Pup als knaagdier
donderdag 30 augustus 2018 om 16:13
Hoi, wij hebben de hond van vrienden te logeren, een pup van 5 maanden. Leuk, lief beestje en nog jong, dus moet nog van alles leren. Moet zeggen dat de baasjes nogal laks zijn met opvoeden. En dat is lastig, want nu moeten wij haar van alles leren. We doen ons best, hebben ervaring aangezien we onze hond ook opgevoed hebben. Maar goed, de pup heeft de neiging om aan hoeken van de muur te knagen. Dat doet ze op momenten dat wij het niet zien. We kunnen haar dus niet straffen, want dat is ze toch alweer vergeten. Maar we willen ook niet dat ons huis gesloopt wordt. Wat kunnen we wel doen? Iemand tips?
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 20:45
Nee, pup is weinig alleen, in haar eigen huis ook niet.nina1966 schreef: ↑30-08-2018 19:12Tja de bench.. een pup van een paar maandjes kun je niet lang alleen laten dus hij/zij zal niet lang in de bench hoeven. Neem ik aan tenminste?
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen aan een pup beginnen als ze de hele dag weg zijn. Niet handig. Of was dat afgesproken TO? Dan kun je ook wat afspreken wbt opvoeding lijkt me.
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 20:48
Fijn om te weten.Nummer*Zoveel schreef: ↑30-08-2018 19:50Honden snappen heel goed dat in verschillende huizen verschillende regels kunnen gelden. Dus ik zou toch gewoon je eigen regels toepassen.
En het gesprek aangaan met de baasjes dat ze onacceptabel gedrag echt moeten corrigeren.
We gaan ook zeggen dat ze moeten doorzetten waar wij een begin hebben gemaakt.
Cum non tum age
donderdag 30 augustus 2018 om 20:52