Praktijkexamen auto. Help!
zondag 24 augustus 2014 om 14:27
Ik zit nu op zeventien lessen van 1,5 uur en ik moet (mag) aankomende dinsdag afrijden. Het gaat me best goed af, maar ik had dan ook altijd les op de rustigste momenten van de dag. Laatst kwam het zo uit dat ik tussen de middag les had. Toen was het al drukker dan ik gewend ben. Het rijden in de binnenstad ging prima, maar bij het invoegen op de snelweg raakte ik behoorlijk in de stress. Hoe moet je invoegen als de hele rechterrijstrook bezet is of wanneer er een vrachtwagen voor je rijdt waarvan je niet zeker weet of je die nog kunt inhalen voor de invoegstrook ophoudt?!
Nu ben ik dus helemaal in de stress voor dinsdag, want ik moet om 8 uur 's morgens afrijden en dan is het waarschijnlijk gigantisch druk op de snelweg.
Iemand tips?
Ik heb morgen om 17.00 uur nog één rijles, en dan moet het dinsdag gebeuren..
Nu ben ik dus helemaal in de stress voor dinsdag, want ik moet om 8 uur 's morgens afrijden en dan is het waarschijnlijk gigantisch druk op de snelweg.
Iemand tips?
Ik heb morgen om 17.00 uur nog één rijles, en dan moet het dinsdag gebeuren..
zondag 24 augustus 2014 om 17:17
quote:blijekip schreef op 24 augustus 2014 @ 17:09:
Nacontrole is toch dat je nog een keer kijkt voordat je gaat? Bijvoorbeeld: binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, knipperen en dan volgt de nacontrole, nog een keer binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek. En dan gaan.
..
In mijn tijd mocht je na het binnenspiegel, buitenspiegel, schouder gewoon richting aangeven en gaan. Tijdens het rijden moet je regelmatig in je binnenspiegel en de buitenspiegels kijken om in de gaten te houden wat het verkeer om je heen doet.
Van belang is ook zeker om vooruit te kijken. Wat gebeurt er voor je en moet je daar alvast op anticiperen. Bij het invoegen kijk je al op de invoegstrook, dus als je nog snelheid aan het maken hebt, waar je eventueel tussen zou kunnen en hoe hard je moet gaan rijden.
Nacontrole is toch dat je nog een keer kijkt voordat je gaat? Bijvoorbeeld: binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, knipperen en dan volgt de nacontrole, nog een keer binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek. En dan gaan.
..
In mijn tijd mocht je na het binnenspiegel, buitenspiegel, schouder gewoon richting aangeven en gaan. Tijdens het rijden moet je regelmatig in je binnenspiegel en de buitenspiegels kijken om in de gaten te houden wat het verkeer om je heen doet.
Van belang is ook zeker om vooruit te kijken. Wat gebeurt er voor je en moet je daar alvast op anticiperen. Bij het invoegen kijk je al op de invoegstrook, dus als je nog snelheid aan het maken hebt, waar je eventueel tussen zou kunnen en hoe hard je moet gaan rijden.
zondag 24 augustus 2014 om 18:30
Dat heet voorbereiding milna Tijdig kijken, knipperen, nog een keer checken en dan kan je. Ik doe het niet meer zo, doe het kijkriedeltje 1 keer, knipperen, nog een keer over mijn schouder en dan ga ik. Heb het gevoel dat het anders teveel tijd kost inderdaad. Maar volgens mij leerde ik het wel zo, 2 keer het kijkriedeltje.
zondag 24 augustus 2014 om 18:39
Ik zeker niet. Ik hoor het mijn instructeur nog zeggen: 'Binnenspiegel, buitenspiegel, schouder, richting aangeven en GÁÁN' Hij was nooit zo vriendelijk tegen me omdat ik een trage leerling was die het altijd beter wist. Ik moest ook een keer op de borden naar huis rijden, zonder aanwijzingen van hem. Heeft hij me gewoon vijf keer hetzelfde stukje laten rijden, omdat ik steeds een afslag miste. Toen ik begon te paniekeren schreeuwde hij bijna 'LÉÉS die borden'.