Problemen met moeder
vrijdag 6 juli 2012 om 11:40
Ik heb al heel lang problemen met mijn moeder.
Mijn moeder en ik lijken erg op elkaar waardoor we altijd botsen.
Gister was echt het toppunt, ik ben er nog steeds erg verdrietig over en ik wil graag een normale relatie met mijn moeder hebben!
Ik heb nog een broertje, hij wordt erg voorgetrokken door mijn moeder.
Hij kan nooit iets fout doen en ik altijd! Daarnaast zegt mijn moeder altijd dat ik me aanstel, terwijl zij de problemen maakt!
Ik weet van mezelf ook dat ik niet de makkelijkste ben, dus ik zal ook heus de problemen wel eens veroorzaken..
Maar het kan nooit gezellig zijn thuis, er is altijd wel ruzie..
Weten jullie misschien hoe ik de relatie met mijn moeder kan verbeteren?
Ik wil dit zo graag, maar op de één of andere manier lukt dit nooit.
Maar vriend zegt dat mijn moeder echt scheinheilig is en dat zij alles omdraaid wat er gezegd word! Alles wat ik zeg gebruikt ze tegen me..
Ik denk dat hij de waarheid spreekt, want hij is er vaak bij als er ruzie wordt gemaakt..
Mijn moeder en ik lijken erg op elkaar waardoor we altijd botsen.
Gister was echt het toppunt, ik ben er nog steeds erg verdrietig over en ik wil graag een normale relatie met mijn moeder hebben!
Ik heb nog een broertje, hij wordt erg voorgetrokken door mijn moeder.
Hij kan nooit iets fout doen en ik altijd! Daarnaast zegt mijn moeder altijd dat ik me aanstel, terwijl zij de problemen maakt!
Ik weet van mezelf ook dat ik niet de makkelijkste ben, dus ik zal ook heus de problemen wel eens veroorzaken..
Maar het kan nooit gezellig zijn thuis, er is altijd wel ruzie..
Weten jullie misschien hoe ik de relatie met mijn moeder kan verbeteren?
Ik wil dit zo graag, maar op de één of andere manier lukt dit nooit.
Maar vriend zegt dat mijn moeder echt scheinheilig is en dat zij alles omdraaid wat er gezegd word! Alles wat ik zeg gebruikt ze tegen me..
Ik denk dat hij de waarheid spreekt, want hij is er vaak bij als er ruzie wordt gemaakt..
vrijdag 6 juli 2012 om 13:20
Eens met Pyridine. Dat je 20 bent wil nog niet zeggen dat je je niet meer puberaal kan gedragen. De verontwaardiging en de superlatieven spatten van je OP af.
Neem je leven in eigen hand, neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en ga stappen ondernemen om zelfstandig te worden. Met kannietwilnietluktniet kom je nergens in ieder geval.
Neem je leven in eigen hand, neem verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag en ga stappen ondernemen om zelfstandig te worden. Met kannietwilnietluktniet kom je nergens in ieder geval.
vrijdag 6 juli 2012 om 19:37
Tja, ik moest ook best even slikken toen ik net in een studentenhuis woonde. Een gore keuken met een plakvloer, een spuuglelijke slaapkamer, luidruchtige buren, huisgenoten die de wc als een slagveld achterlieten. Maar hé, ik wilde in een stad ver bij mijn geboorteplaats vandaan studeren, dus ik moest wel. En het wende. Op kamers wonen is niet zaligmakend, samenwonen met een moeder waar je steeds mee botst ook niet. Als je de stap niet wilt zetten is daar niets mis mee, maar dan moet je dus wel een andere, minder effectieve, manier zoeken om de relatie met je moeder te verbeteren.