PostNL jokkebrokjes

13-01-2017 18:14 83 berichten
Ik ben al heel de middag thuis en ik verwacht een pakket. Zie ik zojuist bij Track&Trace: We hebben u om 16:50 uur gemist.

Dat is toch knap, aangezien ik gewoon thuis ben. Het pakket had ook heel makkelijk even onder de carport worden gelegd (naast de voordeur) of bij de buren worden afgegeven (weer daarnaast).

Kan het zo zijn dat PostNL zeggen dat ze langs zijn geweest, maar dus helemaal niet langs zijn geweest?

En, heeft een klacht indienen zin? (zal wel niet he)

Stom.
quote:gizzmo-returns schreef op 13 januari 2017 @ 18:55:

[...]

Klacht indienen kan altijd en door iedereen, alleen zullen ze in dit soort situaties de klacht afdoen als u bent niet de belanghebbende, de verzender van het pakje moet klagen.Nee hoor, de klacht tegen de chauffeur werd in ontvangst genomen en hij zou aangesproken worden. En nu ben ik benieuwd wat ik op de schriftelijke klacht tegen hun eigen organisatie terug krijg (net ingediend). En als me dat niet bevalt, dan zijn er nog andere wegen.
Alle reacties Link kopieren
Niet dat je er wat aan hebt maar toch een positieve noot: ik ben eigenlijk heel tevreden. Als ik niet thuis ben dan zet onze pakketbezorger het in de schuur, en toen hij een stuk had waar voor getekend moest worden en we niet thuis waren, is hij aan het eind van zijn rit nog een keer langsgereden.

Maar het scheelt dat ik in een dorp woon nu. In mijn vorige huis in de stad had ik zo'n schattige jaren 20 brievenbus waar net een ansichtkaart door kon, toen moest ik wel vaak naar het postagentschap om daar mijn spullen op te halen.
Kan je iig aanraden om je bezorger te leren kennen. De onze schreef zijn telefoonnummer op een niet thuis briefje en dat kwam af en toe goed van pas. De meesten hebben ook vaste werktijden en rijden dezelfde route.
De pakketbezorgers van PostNL zijn veelal zzp'ers en krijgen betaald per afgeleverd pakket. Soms als ze het werk niet afkrijgen eind van de dag (wat nu niet zo gek is met die sneeuw) melden ze de resterende pakketten toch af en bezorgen deze alsnog de volgende dag. Gebeurt mij ook regelmatig aangezien ik aan het eind van de beste man z'n route zit. Dus gewoon even afwachten, grote kans dat je het morgen alsnog krijgt.
quote:Fresiaatje schreef op 13 januari 2017 @ 18:48:

Heel irritant dit soort dingen. Ik bestel sinds baby heel veel via internet. Meeste wordt geleverd door postnl en het is altijd dezelfde bezorger. Een hele lieve wat oudere man, spreekt gebrekkig nederlands maar doet ecbt zijn best en maakt altijd een praatje. We 'kennen' hem nu en hij vraagt altijd hoe het gaat met de baby. Ik zie hem ook wel eens in busje rondrijden en dan herkent hij mij en zwaait hij. Zo lief! Ik heb wel eens een briefje op deur gehangen dat ik niet open kon doen omdat ik baby in bad aan t doen was. Hij mocht pakje bij deur neerleggen. Had hij niet gedaan dus dacht misschien is hij nog niet geweest. Klopte toen ( belt nooit meer aan sinds komst baby, uit zichzelf, ook heel schattig) aan en bleek toen dat hij was geweest maar wou pakje niet bij voordeur laten dus heeft toen ronde gedaan en is speciaal teruggereden.

Zo'n lieve man. Werkt zich volgens mij te oletter, heeft ook een groot gezin.

Dus naast alle pannekoeken bij de post zijn er ook hele fijne!Onze vaste bezorger was ook zo. Echt en hele fijne man was dat! Als hij nog elders was en me voorbij zag rijden, dan hield hij me aan om alsnog mijn pakketje in handen te kunnen geven. En bij niet thuis legde hij het in de schuur, altijd keurig uit het zicht "verstopt", en met een briefje erbij in de brievenbus met daarin de aanwijzingen voor waar we moesten zoeken. En als hij op mijn min of meer vaste wandeltijden langs kwam en ik was er niet, dan hield hij het pakketje nog even bij zich om eerst te kijken of hij me verderop de route nog tegen zou komen. Echt een topbezorger!
quote:PlayingTheAngel schreef op 13 januari 2017 @ 19:03:

Kan je iig aanraden om je bezorger te leren kennen. De onze schreef zijn telefoonnummer op een niet thuis briefje en dat kwam af en toe goed van pas. De meesten hebben ook vaste werktijden en rijden dezelfde route.Toen ik nog in Nederland woonde, legde de bezorger altijd de pakketten op een specifieke plek die niet zomaar zichtbaar was. Hij wist na een gesprek dat hij beter pakketten daar kon neerleggen en dat ging altijd goed. En dan deed hij een briefje in de brievenbus met "pakket ligt achter/onder (plaats)"
Ik heb er in het verleden last van gehad bij de invalkrachten. De reguliere bezorgers gaven nooit een

probleem. Ik kon het ook altijd bewijzen want wij hebben camerabewaking. En ik werd er ook altijd pislink over, want ik als ik het pakket op moest halen is dat 45 minuten heen en terug met de auto. Ik heb dan ook een keer een klacht ingediend. Hij is er toen wel op aangesproken heb ik van mijn vaste bezorger gehoord.
Sommige pakjes met een bepaalde t&t code uit China worden niet meer aan de deur geleverd.

Superirritant van Post.nl.
Wel eens meegemaakt ja. Ik zag het busje aan komen rijden en liep al naar de deur. Tot mijn verbazing schoof hij een 'helaas hebben wij u gemist, kijk op post.nl blabla' briefje door de brievenbus. Ik heb op mijn pantoffels de achtervolging ingezet en werd ook nog half voor leugenaar uitgemaakt want hij had echt wel aangebeld. En nu had hij geen tijd meer dus moest ik maar die code via internet invullen.

Aangezien ik een halve dag had vrij genomen voor het pakket (wij bezorgen tussen 12.00 en 18.00) was ik er om 18.15 wel klaar mee en ben voor die bus gaan staan. Toen kreeg ik wel mijn pakket. Daarna heb ik hem niet meer gezien (invaller) en keerde de gebruikelijke bezorger weer terug. Gelukkig. Hond ook weer helemaal blij (de vaste bezorger heeft altijd hondenbrokjes op zak).
quote:Janneketanneketoverheks schreef op 13 januari 2017 @ 18:49:

Ja dat kan.

Ik heb wel eens een bericht gekregen dat het pakket bezorgd was. Niet bij mij. Ik bellen. Adviseerde de telefonist om in de buurt te informeren. Ik de hele straat bevraagd... Komt hij het een dag later doodleuk bezorgen. Had het alvast als bezorgd gescand, omdat hij anders niet genoeg bezorgd had die dag ofzo.. heel irritant

Dit heb ik ook gehad. Bezorger kon het niet redden en kwam dus (?) de volgende dag.

Ik weet niet hoe het weer in jouw regio is Clemance maar hier zou het nu prima door de sneeuw kunnen dat er een achterstand is opgelopen.
Ik heb wel eens een klacht ingediend toen onze postbode tot drie maal toe een brievenbuspakje buiten bij het raam had achtergelaten. Daar werd wel wat mee gedaan! Maar weet niet of het bij pakketbezorgers anders werkt qua klachtenregeling.
Ja, dat heb ik ook meer dan eens meegemaakt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:Jejoue schreef op 13 januari 2017 @ 19:12:

Sommige pakjes met een bepaalde t&t code uit China worden niet meer aan de deur geleverd.

Superirritant van Post.nl.Dit is zo vervelend inderdaad! Iemand enig idee waarom dit is?
Hier alleen positieve ervaringen.

DHL bezorgd hier vaak.
quote:gizzmo-returns schreef op 13 januari 2017 @ 18:55:

[...]

Klacht indienen kan altijd en door iedereen, alleen zullen ze in dit soort situaties de klacht afdoen als u bent niet de belanghebbende, de verzender van het pakje moet klagen.

Nee Gizzmo, dat klopt pertinent niet. Het gaat niet om een pakje dat er nog niet is of wat kwijt is of zoiets, dán moet de verzender klagen. In dit geval gaat het om een klacht tegen de chauffeur omdat die chauffeur aangeeft dat TO er niet was terwijl ze er wel was. Dat wordt gewoon in behandeling genomen hoor.

Ik heb het ook weleens gehad en ik liet het altijd wel gaan. Maar toen het in één week twee keer gebeurde en ik me toevallig heel erg verheugd had op dat tweede pakje dat voor het weekend zou komen (en nu dus niet meer) heb ik toch maar eens geïnformeerd hoe het zat... Na het weekend kwam de chauffeur het pakje brengen, samen met zijn excuses (hij was er dus gelijk op aangesproken).
Ik heb een hoop ellende met PostNL gehad (pakketten op de stoep bij de voordeur in de stromende regen bijvoorbeeld) maar nu heb ik gelukkig al een tijd een vaste bezorger die weet dat ik pas om kwart over zes 's middags thuis kom en mij aan het einde van zijn route heeft ingepland. Ook al zegt de T&T dat hij tussen 11 en 14 uur komt, hij is er meestal rond 18.30, echt heel fijn.

En op woensdag ben ik vrij, dat weet hij inmiddels ook
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
quote:S-Groot schreef op 13 januari 2017 @ 19:29:

[...]

Nee Gizzmo, dat klopt pertinent niet. Het gaat niet om een pakje dat er nog niet is of wat kwijt is of zoiets, dán moet de verzender klagen. In dit geval gaat het om een klacht tegen de chauffeur omdat die chauffeur aangeeft dat TO er niet was terwijl ze er wel was. Dat wordt gewoon in behandeling genomen hoor.

Ik heb het ook weleens gehad en ik liet het altijd wel gaan. Maar toen het in één week twee keer gebeurde en ik me toevallig heel erg verheugd had op dat tweede pakje dat voor het weekend zou komen (en nu dus niet meer) heb ik toch maar eens geïnformeerd hoe het zat... Na het weekend kwam de chauffeur het pakje brengen, samen met zijn excuses (hij was er dus gelijk op aangesproken).Ok, daar zit verschil in inderdaad. Zou dan wel kunnen, weer wat geleerd!

Kan je iig aanraden om je bezorger te leren kennen. De onze schreef zijn telefoonnummer op een niet thuis briefje en dat kwam af en toe goed van pas. De meesten hebben ook vaste werktijden en rijden dezelfde route.

Het ligt echt aan de bezorger (zowel bij post.nl als bij DHL), de DHL bezorger krijgt mijn pakketten vaak niet makkelijk mee in zijn auto dus stuurt in de ochtend dan een berichtje met of ik thuis ben en dan komt hij er los van zijn route speciaal voor langs. Heel fijn, ben ik dan niet thuis spreekt hij af wanneer het wel uit komt voor of na zijn route. Ik weet daardoor altijd een tijdvak van 20 minuten waarin hij komt. Ik doe bulkbestellingen honden en katten spul en zijn grote dozen van 20kg per stuk, die passen net aan in zijn auto zonder andere pakketten en ik kan het niet bij een ophaalpunt halen dus dit is een hele fijne constructie voor ons beide.

De post.nl bezorger bezorgd pakketten soms in de verkeerde straat, schrijft het verkeerde huisnummer op het 'u was niet thuis dus het ligt bij de buren'briefje (waarbij buren ergens in de straat wonen en dus niet je directe bureau zijn), geeft jou pakket niet mee tenzij je ook de pakketten aan neemt van straatgenoten die niet thuis zijn, belt aan en belt gelijk bij de buren aan en loopt na 5 seconde al weer verder en meer van dat soort grappen. Heel jammer dat gedrag, wanneer mogelijk laat ik het nu bij een ophaalpunt in de ah bezorgen. Heb ik het vrijwel altijd de volgende dag na 5 uur in bezit, altijd een email dat het er ligt en word ik geholpen door vriendelijke mensen.
quote:Jejoue schreef op 13 januari 2017 @ 19:12:

Superirritant van Post.nl.

Dit heb ik onlangs gehad ja, maar heb jij dan ook dat het volgens t&t wel bezorgd zou worden?

Op de t&t stond namelijk gewoon een bezorgmoment, vervolgens 'niet thuis' en vervolgens weer een bezorgmoment en toen dat gepasseerd was stond er helemaal geen info meer. Had ook geen briefje in de bus gekregen. Het is dat ik een week later nog maar een keertje op de t&t keek want toen stond er dus dat het op het postNLpunt lag...
quote:gizzmo-returns schreef op 13 januari 2017 @ 19:33:

[...]

Ok, daar zit verschil in inderdaad. Zou dan wel kunnen, weer wat geleerd!Leerzaam forum .
quote:Flower3666 schreef op 13 januari 2017 @ 18:40:

Hmm, heb wel keer als niet-klant een klacht in kunnen dienen toen ik zowat van mn fiets gereden werd door een postnl brokkenpiloot. Tis dat ik kon uitwijken de stoep op, anders was ik aangereden geweest omdat hij de verkeersregels aan zn laars lapte. Een manager vond het toch wel een heftig voorval en er is ook wel wat meegedaan volgens mij.O dan heb je mazzel! Hier eens een klacht ingediend omdat de PTT bus met min. 60 km/u over het woonerf 'vloog'. Hun verweer: chauffeur moest tijd in halen omdat ze aan het begin van de straat aan het bbq-en waren!? Ja, op de stoep niet op de straat! En ik moest maar normaal vinden dat hun chauffeur zo hard over het woonerf reed....
quote:my-little-appletree schreef op 13 januari 2017 @ 19:33:

[...]

Het ligt echt aan de bezorger (zowel bij post.nl als bij DHL), de DHL bezorger krijgt mijn pakketten vaak niet makkelijk mee in zijn auto dus stuurt in de ochtend dan een berichtje met of ik thuis ben en dan komt hij er los van zijn route speciaal voor langs. Heel fijn, ben ik dan niet thuis spreekt hij af wanneer het wel uit komt voor of na zijn route. Ik weet daardoor altijd een tijdvak van 20 minuten waarin hij komt. Ik doe bulkbestellingen honden en katten spul en zijn grote dozen van 20kg per stuk, die passen net aan in zijn auto zonder andere pakketten en ik kan het niet bij een ophaalpunt halen dus dit is een hele fijne constructie voor ons beide.

De post.nl bezorger bezorgd pakketten soms in de verkeerde straat, schrijft het verkeerde huisnummer op het 'u was niet thuis dus het ligt bij de buren'briefje (waarbij buren ergens in de straat wonen en dus niet je directe bureau zijn), geeft jou pakket niet mee tenzij je ook de pakketten aan neemt van straatgenoten die niet thuis zijn, belt aan en belt gelijk bij de buren aan en loopt na 5 seconde al weer verder en meer van dat soort grappen. Heel jammer dat gedrag, wanneer mogelijk laat ik het nu bij een ophaalpunt in de ah bezorgen. Heb ik het vrijwel altijd de volgende dag na 5 uur in bezit, altijd een email dat het er ligt en word ik geholpen door vriendelijke mensen.

Grote dozen van 20 kilo.. passen niet in zijn auto nee.

Ik vind dat gewoon asociaal van mensen om zulke dingen te willen laten bezorgen door mensen die nog geen euro per pakje krijgen. En dus lopen te sjouwen met jouw spul.

Denk daar eens over na!!

Denk niet dat die bezorgers blij zijn met jouw bestellingen.

Kan je iig aanraden om je bezorger te leren kennen. De onze schreef zijn telefoonnummer op een niet thuis briefje en dat kwam af en toe goed van pas. De meesten hebben ook vaste werktijden en rijden dezelfde route.Deze is sinds een maand nieuw. De vorige wist wel wat ie met een pakket moest doen als we (echt) niet thuis waren. Aardige kerel was dat.
Post nl niet zo'n problemen mee, maar dhl...

Maak ik een afspraak dat ze een pakketje bij me op komen halen, tussen 18.00 en 20.00.

Kom ik om 16.00 thuis, ligt er een briefje in de bus dat ie er om 12.30 was en ik niet thuis was...

Nee, echt!!

Kan je weer een nieuwe afspraak maken. Ik geef toch niet voor niks een tijdstip aan
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
quote:S-Groot schreef op 13 januari 2017 @ 19:36:

[...]

Dit heb ik onlangs gehad ja, maar heb jij dan ook dat het volgens t&t wel bezorgd zou worden?

Op de t&t stond namelijk gewoon een bezorgmoment, vervolgens 'niet thuis' en vervolgens weer een bezorgmoment en toen dat gepasseerd was stond er helemaal geen info meer. Had ook geen briefje in de bus gekregen. Het is dat ik een week later nog maar een keertje op de t&t keek want toen stond er dus dat het op het postNLpunt lag...Bij mij stond er op de kaart dat het alleen afgehaald kon worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven