen net allemaal binnen en buiten gelapt en dan begint het of te hosen of er komt zo'n schijtlijster voorbij die de boel onderkakt.
Ja zo herkenbaar!

Ik snap ook niet hoe andere mensen het zo spik en span houden.

Eigenlijk wil ik gewoon dit, dan wordt het vast wel beter:

die rolt gewoon de hele dag door je huis om stof te zuigen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:qwertuu schreef op 06 september 2010 @ 15:15:

[...]

En waar word je dan precíes chagrijnig van? Van je huis (wat je niet kunt veranderen) of van je eigen houding (die je wel kunt veranderen)? Dat is een hele goede vraag! Ik denk van mijn huis, maar onbewust van mijn eigen houding
Heb je misschien veel boeken 'open' in de kamer? Daar komt ook een boel stof vanaf (of het trekt stof aan, kweenie precies).
Afstoffen doe ik misschien 2-3 keer per jaar. En dan met 't zachte borsteltje van de stofzuiger. Met 'n doekje verplaats je stof alleen maar lijkt me...
Ik ben een echte controlfreak, wil alles precies strak houden in mijn leven, misschien dat ik er daarom niet tegen kan. Kon ik er maar tegen!!! Alles moet bij mij picobello
Haha Maleficent, die is handig! Zal wel duur zijn he?
Herkenbaar, ik stofzuig dagelijks maar heb dan ook 4 katten en 4 kinderen waarvan er 1 kruipt .

Afstoffen doe ik 1 a 2x per week, maar nu alles weer naar school gaat en ik zelf ook snel weer aan het werk ga wordt het minder snel vies en heb ik geeneens tijd om te pietlutten.
quote:elninjoo schreef op 06 september 2010 @ 15:22:

Afstoffen doe ik misschien 2-3 keer per jaar. En dan met 't zachte borsteltje van de stofzuiger. Met 'n doekje verplaats je stof alleen maar lijkt me...

Ik neem het af met een vochtig doekje.

Whahahaha dus jij hebt echt lagen stof op je spullen?

Lichtpuntjes, daar had ik ook last van.... tot ik chronisch ziek was en besloot dat ik het zonde vond om mijn (verminderde) energie te verspillen aan zoiets onbenulligs en niet-ter-zake-doendes als of ergens wel of geen stof ligt.

Begrijp me niet verkeerd: als jij zin hebt om je lekker te ergeren, dan moet je dat vooral blijven doen ( ), maar je kúnt die houding dus ook aanpakken. 't Kost wat moeite, maar dan heb je ook wat. (Zoals: een dikke laag stof op de bovenste plank, want die zie ik toch nooit, dus waarom de moeite doen. )
Elninjoo: Wanneer poets je de keuken, wc en badkamer dan? En stofzuigen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven