Problemen met PostNL, wie ook?

06-06-2023 10:36 131 berichten
Het is momenteel blijkbaar loeidruk bij PostNL. Zo druk, dat mijn pakketten al een ruime week gesorteerd en al bij PostNL liggen, maar het bezorgmoment steeds wordt uitgesteld.

Het zijn gewoon pakketten uit Nederland, dus ze liggen niet bij de douane of iets. Bellen naar de klantenservice heeft geen zin: ik heb herhaaldelijk ruim 1,5 uur in de wacht gestaan en krijg niemand te spreken. Hun chat is uitgeschakeld nu, maar eerder deze week stond ik als 42e in de rij om te kunnen chatten.

Ik denk erover een brief te sturen nu, dat is de enige andere contactoptie.

Weet iemand waardoor de grote problemen bij PostNL worden veroorzaakt? En heeft nog iemand hier last van, of is het regionaal?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had een bestelling geplaatst, werden 2 pakketten, 1 via DHL en 1 via postnl, postnl deed er 5 dagen langer over, volgens mij echt landelijke problemen met vertraging door drukte
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
moonenz schreef:
06-06-2023 10:39
Ik had een bestelling geplaatst, werden 2 pakketten, 1 via DHL en 1 via postnl, postnl deed er 5 dagen langer over, volgens mij echt landelijke problemen met vertraging door drukte
Zelfs tijdens de pandemie deden pakketten er niet zó lang over bij mij. Ik vind het echt bizar, de 27e (mei) was alles gesorteerd en klaar voor bezorging. Goed, net voor een weekend...maar we zijn nu ook weer een week verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb weinig problemen
Maar degene die ik vorige week had is lollig: Besteld via BOL
Krijg bericht, dat het niet thuis kon worden afgeleverd (al vreemd, er was iemand thuis) en dus afgeleverd is op een afhaalpunt 75 km verderop

Ik haal het niet op, ze sturen het maar terug naar de afzender
Lila-Linda schreef:
06-06-2023 10:41
ik heb weinig problemen
Maar degene die ik vorige week had is lollig: Besteld via BOL
Krijg bericht, dat het niet thuis kon worden afgeleverd (al vreemd, er was iemand thuis) en dus afgeleverd is op een afhaalpunt 75 km verderop

Ik haal het niet op, ze sturen het maar terug naar de afzender
Wow, daar is ook lekker goed over nagedacht. Snap dat je het niet ophaalt, dat zou ik ook niet doen. Dan leg je er geld op toe, naast eventuele verzendkosten.
Alle reacties Link kopieren Quote
In de app staat dat het langer kan duren zonder eindtijd, tot op heden in deze regio nog niet ervaren. DHL geeft het ook aan, en dat klopt enigzins maar ook niet zo lang als bij jou.
Woon je in Brabant of Limburg? Vorige week was in de media dat daar grote problemen zijn met leveringen. Had volgens mij te maken met problemen met distributiecentra. Misschien kun je daar via google iets over vinden?
WollenStone schreef:
06-06-2023 10:45
Woon je in Brabant of Limburg? Vorige week was in de media dat daar grote problemen zijn met leveringen. Had volgens mij te maken met problemen met distributiecentra. Misschien kun je daar via google iets over vinden?
Dat las ik inderdaad. Ik woon niet ver van Amsterdam, maar blijkbaar is het hier ook volop gaande. Buren klaagden er vorige week ook volop over.
Alle reacties Link kopieren Quote
PrettyBrave schreef:
06-06-2023 10:43
Wow, daar is ook lekker goed over nagedacht. Snap dat je het niet ophaalt, dat zou ik ook niet doen. Dan leg je er geld op toe, naast eventuele verzendkosten.
en daarbij: als ik zin had in moeite doen, was ik wel naar een winkel gegaan
Lila-Linda schreef:
06-06-2023 10:47
en daarbij: als ik zin had in moeite doen, was ik wel naar een winkel gegaan
Haha, ja, inderdaad.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook. Zit al een week op 2 pakketten te wachten. Regio Flevoland.
...
Hier ook. Ik heb 3 weken (!) geleden een pakket retour gestuurd en dat ligt nog steeds ergens bij PostNL.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een landelijk probleem, maar bepaalde regio's hebben er meer last van dan andere. Op mijn werk versturen we honderden pakketten met PostNL per dag door heel NL en er zijn echt veel problemen. Meer dan met Sinterklaas of Kerst zelfs.

Als ontvanger van pakketjes (Friesland) heb ik nog helemaal geen problemen gehad.
_melon wijzigde dit bericht op 06-06-2023 10:55
17.52% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
ik heb 3 vakantiegeld aankopen probleemloos ontvangen vorige week (Amsterdam)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik herken dit helemaal niet, zal ongetwijfeld ook per regio verschillen
Hier ook gewoon ontvangen en retour gestuurd zonder problemen.

Wel erg slecht dat ze niet meer bereikbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier zondag twee dingen besteld bij verschillende winkels en gisterenmiddag geleverd door Post NL. En mijn zalando retour is ging ook probleemloos binnen enkele dagen.

Als je weet dat er problemen zijn waarom zou je dan gaan bellen, wat denk je ermee te bereiken?
mirabel wijzigde dit bericht op 06-06-2023 10:58
Reden: I
14.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Alweer? Eerst hebben ze moeten uitbreiden doordat er meer pakketten te bezorgen waren vanwege Corona. Het feit dat de winst na Corona kromp verraste ze volkomen. En nu zijn ze om de kosten te drukken zó erg aan het besparen dat hun product waar wij voor betalen zwaar ondermaats is geworden.

Dus als het slecht gaat moeten wij betalen en gaat het (te) goed dan moeten wij ook extra dokken.

Een dienst waar de maatschappij van afhankelijk is zou niet aan de markt overgelaten moeten worden.
Dan moet het maar zoals het kan
Mirabel schreef:
06-06-2023 10:57
Hier zondag twee dingen besteld bij verschillende winkels en gisterenmiddag geleverd door Post NL. En mijn zalando retour is ging ook probleemloos binnen enkele dagen.

Als je weet dat er problemen zijn waarom zou je dan gaan bellen, wat denk je ermee te bereiken?
Ik zou graag een indicatie willen hoe lang het ongeveer nog duurt, of misschien kan ik het pakket gewoon zelf afhalen bij het soorteercentrum. Heb ik in het verleden wel gedaan met DHL en SkyNet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zal voorlopig maar niks bestellen.
Dan moet het maar zoals het kan
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook. Pakketje zou vandaag komen, maar is nu weer uitgesteld naar morgen. Heel vervelend, want is iets voor dochter waar ze echt heel erg op zit te wachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week 1 pakket en 1 brievenbuspakje ontvangen via postnl. Beiden gewoon 1 dag na verzending ontvangen. Limburg hier. Dus schijnbaar zijn de problemen best willekeurig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Herkenbaar, hier hetzelfde probleem. Ik zie wel wanneer het komt en zo niet dan sturen ze het maar terug.
Ik vind dit eigenlijk niets voor Postnl. Normaal leveren ze altijd snel.
RikM schreef:
06-06-2023 10:53
Hier ook. Ik heb 3 weken (!) geleden een pakket retour gestuurd en dat ligt nog steeds ergens bij PostNL.
Jeetje, 3 weken... dan hou ik rekening met het ergste.

In één van de pakketten zit een outfit die ik zaterdag wil dragen naar een feestje.
Jennana schreef:
06-06-2023 11:08
Herkenbaar, hier hetzelfde probleem. Ik zie wel wanneer het komt en zo niet dan sturen ze het maar terug.
Ik vind dit eigenlijk niets voor Postnl. Normaal leveren ze altijd snel.
Ja, ik vind het ook niks voor PostNL. Zeker het niet bereikbaar zijn niet.

Brievenbuspakketjes komen hier overigens gewoon aan, net als briefpost.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven