Probleem met een rode bank

04-08-2010 14:13 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een mooie (was ie ooit) stoffen rode bank van 3 meter lang.

In de loop der tijd zijn er behoorlijk wat vlekjes ingekomen, hij is ooit (jaar of 7 geleden) met teflon behandeld maar dat werkt niet echt meer geloof ik.

Heeft iemand een idee hoe ik mijn kreng (we hebben een haat liefde verhouding ) weer schoon en fris krijg?

Nee vervangen gaat niet, opnieuw stofferen ook niet ben op zoek naar huis tuin en keuken middeltjes.

Vast bedankt voor de tips!
quote:Spijker schreef op 04 augustus 2010 @ 14:42:

Poppedotje, ik geef dus meteen toe dat ik dat niet wist omdat ik nog nóóit een tapijt gereinigd heb (ik wist dat 2 weken geleden ook nog niet )
Kan in principe overal op spijker, evt met de reiniger een klein opvallend plekje testen op kleurechtheid. Maar ik heb dat nooit gedaan, ik spuit er direct wild op los en stort mij vol overgave in vuil eruit zuigen.
Echt Iry, ik lig dubbel van de herkenbaarheid!
Hahaha, ik ook !!

Misschien moeten we een AT oprichten( anonieme tapijtreinigerverslaafden)

Ik krijg ook altijd een manische blik in mijn ogen als ik dat ding in huis heb, ik MOET reinigen en wel nu!
En hoe zwarter het water eruit komt hoe beter!!! heerlijk!
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:46:

Hahaha, ik ook !!

Misschien moeten we een AT oprichten( anonieme taijtreinigerverslaafden)

Ik krijg ook altijd een manische blik in mijn ogen als ik dat ding in huis heb, ik MOET reinigen en wel nu!

Ja echt wel! ik kan niet wachten tot er weer een beker drinken over de bank valt....
quote:poppedotje schreef op 04 augustus 2010 @ 14:45:

Echt Iry, ik lig dubbel van de herkenbaarheid!

Hahahaha, ja en vooral als je het reservoir leeg giet en je dat smerige water ziet weg stromen, echt een kick

Ik staar daar ook helemaal obsessief naar en denk..wow!! meer meer!!
quote:poppedotje schreef op 04 augustus 2010 @ 14:46:

En hoe zwarter het water eruit komt hoe beter!!! heerlijk!

Een lotgenoot!! eindelijk durf ik er voor uit te komen.
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:48:

[...]

Een lotgenoot!! eindelijk durf ik er voor uit te komen.Iry: ik heb 2 hele vieze auto's...... vooral de bekleding is smerig....
Iry en Poppedotje veel schoonmaakplezier!

En mocht je de komende weken je je vervelen ik mag 15 weken niet poetsen.....
Iry en Pop:

TBRS

Tapijt-en Bekleding Rescue Squad
Willen jullie niet bij mij langskomen dan? Ik heb hele lekkere koekjes en een hele vieze bank!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Waar woon je Spijker?

*krijgt al maniakale blik in haar ogen*
quote:iry schreef op 04 augustus 2010 @ 14:42:

Het is idd gewoon leuk om te doen poppedot omdat het resultaat zo goed is.Ik word er ook altijd helemaal enthousiast van.

Als iemand in mijn vriendenkring een bank wil reinigen nodig ik mijzelf nog net niet uit om de klus over te nemen

Nou bij deze ben je uitgenodigd om mijn bank eens te komen doen.

Maar volgens mij kan dat helemaal niet met dit stofje. Ik durf de kussenhoezen ook niet in de wasmachine te stoppen (?)
Poeh Kletsmajoor, is het een soort suede? ik kan het niet goed zien....
Kletsmajoor is dat écht jouw bank? Oehoeh die is wel smerig ja!

Dat je dat op internet durft te pleuren

Kletsmajoor gaat voor!
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Nou jaaaaa Spijker. Dit is echt mijn bank en ik heb hem gekregen van een andere forummer. En ik ben er heel blij mee.

Ik zou er nog steeds een kleed of zo voor moeten kopen. Maar he, ik heb nog geen werk, ik studeer nog en ik heb opvangkatten dus eigenlijk zit ik er niet zo mee.

En wildvreemde mensen gaan hier ook gewoon op zitten. .

En iedereen is te beleefd om te klagen, opmerkingen te maken.
quote:Mamalijntje schreef op 04 augustus 2010 @ 14:14:

Ik heb mijn zwarte bank met een stoomapparaat gereinigd, ziet er nu weer als nieuw uit!

Deze tip wilde ik ook geven. Ik heb een Karcher stoomapparaat en die krijgt moeiteloos een stoffen bank weer als nieuw.

Niet gaan wrijven met sopjes met wasmiddel oid, hoor want dan verziek je het kreng definitief.
Het kan zeker niet met elke stof. Als het zelf doet kun je het ook verpesten, maar als je niet enorm aan je bank gehecht bent zou ik het gewoon proberen. Anders professioneel laten doen, Chem-Dry is bijvoorbeeld n bedrijf dat met een koolzuurmethode meubels behandeld.
OMG!!!!! Ik postte mijn post direct na het lezen van de openingspost en alleen de eerste reactie, toen had ik die foto van die bank nog niet gezien, holycrap!! Die kan wel een stoomreiniger gebruiken!
Oei.

Die bank had ik al lang geleden naar de stort gebracht.

Succes met reinigen!
Durft de hoezen niet in de wasmachine te doen?? Whahaha, ben je bang dat de wasmachine de hoeveelheid vuil niet kan verwerken en acuut de geest geeft? Aiaiaiai.
Ik zou even wachten tot na het feestje van je dochter...
Wow, ik ben helemaal enthousiast. Ik kan me bijna niet bedwingen om naar de bouwmarkt te gaan en zo'n ding te gaan huren.

Kunnen de kleuren heirvan niet gaan vervagen? Ik heb eens een zitting onder de douche gesopt omdat de hond een beetje op de bank had gespuugd. Door staand laten opdrogen kwamen er op de onderkant van het zitgedeelte, wat bekleed is met witte stof allemaal doorgelopen rode strepen van de textielverf.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
ik wilde ook al binnen komen zeilen met de opmerking: "bouw er een thema-feestje omheen!"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven