Positie huurwoning

04-05-2020 11:56 346 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey hoi :)
Weer een topic van mij w.b.d. huurwoning hihi (Sorry ik ben er maar al te hyped van)
Ik vraag me af in hoeverre je nog de kans maakt op de woning wanneer je niet in de top 3 staat.
Ik sta nu op plek 6 van totaal 35 reacties, en er kan nog gereageerd worden tot 7 mei.

Hoe hebben jullie dat ervaren met jullie huurwoningen? Ik ben erg benieuwd! :)
Alle reacties Link kopieren
Pindaflip1996 schreef:
01-03-2021 11:40
Ik ben helaas 3e en 7e geeindigd. Maar ik probeer goede moed te houden. Ik hoop écht dat ik snel een woning vind. Deze maand zou heel goed uitkomen om te verhuizen kwa omstandigheden, maand erna is een ramp. Maarja.. afwachten weer.

Dat bezorgen is wel echt vervelend inderdaad! Ik zie een meubel of iets toch liever in het echt. En las dat bezorgkosten bij ikea extreem duur zijn voor grotere meubels etc.

Weet iemand trouwens hoe oud een gba uitreksel mag wezen? Ik heb er nu eentje van 6 maanden. Heb voor de zekerheid ook een nieuwe besteld maar dat kan 10 werkdagen duren.
Ik heb twee keer een woning toegewezen gekregen. Eerste keer was ik 18de, de tweede keer 6de. Het kan dus nog wel.
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
01-03-2021 12:25
Ik heb dus op de gok een vloer besteld via internet. Ik probeerde al een week staaltjes bestellen, maar greep iedere keer mis omdat het bedrijf slechts een bepaald aantal staaltjes per dag verstuurde.

Gisteren werd de vloer geleverd. De houtkleur valt helaas iets koeler uit dan gedacht. Ik vind 'm nog steeds mooi, dus ik ga 'm niet terugsturen, maar in de winkel had ik waarschijnlijk een tintje warmer uitgezocht. Dus ik zou dit niet per se aanraden, haha.
Welke vloer had je besteld?

In heb deze nu op het oog van Quickstep en ben idd ook bang dat hij in het echt koeler oogt dan op het plaatje:

https://m.voordeellaminaatvloeren.nl/la ... ge-im-1854
Alle reacties Link kopieren
Pindaflip1996 schreef:
01-03-2021 12:27
Dat is wel jammer inderdaad! Vind een vloer toch wel een hele lastige, en belangrijke keus. Een muurtje verf je zo opnieuw, maar met een vloer zit je echt vast natuurlijk. Ik zou bijna nu al afspraken inplannen, vloer uitkiezen vóor ik een woning heb.
Klopt! Ben er nog steeds wel blij mee hoor. De vloer komt bij een vloerboer vandaan en oogt heel luxe: de planken zijn heel breed en het lijkt net een echte houten vloer. En ik heb er slechts een Ikea-prijsje voor betaald, dus ik klaag niet haha.

En gewoon doen die afspraken, zou ik zeggen. Geen idee wanneer de winkels eindelijk weer open gaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 3 erg leuke woningen die aflopen vannacht om 23:59 dus weet nu al dat ik op ga blijven. Spannend! Aantal reacties lopen uit van 170 tot 400. Ben nu al een paar keer rond de 25-35e geëindigd en heb toch, ondanks dat het loting is, ergens een heel klein beetje het gevoel dat het niet helemaal puur op basis van toeval en geluk is maar aantal keer inloggen en kliks etc toch een beetje meehelpt. Is misschien ook bijgeloof en mezelf wijsmaken. We gaan het zien....
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
01-03-2021 12:44
Welke vloer had je besteld?

In heb deze nu op het oog van Quickstep en ben idd ook bang dat hij in het echt koeler oogt dan op het plaatje:

https://m.voordeellaminaatvloeren.nl/la ... ge-im-1854
Ik heb deze besteld: https://vloerloods.nl/click-laminaat/pr ... ht-naturel

In werkelijkheid lijkt de kleur meer op de foto van de vloer waar jij interesse in hebt, dan de foto die bij mijn vloer staat haha.
Alle reacties Link kopieren
Oeh jullie hebben beide mooie vloeren uitgezocht! Ik wil graag een houtachtige look laminaat. Niet te licht/warm. Had beide websites nog niet gezien, dus ga even speuren of ik een mooi vloertje zie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bericht gekregen dat ik documenten moet uploaden voor het huis waar ik 8e stond, spannend! Wel rete irritant, ze vragen een ander type uitreksel dan ik besteld had. Met weet andere onderdelen die benoemd zijn, dus die heb ik ook maar weer besteld. Ik snap niet dat ze niet allemaal dezelfde vragen.. ben nu al 26 euro uit aan die uitreksels, en dan ook nog hopen dat ze optijd zijn. Héel irritant.
Alle reacties Link kopieren
Zijn dat dan verschillende woningbouwverenigingen ofzo, dat ze allemaal wat anders vragen? Wel vervelend dat het ook steeds geld kost.

Ik hoefde helemaal niet zoveel aan te leveren eigenlijk. GBA-uittreksel was niet nodig, omdat ik al in dezelfde gemeente woon.
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
02-03-2021 12:19
Zijn dat dan verschillende woningbouwverenigingen ofzo, dat ze allemaal wat anders vragen? Wel vervelend dat het ook steeds geld kost.

Ik hoefde helemaal niet zoveel aan te leveren eigenlijk. GBA-uittreksel was niet nodig, omdat ik al in dezelfde gemeente woon.
Helaas wel! Ik reageer nu op 3 plaatsen wat allemaal andere gemeentes zijn. In 1 van de gemeentes woon ik nu, maar woning waar ik op gereageerd heb is een andere gemeente dus meer nodig. Zijn denk een stuk of 8/9 woningbouwverenigingen die woningen aanbieden.

Heb nu alles besteld wat ik maar kon bestellen, dan weet ik zeker dat ik alles heb. Maar gok dat het niet op tijd gaat wezen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik weer! Hoe gaat het met de huizenjacht voor de gene die nog opzoek zijn? En hoe gaat het verhuizen?

Ik zit volgende week al op de helft van de 3 maanden urgentie. Heb nu voor twee woningen waar ik 7/8 sta formulieren moeten uploaden, en die zijn nu bezig met nummer 1.

Woning waar ik 3e sta nog niets van gehoord. Heeft status in behandeling.

Heb ook nog een andere op nummer 13 en nummer 5. En nu twee lopende, beide op 5.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk geen idee hoe het werkt met urgentie. Vervalt dit dan na drie maanden en moet je het daarna weer opnieuw aanvragen? Kost dat geld?

Ik zit nog steeds middenin het verhuisproces. Helaas gaat het allemaal niet zo vlot, omdat ik fulltime werk en er dus ontzettend veel moest gebeuren. Gelukkig ligt de vloer er inmiddels in. Zondag ga ik nog een dagje verven in de woonkamer, voor de rest is alles klaar. Volgende week vrijdag heb ik een dagje vrij genomen om te verhuizen. Dan heb ik de rest van het weekend nog om dingen in elkaar te zetten en op te ruimen enzo. En dan zondagavond de kat verhuizen, die gaat gelukkig met mij mee :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook nog druk met het verhuizen.

Bij mij moet ook alles nog gebeuren en ik werk ook fulltime, dus het moet op de spaarzame vrije momenten haha.

Afgelopen weekend is de woning helemaal behangen met renovliesbehang. Komend weekend ga ik alles schilderen. De muren die een kleurtje krijgen doe ik volgende week.

Ondertussen heb ik dinsdag een afspraak weten te plannen bij een vloerenwinkel...

Ik mik erop om einde van de maand te verhuizen...hopelijk gaat dat lukken. 😅
Alle reacties Link kopieren
Net te horen gekregen dat wij ook gaan verhuizen. Wij hebben het via woningruil uiteindelijk voor elkaar gekregen. 1 april is het zo ver! Ruilen wij ons appartement in voor een eengezinswoning. Kan nu al niet meer wachten :)
Alle reacties Link kopieren
Ow wat een verhalen allemaal! Ik had dit topic vorig jaar willen vinden.
Ik heb het gevoel dat ik ook bizar geluk heb gehad. Met 20 maanden inschrijftijd en vanaf plek 10 heb ik in september een woning aangeboden gekregen. Het huis moest eerst verbouwd worden, dus bezichtiging pas in december, ik heb zó in de zenuwen gezeten! Toch geaccepteerd en sinds de kerstvakantie aan het klussen. Dat is idd zo lastig in deze tijd. Maar 1 of 2 mensen die mee kunnen helpen en elk schroefje bestellen bij de bouwmarkt en pas een dag later op kunnen halen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een woning! Woehoe! Maandag tekenen en de sleutel!

Is 1 van mijn favoriete woningen dus dat is enorm fijn! Maar wat een gedoe met al die winkelafspraken. Wil ook héel graag naar de ikea maar daar een afspraak plannen is echt een ramp. Maaar dat mag de pret niet drukken. 🥰
Paar jaar geleden stonden wij voor een woning 8ste ofzo en 10.man konden er kijken, we hadden hem kunnen nemen maar uiteindelijk niet gedaan
Alle reacties Link kopieren
Pindaflip1996 schreef:
23-03-2021 17:23
Ik heb een woning! Woehoe! Maandag tekenen en de sleutel!

Is 1 van mijn favoriete woningen dus dat is enorm fijn! Maar wat een gedoe met al die winkelafspraken. Wil ook héel graag naar de ikea maar daar een afspraak plannen is echt een ramp. Maaar dat mag de pret niet drukken. 🥰
Yay gefeliciteerd!

Toch nog snel gegaan dus!
Waar is het uiteindelijk?

Ik heb inmiddels de muren in mijn woning helemaal afgewerkt en een vloer besteld. Die wordt volgende week dinsdag geleverd en dan gaan we hem op 2e paasdag leggen! Daarna alle keukenapparatuur bestellen en dan komt de verhuisdatum ineens heel dichtbij! 😊
Alle reacties Link kopieren
Pindaflip1996 schreef:
23-03-2021 17:23
Ik heb een woning! Woehoe! Maandag tekenen en de sleutel!

Is 1 van mijn favoriete woningen dus dat is enorm fijn! Maar wat een gedoe met al die winkelafspraken. Wil ook héel graag naar de ikea maar daar een afspraak plannen is echt een ramp. Maaar dat mag de pret niet drukken. 🥰
Gefeliciteerd! Fijn dat het ook één van je favoriete woningen is geworden!

Ik ben trouwens inmiddels verhuisd! Er ontbreekt nog van alles (want inderdaad: winkels dicht), maar het is bewoonbaar haha.
Alle reacties Link kopieren
l2l89 schreef:
23-03-2021 20:39
Yay gefeliciteerd!

Toch nog snel gegaan dus!
Waar is het uiteindelijk?

Ik heb inmiddels de muren in mijn woning helemaal afgewerkt en een vloer besteld. Die wordt volgende week dinsdag geleverd en dan gaan we hem op 2e paasdag leggen! Daarna alle keukenapparatuur bestellen en dan komt de verhuisdatum ineens heel dichtbij! 😊
Is net buiten Rotterdam, maar een prima ov aansluiting dus ik ben blij!

Wat spannend! Veel succes!

Ik heb een mooie vloer bij ikea gezien, maar ik wil hem natuurlijk eerst in het echt zien maar die afspraken he.... Dit verpest wel een beetje de verhuispret maarja.
Alle reacties Link kopieren
Aurorus schreef:
24-03-2021 07:29
Gefeliciteerd! Fijn dat het ook één van je favoriete woningen is geworden!

Ik ben trouwens inmiddels verhuisd! Er ontbreekt nog van alles (want inderdaad: winkels dicht), maar het is bewoonbaar haha.
Dankjewel!

Haha zolang het bewoonbaar is, is het goed. Dat is ook mijn 'doel'. Zodra de vloer ligt en muren geverfd zijn ga ik al over. Inrichten etc komt later wel.
Alle reacties Link kopieren
Pindaflip1996 schreef:
24-03-2021 09:58
Dankjewel!

Haha zolang het bewoonbaar is, is het goed. Dat is ook mijn 'doel'. Zodra de vloer ligt en muren geverfd zijn ga ik al over. Inrichten etc komt later wel.

Dit heb ik ook inderdaad.

Ik neem bijv. twee oude stoelen mee waar mijn ouders vanaf willen. De levertijd van mijn nieuwe bank is 4 maanden! 😳

Zolang ik in de woning kan slapen, koken en werken is het prima. Alle inrichting die niet perse direct noodzakelijk is komt dan later wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven