Putty verwijderen uit kleding

24-11-2018 11:29 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, gisteravond haal ik mijn dochters nieuwe vestje uit de wasmachine, zo'n harige van de Hema. Twee keer gedragen en wat zit er op de mouw; Putty! Die putty die je in vorm kan kneden dus geen slijm. Het meeste heeft dochter er al uit gepulkt want natuurlijk zonder van de putty :hihi:
Maar hoe krijg ik de rest eruit? Ik lees van alles, diepvries, wasbenzine, alcohol... Iemand hier de gouden tip?
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Kauwgom gaat goed met pindakaas. Ik denk dat ik dat zou proberen...
https://www.uberleuk.nl/c-4360659/vlekken-encyclopedie/
Bij de P
Putty: Putty is nog plakkeriger dan kauwgom en daardoor lastig te verwijderen.Je kunt putty uit je kleding krijgen door de wrijven met wasbenzine. Wasbenzine is kleurveilig en werkt goed bij het oplossen van bijvoorbeeld stickerlijm. De putty lost als het ware op door de wasbenzine. Na de wasbenzine behandeling is het wel noodzakelijk om het kledingstuk (of de knuffel of waar de putty dan ook op zit) een of meerdere keren te wassen in de wasmachine, zonder andere kledingstukken, want de wasbenzine lucht is vrij hardnekkig.
Kauwgom kan je verwijderen door strijken ( met bakpapier oid ertussen), misschien putty ook?
Succes! Het is mij niet gelukt helaas
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Voornu schreef:
24-11-2018 11:41
Kauwgom kan je verwijderen door strijken ( met bakpapier oid ertussen), misschien putty ook?
Nee, is veel te nattig en plakkerig.

Ik zou de vriezer proberen en daarna de pindakaas/wasbenzine.
Beginnen dan maar met de vriezer...

Wat een rotspul zeg
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
Bij ons zat t laatst in een handdoek omdat zoon zn putty vies geworden was en hij had m gewassen.

Ik ben er niet aan begonnen. Weggegooid dus. :(
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
24-11-2018 13:08
Bij ons zat t laatst in een handdoek omdat zoon zn putty vies geworden was en hij had m gewassen.

Ik ben er niet aan begonnen. Weggegooid dus. :(
Het vestje lag hier ook al in de vuilnisbak, maar toen zag ik dat de Hema m niet meer had. Dus eruit gevist en de curry eruit gewassen :rofl:
nu de putty nog........
Mijn zoon had zilverkleurige putty op zijn dekbed gemorst. Heb het plakkerige spul er wel afgekregen dankzij de vriezer maar er bleef een gigantische donkergrijze vlek over, was helemaal ingetrokken in het dekbed. Die heb ik er helaas niet uitgekregen.
felice71 schreef:
24-11-2018 13:24
Het vestje lag hier ook al in de vuilnisbak, maar toen zag ik dat de Hema m niet meer had. Dus eruit gevist en de curry eruit gewassen :rofl:
nu de putty nog........
:mrgreen: hopelijk lukt het je!
Not my circus, not my monkeys
Wat een rotzooi is het toch he?!
Hier was dat ding in bed beland en zitten er nu gore vlekken in het laken die er zelfs na tig keer wassen niet uit zijn gegaan...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Het is eruit! Met wasbenzine.. nu de geur nog, heb al gewassen met azijn. Iemand nog meer tips?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven