probleem dimmer met LED lampen

05-12-2016 09:20 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand iets van dimmers?

situatie:

2 lampen boven eettafel zitten nu gloeilampen een (stroomvreters). Werkt perfect verder.

Nu wil ik deze vervangen voor 2 LED lampen die ook dimbaar zijn. beide lampen vervangen en werkt ook prima totdat ik ze uit wil zetten. Ze gaan namelijk niet meer uit en blijven licht branden...? Als ik er dan 1 uit draai gaat de andere ook uit. Vreemd?

Als ik de gloeilampen er weer in draai dan werkt het gewoon naar behoren.

hoe kan dit? Is dit op te lossen? Is de dimmer gewoon niet geschikt voor LED lampen? Kan dat uberhaupt?

Dank alvast!
er zijn speciale dimmers voor LED lampen inderdaad

gewone werken niet met LED.
Nee, ik vermoed niet geschikt voor LEDlampen. Meestal staat er een minimale en maximale belasting op de transformator aangegeven, bijvoorbeeld 20 tot 100 watt. LEDlampen gebruiken veel minder.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je dimmer is niet geschikt voor ledlampen.

Ik heb een voorraad gloeilampen, precies hierom.

Mooie lamp, behoorlijk prijzig, toch maar gedaan omdat we knetter worden van zoemende dimmers. Spaarlampen hadden we enkel in de wc en gang. Dat gezoem en gebrom aan de kop..

Ooit ledlampen in die lamp gedraaid, gezoem, en inderdaad lampen gingen niet uit.
Dat wordt inderdaad een led-dimmer kopen.
Inderdaad andere dimmer. Hier dus nog gloeilampen boven de eettafel want goed te dimmen. Lampen branden alleen tijdens het eten dus maximaal een half uur in de winter. Besparing valt dus erg tegen als ik die zou vervangen door LED.

Alle andere lampen die hele avonden branden zijn inmiddels wel vervangen door LED.
ok dank! weer wat wijzer
Het kan volgens mij ook aan de lamp liggen. Ik koop ze altijd alleen als er "dimbaar" op de doos staat. Wij hebben een gewone, ouderwetse dimmer van 25 jaar oud en die doet het prima met die lampen.

Maar het kan inderdaad ook zo zijn dat je de dimmers moet vervangen. Ik zou wel eerst eens een andere lamp proberen. Wij hebben ze van Philips met warm licht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven