Pup weg moeten doen
dinsdag 25 december 2012 om 11:08
Hallo,
Ik heb een Jack Russel teefje van 1 jaar. ik had pas een teefje erbij van 12 weken. Heb voor de jongste een nieuw plekje moeten vinden (en superplek gevonden) omdat ze begonnen te vechten steeds vaker. Ook was de jongste erg dominant over de mijne. Nu is mijn vraag. De dierenarts heeft mijn oudste gezien en ze heeft neerslag en grijze vlekken op haar ogen. Helaas is ze als pup heel ziek geweest en heeft dit er aan over gehouden. Nu word er gezegd dat hierdoor honden zo tegen haar doen omdat ze dus als zwak wordt gezien. Buiten gaat het overigens wel goed met andere. Weet iemand of dit klopt? Dit zou dus betekenen dat ik nooit een maatje voor mijn hondje erbij kan nemen.
Ik heb een Jack Russel teefje van 1 jaar. ik had pas een teefje erbij van 12 weken. Heb voor de jongste een nieuw plekje moeten vinden (en superplek gevonden) omdat ze begonnen te vechten steeds vaker. Ook was de jongste erg dominant over de mijne. Nu is mijn vraag. De dierenarts heeft mijn oudste gezien en ze heeft neerslag en grijze vlekken op haar ogen. Helaas is ze als pup heel ziek geweest en heeft dit er aan over gehouden. Nu word er gezegd dat hierdoor honden zo tegen haar doen omdat ze dus als zwak wordt gezien. Buiten gaat het overigens wel goed met andere. Weet iemand of dit klopt? Dit zou dus betekenen dat ik nooit een maatje voor mijn hondje erbij kan nemen.
dinsdag 25 december 2012 om 11:58
quote:Yael1980 schreef op 25 december 2012 @ 11:37:
Heb trouwens ook wel is gedacht aan een poes erbij. Vaak gezien dat dit soms ook heel leuk kan gaan. Maar denk dat het risico toch te groot is.
Mmm een Jack Russel en een poes...
De hond zal het wel leuk vinden.... lekker de hele dag achter de kat aanjagen.
Maar dat zal je opzet wel niet zijn.
Misschien vind jouw hond het fijner om "enigst" hond te zijn. Is alle aandacht lekker voor hemzelf. Een soortgenoot zal voor een huishond waarschijnlijk niet zo belangrijk zijn.
In Italië bijv. zijn nog herdershonden die letterlijk dag en nacht bij de kudde zijn en weinig contact met mensen hebben. Voor zulke honden is een roedel met soortgenoten veel belangrijker.
Net als bijv. waakhonden die altijd op een terrein zijn.
Heb trouwens ook wel is gedacht aan een poes erbij. Vaak gezien dat dit soms ook heel leuk kan gaan. Maar denk dat het risico toch te groot is.
Mmm een Jack Russel en een poes...
De hond zal het wel leuk vinden.... lekker de hele dag achter de kat aanjagen.
Maar dat zal je opzet wel niet zijn.
Misschien vind jouw hond het fijner om "enigst" hond te zijn. Is alle aandacht lekker voor hemzelf. Een soortgenoot zal voor een huishond waarschijnlijk niet zo belangrijk zijn.
In Italië bijv. zijn nog herdershonden die letterlijk dag en nacht bij de kudde zijn en weinig contact met mensen hebben. Voor zulke honden is een roedel met soortgenoten veel belangrijker.
Net als bijv. waakhonden die altijd op een terrein zijn.
Voortaan hier oostenwind en alle ruimte aan bodemloze putten van pure slechtheid. Juli 2020
dinsdag 25 december 2012 om 12:09
quote:Yael1980 schreef op 25 december 2012 @ 11:37:
Heb trouwens ook wel is gedacht aan een poes erbij. Vaak gezien dat dit soms ook heel leuk kan gaan. Maar denk dat het risico toch te groot is.Nou een kat mept wel van zich af hoor,ik heb hier 3 katten,en die teckel én die groot uitgevallen pup van 25 kilo,maar de katten zijn de baas hoor!Zelfs pup heeft er ontzag voor,terwijl hij 10x zo groot is.
Heb trouwens ook wel is gedacht aan een poes erbij. Vaak gezien dat dit soms ook heel leuk kan gaan. Maar denk dat het risico toch te groot is.Nou een kat mept wel van zich af hoor,ik heb hier 3 katten,en die teckel én die groot uitgevallen pup van 25 kilo,maar de katten zijn de baas hoor!Zelfs pup heeft er ontzag voor,terwijl hij 10x zo groot is.
dinsdag 25 december 2012 om 12:14
dinsdag 25 december 2012 om 12:20
dat type honden is nu eenmaal vechtlustig van karakter omdat ze van origine in hun eentje ratten e.d. moeten kunnen doden, en als er in een roedel één angstig/nerveus is dan zorgt de stress voor de aanvalsdrift en de andere hond kan niet anders dan ook in de aanval gaan. En bij dit soort honden is de strijd vaak tot de dood erop volgt.
it's a big club and you ain't in it

dinsdag 25 december 2012 om 12:31
Een goede baas denkt in het belang van zijn huisdier. Als dat betekent dat daar geen 2e hond bij past, om wat voor reden dan ook, dan accepteert een goede baas dat. Let op: ik zeg hier niet mee dat jij geen goed baasje zou zijn he. Ik snap best dat jij het leuk zou vinden om er eentje bij te hebben en dat jij allerlei schattige tafereeltjes in je hoofd ziet. Helaas is dat niet altijd de realiteit. Huisdieren hebben vaker geen klik met elkaar dan wel helaas. Dit kan allerlei oorzaken hebben: territoriumdrift, dominantie, gezondheidsoorzaken. Noem het allemaal maar op. De mens heeft er duizenden jaren geleden voor gekozen dat zij huisdieren wilden en hebben de wilde beesten getracht te temmen om aan die behoefte te voldoen. De beesten zelf hebben er nooit om gevraagd, maar verdienen het in mijn ogen wel dat er naar hun behoefte gekeken wordt en dat ernaar gehandeld wordt. Kom ik terug bij mijn eerste zin: als jouw beestje een duidelijk signaal geeft het niet te trekken om gedwongen met een ander beest samen te leven, dan moet je daar gehoor aangeven. Dan geef je OF je eerste hondje een ander huis waar dit mogelijk is en ga jij voor 2 huisgenootjes die wel samen kunnen, OF je houdt het bij eentje en bent daar de beste baas voor die je zijn kunt.
dinsdag 25 december 2012 om 16:57
Ga gewoon eens kijken in het asiel en kaart het daar aan. In vele asiels stikt het van de jack russels. Neem geen pup meer, want al dat gezeul met die jonge beestjes is niets waard.
In het asiel krijg je gelegenheid om uit te zoeken of het klikt tussen jouw hond en het andere hondje.
Ik heb zelf 4 teven, waaronder 2 jack russels. Felle donders. Soms loopt hun spelletje uit de hand en moet ik er tussen komen. Maar meestal spelen ze vredig met elkaar en slapen ze samen.
In het asiel krijg je gelegenheid om uit te zoeken of het klikt tussen jouw hond en het andere hondje.
Ik heb zelf 4 teven, waaronder 2 jack russels. Felle donders. Soms loopt hun spelletje uit de hand en moet ik er tussen komen. Maar meestal spelen ze vredig met elkaar en slapen ze samen.