Postcode [Lege OP]
dinsdag 21 april 2020 om 13:28
Ja dat maakt uit.
8156 is het gebied
De letters geven de straat aan en meestal hebben de even en oneven nummers een andere letters. Bijvoorbeeld AB voor even AC voor oneven.
Als je random letters gebruikt in combinatie met je huisnummer en dat bestaat kan het zijn dat je post heel ergens anders in het postcode gebied bezorgd wordt. Bestaat dat niet dan doet postNL een onderzoek om het juiste adres te achterhalen als men daar zin in heeft.
8156 is het gebied
De letters geven de straat aan en meestal hebben de even en oneven nummers een andere letters. Bijvoorbeeld AB voor even AC voor oneven.
Als je random letters gebruikt in combinatie met je huisnummer en dat bestaat kan het zijn dat je post heel ergens anders in het postcode gebied bezorgd wordt. Bestaat dat niet dan doet postNL een onderzoek om het juiste adres te achterhalen als men daar zin in heeft.
dinsdag 21 april 2020 om 13:32
Ligt eraan. Als postvoorbereiders kunnen we het meestal wel vinden als de straatnaam en het huisnummer correct zijn. Is het helemaal niet te vinden, dan wordt het vaak naar Den Haag gestuurd. Daar kunnen ze het correcte adres uitzoeken. Retour sturen is ook nog een optie.TsumTsum schreef: ↑21-04-2020 13:28Ja dat maakt uit.
8156 is het gebied
¡Apagando las luces!
Ik heb hetzelfde. Mijn postcod is bwv 0000 AA, google maps zegt 0000AB (onjuist). Op beide postcodes ontvang ik de post gewoon. Al komt de foutieve nauwelijks voor, waarschijnlijk alleen mensen die mijn postcode Googelen.
Verbaas mij er zelf ook over dat ik het gewoon krijg, wellicht dat die postcode 0000AB verder niet gebruikt word in ons dorp.
Verbaas mij er zelf ook over dat ik het gewoon krijg, wellicht dat die postcode 0000AB verder niet gebruikt word in ons dorp.
dinsdag 21 april 2020 om 13:34
Zit er toevallig dan meestal een sticker op, rechts onderin? Zo ja, hebben we het in de computer ingevoerd. Die spuugt dan de goede code uit.Pastelblauw schreef: ↑21-04-2020 13:32Ik heb hetzelfde. Mijn postcod is bwv 0000 AA, google maps zegt 0000AB (onjuist). Op beide postcodes ontvang ik de post gewoon. Al komt de foutieve nauwelijks voor, waarschijnlijk alleen mensen die mijn postcode Googelen.
¡Apagando las luces!
dinsdag 21 april 2020 om 13:42
En als je hier de straatnaam, huisnummer en plaatsnaam invult
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/
https://www.postnl.nl/postcode-zoeken/
dinsdag 21 april 2020 om 13:43
Ik woon in een lange straat, de eerste letter is voor het deel van de straat. De 2e letter voor even of oneven.
Maar de meeste postbodes en postsorteerders hebben vaste wijken, dus meestal komt het op basis van je huisnummer wel goed. En als dat ook niet klopt weten ze dat de post voor familie Regelneef niet op 6789AB 61 maar op 6789 KD16 moet zijn.
En soms gaat het mis. Een vriendin van mij heet Jansen in De Dorpsstraat, en ze woont op nummer 116. En nu is de ellende dat er ook een Jansen op nummer 161 woont, en je gelooft het niet, een familie van Dorp op de Burgemeester Jansenstraat 16.
(fictieve namen, echte situatie). Een goede postcode zou dan verduidelijking geven.
Toen ik beviel was er ook een andere baby in de straat geboren, wij op nummer 78 en zij op nummer 87. Onze mannen deden om de dag een postuitwisseling.
Maar de meeste postbodes en postsorteerders hebben vaste wijken, dus meestal komt het op basis van je huisnummer wel goed. En als dat ook niet klopt weten ze dat de post voor familie Regelneef niet op 6789AB 61 maar op 6789 KD16 moet zijn.
En soms gaat het mis. Een vriendin van mij heet Jansen in De Dorpsstraat, en ze woont op nummer 116. En nu is de ellende dat er ook een Jansen op nummer 161 woont, en je gelooft het niet, een familie van Dorp op de Burgemeester Jansenstraat 16.
Toen ik beviel was er ook een andere baby in de straat geboren, wij op nummer 78 en zij op nummer 87. Onze mannen deden om de dag een postuitwisseling.
dinsdag 21 april 2020 om 13:43
Misschien keek de postbode niet eens naar de postcode maar alleen naar de straatnaam en huisnummer? Je komt soms de meest rare dingen tegen. Ik woon in een straat waar zowel 55 als 5-05 bestaat. Postcode hetzelfde. Soms krijg ik dus post voor de 5-05 omdat sommige bedrijven dat adresseren als " 5 5" of "5-5". Of post voor bijvoorbeeld 54 die dan hier bezorgd wordt want er is een verkeerde lettercombinatie gebruikt.Pastelblauw schreef: ↑21-04-2020 13:32Ik heb hetzelfde. Mijn postcod is bwv 0000 AA, google maps zegt 0000AB (onjuist). Op beide postcodes ontvang ik de post gewoon. Al komt de foutieve nauwelijks voor, waarschijnlijk alleen mensen die mijn postcode Googelen.
Een keer ging een pakket van mij retour "adres bestaat niet". en 1x bleef een bezorg busje maar door de straat rijden en werd ik op een gegeven moment gebeld met "waar woont u? Kan uw adres niet vinden." Dan loop je even naar buiten om te zwaaien.
Leuk om in een lange straat te wonen met enkele zijstraten die ook zo heten
dinsdag 21 april 2020 om 14:01
Nee, geen sticker.. Nou wonen we in een klein dorp in de 'nieuwste' wijk aan de buitenrand. Dus denk dat de foutieve postcode verder (nog) niet gebruikt word in het dorp. Of dat de postbode slechts naar straatnaam kijkt en huisnummer?SombraOnline schreef: ↑21-04-2020 13:34Zit er toevallig dan meestal een sticker op, rechts onderin? Zo ja, hebben we het in de computer ingevoerd. Die spuugt dan de goede code uit.![]()
Ja ik denk inderdaad dat de postbode alleen naar de straatnaam en het huisnummer kijkt. Het gebeurd wel regelmatig (altijd rond verjaardag/feestdagen e.d.).TsumTsum schreef: ↑21-04-2020 13:43Misschien keek de postbode niet eens naar de postcode maar alleen naar de straatnaam en huisnummer? Je komt soms de meest rare dingen tegen. Ik woon in een straat waar zowel 55 als 5-05 bestaat. Postcode hetzelfde. Soms krijg ik dus post voor de 5-05 omdat sommige bedrijven dat adresseren als " 5 5" of "5-5". Of post voor bijvoorbeeld 54 die dan hier bezorgd wordt want er is een verkeerde lettercombinatie gebruikt.
Een keer ging een pakket van mij retour "adres bestaat niet". en 1x bleef een bezorg busje maar door de straat rijden en werd ik op een gegeven moment gebeld met "waar woont u? Kan uw adres niet vinden." Dan loop je even naar buiten om te zwaaien.
Leuk om in een lange straat te wonen met enkele zijstraten die ook zo hetenEn dan ook nog flats enzo erin.
Ja wat jij zegt herken ik van toen ik nog thuis woonde. Ouders wonen aan een Dorpsstraat. Regelmatig de post van de buurtdorpen bij hun in de bus..
dinsdag 21 april 2020 om 14:05
Kan hoor, dat ze alleen naar straatnaam en huisnummer kijken! Manier van voorbereiden is wel veranderd het afgelopen jaar, dus voor voorbereiders is het soms nog wel even wennen.Pastelblauw schreef: ↑21-04-2020 14:01Nee, geen sticker.. Nou wonen we in een klein dorp in de 'nieuwste' wijk aan de buitenrand. Dus denk dat de foutieve postcode verder (nog) niet gebruikt word in het dorp. Of dat de postbode slechts naar straatnaam kijkt en huisnummer?
Ja ik denk inderdaad dat de postbode alleen naar de straatnaam en het huisnummer kijkt. Het gebeurd wel regelmatig (altijd rond verjaardag/feestdagen e.d.).
Ja wat jij zegt herken ik van toen ik nog thuis woonde. Ouders wonen aan een Dorpsstraat. Regelmatig de post van de buurtdorpen bij hun in de bus..![]()
¡Apagando las luces!