post vorige vorige bewoners

09-04-2025 11:57 66 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
zoals ik al eerder her en der heb laten vallen zijn wij begin dit jaar verhuisd. Alles is geregeld, vorige bewoners hebben de doorstuurservice vanuit post nl aangezet (ware het wat laat, dus de bevestiging kwam bij ons) en na een rommelige start ontvangen we van hen geen post meer.
We ontvangen wel post van de eigenaren voor onze vorige eigenaren. Nu hebben de mensen voor ons slechts een jaar in het huis gewoond om bepaalde redenen, maar toch zijn de mensen die er daarvoor woonde al zeker 1,5 jaar weg.

Ik krijg wekelijks post van die mensen. Brieven van de bank, van de gemeente, van de belastingdienst. Noem maar op, het ligt allemaal op de mat. In het begin had ik het vaak niet door en ritste dan zo`n envelop open om dan te zien dat het niet voor mij was, je verwacht nou eenmaal geen post van de belastingdienst aan een ander gericht op jouw adres. Dat gebeurde me 2 keer en sindsdien kijken we wel 2 keer voordat we iets open maken.

de betreffende mensen hebben een winkel een dorp verderop. We weten dat toevallig omdat we via via vernomen hebben wie er wonen. De post die steeds binnenkwam heb ik met de toevoeging: verhuisd, adres onbekend retour gestuurd. Om de brieven ook daadwerkelijk op de post te doen moet ik uiteraard naar een brievenbus, en die hebben wij niet veel in het dorp dus ik moet daarheen rijden.

we hebben via vai al eens laten weten dat we post ontvangen en nu alles terugsturen. 2.5 week geleden kwam er een rouwkaart binnen. Die kon ik niet naar retour afzender sturen want er stond geen retouradres op, en ik wilde zoiets persoonlijks niet openen om een adres na te kijken en dus ben ik naar de winkel gereden om hem af te geven. Dit is 15 minuten rijden en dus niet op de hoek van de straat. Ik heb daar aangegeven bij de medewerkster hoe eea zat en ze gaf aan dat de eigenaren idd verhuisd. Toen ik aangaf dat ik veel post ontvang, ook van de belastingdienst etc zei ze: ja ik kan je wel hun nieuwe adres geven zodat je het daar kan brengen of daarheen kan sturen. Ik antwoorde met: nou ik zou graag willen dat ze hun zaken regelen. Als je al 1,5 jaar niet meer op dit adres woont dan wordt het tijd dat je ook je zakelijke issues oplost en niet alles laat staan.

Inmiddels ben ik er wel klaar mee, ik heb nu weer 4 brieven liggen. van de bank, de belastingdienst en een bank in luxemburg.

Mijn schoonmoeder zei: gewoon weggooien, je hebt het meermaals aangegeven, dat is hun probleem. Maar dat voelt ook een beetje raar. Ik heb echter ook geen zin om iedere week naar de brievenbus te moeten, naar hun winkel te moeten of thuis een doos met hun post te bewaren..
Wat kan ik doen om die stukken niet meer bij mij te laten bezorgen?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Wintertime16 schreef:
09-04-2025 12:46
Bedrijven kun je beter bellen. Grote organisaties gooien die retour afzender-enveloppen gewoon weg.
dat snap ik, maar het is toch van de zotte dat ik dat moet doen? Ik heb wel wat beters te doen dan in de wacht staan bij de belastingdienst, KVK, etc..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Quinnepin schreef:
09-04-2025 12:50
Mijn ex weigerde zijn zaakjes goed te regelen (ophalen was makkelijker?!) toen heb ik op zijn salarisstrook “persoon is overleden “ geschreven en retour gestuurd. Toen was het over.
Dit een keer gedaan bij een werkelijk overleden familielid. Toen bleven ze ons spammen maar dan geadresseerd aan 'erven van mevrouw X'.
biol schreef:
09-04-2025 13:14
dat snap ik, maar het is toch van de zotte dat ik dat moet doen? Ik heb wel wat beters te doen dan in de wacht staan bij de belastingdienst, KVK, etc..
Dan gooi je het weg. Of je gooit over een jaar alles in 1x op de toonbank van die winkel.
biol schreef:
Ik maakte gewoon foto van de envelop en stuurde een mailtje of bericht via de website. Dit bedrijf is niet hier gevestigd, nieuw adres onbekend. Graag ontvang ik bevestiging van verwerking. Hier ook een eenmanszaak die nog steeds op mijn adres stond. Bij KVK gewoon melding gedaan en daarna was het klaar.
pina schreef:
09-04-2025 12:14

Even aan de KvK doorgeven dat een bedrijf ten onrechte op jouw adres ingeschreven is. https://www.kvk.nl/wijzigen/melding-onj ... ns-derden/
Hier zou ik mee beginnen. Dat lijkt me op dit moment de meest efficiënte en eenvoudige weg.
Ik heb een klein stukje van het formulier doorgeklikt en het ziet er vrij simpel uit
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Heb het bij onze vorige huis paar keer gemeld maar ze deed er niets mee. Gewoon weggegooid, incl de betaalherinneringen die toen kwamen. Met uitzondering van een deurwaarder, die wel even laten weten dat de vrouw aan wie het gericht was hier niet meer woonde.
biol schreef:
Ja joh, ben jij gek! Ik zou absoluut geen enkele moeite meer hierin steken. Niet naar de winkel rijden, niet bellen, niet doorsturen, niet checken of ze ergens iets geregeld hebben. Gewoon alles wegmikken. Ik ben daar overigens over het algemeen ook wel vrij makkelijk in; ik heb niet de behoefte om andermans verantwoordelijkheden naar me toe te trekken. Je hebt het aangegeven. Het is al lange tijd zo. Het is wel klaar nu. Gewoon alles bij het oud papier. Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben.
pina schreef:
09-04-2025 13:27
Ik maakte gewoon foto van de envelop en stuurde een mailtje of bericht via de website. Dit bedrijf is niet hier gevestigd, nieuw adres onbekend. Graag ontvang ik bevestiging van verwerking. Hier ook een eenmanszaak die nog steeds op mijn adres stond. Bij KVK gewoon melding gedaan en daarna was het klaar.

Inderdaad e-mails sturen of het contactformulier invullen.
Dat werkt veel beter dan enveloppen retour afzender sturen. Retour gestuurde enveloppen worden achter de verwarming geflikkerd.

Een e-mail komt (bij de meeste organisaties) in een ticketsysteem terecht en moet binnen een bepaalde termijn afgehandeld worden.

Bij de Belastingdienst kan je het klachtenformulier invullen:
https://gtmb.belastingdienst.nl/tmx-aik ... Nub00vXuQ4
“Draco dormiens nunquam titillandus”. - Motto van Zweinstein
pina schreef:
09-04-2025 13:27
Ik zou die moeite dus echt niet nemen. Alleen melden bij KvK, daarna is het klaar. Het is niet mijn verantwoording tenslotte.
Itsnojoke schreef:
09-04-2025 13:53
Ja joh, ben jij gek! Ik zou absoluut geen enkele moeite meer hierin steken. Niet naar de winkel rijden, niet bellen, niet doorsturen, niet checken of ze ergens iets geregeld hebben. Gewoon alles wegmikken. Ik ben daar overigens over het algemeen ook wel vrij makkelijk in; ik heb niet de behoefte om andermans verantwoordelijkheden naar me toe te trekken. Je hebt het aangegeven. Het is al lange tijd zo. Het is wel klaar nu. Gewoon alles bij het oud papier. Ik zou daar geen enkele moeite mee hebben.
Nou inderdaad zeg, ik zou hier letterlijk geen seconde tijd in steken.
Itsnojoke schreef:
precies dit. iedereen die nu over bellen en formulieren invullen begint: zoek een hobby
je hebt het al gemeld en ze zijn al jaren weg. die brieven passen prachtig in de oud papierbak. als er incassobureaus komen kun je altijd nog bellen en uitleggen dat jij niet hen bent
En doooooor!
broadway schreef:
09-04-2025 14:25
precies dit. iedereen die nu over bellen en formulieren invullen begint: zoek een hobby
je hebt het al gemeld en ze zijn al jaren weg. die brieven passen prachtig in de oud papierbak. als er incassobureaus komen kun je altijd nog bellen en uitleggen dat jij niet hen bent
Precies.
En het licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet gegrepen.
Voor mij zijn er de opties:

- Alles retour sturen, ook als er geen retouradres op staat.
- Alles weggooien.
- Alles bewaren en als ik een vuilniszak vol heb, het bij de vorige bewoners in de winkel uitstorten. :-D

Maar sowieso, als ik iets retour ga sturen, ga ik er niet speciaal voor naar de brievenbus. Maar alleen als het mij uitkomt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
pina schreef:
09-04-2025 12:14
Weggooien. Ze kunnen die brieven waarschijnlijk gewoon via de berichtenbox lezen.

Even aan de KvK doorgeven dat een bedrijf ten onrechte op jouw adres ingeschreven is. https://www.kvk.nl/wijzigen/melding-onj ... ns-derden/

Dit lijkt mij de kortste klap. Gok dat ze dan wel een keer moeten.

Wat ik trouwens deed met post die na tig keer benoemen en na 2 jaar nóg hier kwam was in een doos flikkeren. En dan na een jaar alsnog weggooien. Er komt nog steeds (zakelijke) reclame hier geloof ik, maar ik heb er geen last van want het is heel weinig. Maar misschien dat ik toch ook even die KvK-link ga gebruiken.
Als ze nog als woonachtig op jou adres ingeschreven staan betaal je er ook je gemeentelijke belastingen voor.
Toch maar even naar gemeente bellen lijkt me.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Apatura2 schreef:
09-04-2025 15:04
Als ze nog als woonachtig op jou adres ingeschreven staan betaal je er ook je gemeentelijke belastingen voor.
Toch maar even naar gemeente bellen lijkt me.
Ze staan niet ingeschreven als woonachtig..
Explorista schreef:
09-04-2025 13:54
Inderdaad e-mails sturen of het contactformulier invullen.
Dat werkt veel beter dan enveloppen retour afzender sturen. Retour gestuurde enveloppen worden achter de verwarming geflikkerd.

Een e-mail komt (bij de meeste organisaties) in een ticketsysteem terecht en moet binnen een bepaalde termijn afgehandeld worden.

Bij de Belastingdienst kan je het klachtenformulier invullen:
https://gtmb.belastingdienst.nl/tmx-aik ... Nub00vXuQ4

Heeft geen zin en is niet nodig.

De enige instantie die moet weten dat het bedrijf niet op dit adres gevestigd is, is de KVK. Alleen daar even melden, via de link die vanochtend al is gedeeld (door Pina geloof ik)
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
09-04-2025 12:56
In dit geval dus de KVK. Zolang het adres daar zo staat gaan de belastingdienst en de bank niets aanpassen. Eerst moet bij de KVK het adres veranderd worden.
Bij mij ging de adreswijziging bij de gemeente (BRP) automatisch door naar KvK en Belastingdienst, dus dat hoef je niet apart te wijzigen.
geweldigweer wijzigde dit bericht op 09-04-2025 15:59
0.00% gewijzigd
Live Life to the fullest
GeweldigWeer schreef:
09-04-2025 15:55
Bij mij ging de adreswijziging bij de gemeente (BRP) automatisch door naar KvK en Belastingdienst, dus dat hoef je niet apart te wijzigen.

Jij hebt een eenmanszaak neem ik aan? Voor mijn BV werkt dat niet zo.
Coffee is never my cup of tea
Marianneke schreef:
09-04-2025 15:58
Jij hebt een eenmanszaak neem ik aan? Voor mijn BV werkt dat niet zo.
Dat klopt ;-)
Live Life to the fullest
Itsnojoke schreef:
Dit, je hebt je best gedaan, de rest gewoon in de papiercontainer. Laat ze het lekker zelf regelen.
Phlox24 schreef:
09-04-2025 14:00
Ik zou die moeite dus echt niet nemen. Alleen melden bij KvK, daarna is het klaar. Het is niet mijn verantwoording tenslotte.
Ik wilde gewoon niet dat mijn adres ergens op die manier staat. Weet ik veel wat voor clientèle daar op af komt.

Privé post maakt me minder uit, ik woon in een huis waar nog post van diverse oud-bewoners komt en ik woon er al 20 jaar. Dat gooi ik gewoon weg.
pina wijzigde dit bericht op 09-04-2025 20:34
19.12% gewijzigd
Ik zou het in eerste instantie nog bewaren en even opsparen, dan laten weten (door hun winkel te bellen of te mailen) dat ze de post zelf kunnen komen ophalen.

Dat je het daarna nog eenmalig bewaard om ze de kans te geven om het te wijzigen maar dat je het daarna weg gaat gooien.
pina schreef:
09-04-2025 16:35
Ik wilde gewoon niet dat mijn adres ergens op die manier staat. Weet ik veel wat voor clientèle daar op af komt.

Privé post maakt me minder uit, ik woon in een huis waar nog post van diverse oud-bewoners komt en ik woon er al 20 jaar.

Vind ik ook wel logisch. Google maps toont ook die bedrijfsnaam bij je adres.
Zijn ze toevallig naar het buitenland verhuisd? Want toen ik uit Nederland verhuisde was het een drama om m’n adres naar een buitenlands adres te wijzigen. Moest per post, maar post kwam niet aan enz. Heb het 3 keer moeten opsturen voordat het pas werkte. Heel vervelend.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven