Raambekleding deur

13-06-2019 10:01 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke raambekleding zou/heb jij aan je deur hangen?

Ik wil houten horizontale jaloezien aanschaffen. Bedenk mij net dat het voor een deur misschien te zwaar is met meedraaien en misschien gaat het klapperen als de boel openstaat. Tweede optie is maatwerk en stofkeuze rolgordijntjes. Deze zullen denk lichter zijn en ook bewegen met wind.

Leeg laten is geen optie. Ik wil er wat hebben.

Wat heb jij bij/aan de buitendeur hangen?
Ik heb geen raambekleding op de deur, wel niet transparant glas.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Melkglas.
ik geef mn bek ook maar een douw
niks, hier ook melkglas
Ik heb plakfolie waar ik wel doorheen kan kijken en niemand naar binnen kan kijken, vanaf buiten net een spiegel. Als het licht binnen aan staat kan je wel naar binnen kijken, dus heb ik ook een rolgordijn hangen voor in de avond.
Wij hebben in de voordeur van dat grove structuurglas. En een overgordijn aan een rails boven de deur.

Aan de tuindeur hebben we een vouwgordijn tot halverwege wat aan het bovenste kozijn hangt en dus niet met de deur meebeweegt (die staat vaak open).
Overgordijnen sluiten het af als ik dat wil.
je zou iets kunnen haken :whoops:
Lorem Ipsum
Tralies :biggrin:
Ik heb plakfolie, maar dat is niet in de woonkamer. Mijn moeder heeft een duo rolgordijn voor de tuindeur(schuifdeur) in de woonkamer, maar die hangt idd aan het kozijn, want niet handig als die meebeweegt.
Onze deur heeft twee grote ramen, maar daar hebben we niks voor hangen (halletje is maar klein).
15 jaar geleden hing er een Mexicaanse lamp. Daar kwam rood licht vanaf, dus als ik in de hal stond om de deur open te doen, kreeg ik wel eens een opmerking ;-D
Voordeur heeft matglas, is 5 jaar oud kunststof in een klein halletje, goed geïsoleerd dus daar zit niets voor verder.

Bij de achterdeur zitten gewoon kamerbrede grijze gordijnen.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Niets? Bij beide deuren niet eigenlijk. Lijkt me niet functioneel er iets te hebben hangen.
Achterdeur zit in de keuken en voordeur heeft maar een klein strookje glas.
Duo rolgordijn op de voordeur. En ja, dat klappert een beetje mee, vind ik niet zo een probleem.

Achterkant zijn openslaande deuren met vrij uitzicht, daar hang vitrage en een licht gordijn. Niet tegen de inkijk, want die is er niet, maar tegen de zon en geluidsdemping.
"I love not Man the less, but Nature more..."
turquasi schreef:
13-06-2019 10:45
je zou iets kunnen haken :whoops:
Ik heb aan mijn keukendeur inderdaad twee roetjes met een gespannen gehaakt gordijntje. Helaas is mijn terrorkitten (nu -kater) er een keer achter gekropen waardoor er gaten in zitten. En zelf kan ik niet haken.
Κιττεηs schreef:
13-06-2019 11:08
Onze deur heeft twee grote ramen, maar daar hebben we niks voor hangen (halletje is maar klein).
15 jaar geleden hing er een Mexicaanse lamp. Daar kwam rood licht vanaf, dus als ik in de hal stond om de deur open te doen, kreeg ik wel eens een opmerking ;-D
:rofl:
PimPom schreef:
13-06-2019 11:42
Duo rolgordijn op de voordeur. En ja, dat klappert een beetje mee, vind ik niet zo een probleem.

Achterkant zijn openslaande deuren met vrij uitzicht, daar hang vitrage en een licht gordijn. Niet tegen de inkijk, want die is er niet, maar tegen de zon en geluidsdemping.
Inkijk is hier ook niet. Maar vind het gezelliger dan kale ramen/kozijnen. De achterdeur is in het zicht, dus overal hetzelfde is wel zo leuk. Alleen deuren zijn zo lastig.
Ik ga eens kijken en bedenken hoe het er boven zal zijn.
Ik heb vouwgordijnen voor alle ramen en deuren op de kozijnen gemonteerd. Dan hangen ze stabiel, en kan er toch iets dicht als je daar behoefte aan hebt.
Nummer*Zoveel schreef:
13-06-2019 14:01
Ik heb vouwgordijnen voor alle ramen en deuren op de kozijnen gemonteerd. Dan hangen ze stabiel, en kan er toch iets dicht als je daar behoefte aan hebt.
Goed idee om het aan het kozijn voor de deur te doen.
Er is ook plakfolie, maar dan van stof. Is erg mooi.
Google maar, Squid.
Emma95 schreef:
14-06-2019 08:13
Er is ook plakfolie, maar dan van stof. Is erg mooi.
Google maar, Squid.
Goede tip, ken ik zelf ook nog niet maar zeker een goede optie voor bij de voordeur!
MinkeDeWit schreef:
13-06-2019 12:05
Ik heb aan mijn keukendeur inderdaad twee roetjes met een gespannen gehaakt gordijntje. Helaas is mijn terrorkitten (nu -kater) er een keer achter gekropen waardoor er gaten in zitten. En zelf kan ik niet haken.

Dat vind ik zoooo leuk hè, gehaakte gordijntjes. Ik had ze vroeger overal, gehaakt door mijn moeder :heart: .
Voor niets, maar daar zit matglas in. Achter ook niets, wel in deze tijd van het jaar een vliegengordijn ervoor.
Houten jaloezieën zijn wel mogelijk hoor, aan de deur. Met zijgeleiding (zo heet dat volgens mij officieel) tegen het klapperen. Zijn zeker niet te zwaar voor een deur.
Ik heb een houten voordeur dus daar hoeft niets voor, mijn achterdeur heeft witte aluminium jaloezieën. Deze zitten onder en boven vast dus ze waaien niet weg, enkel met harde wind zit er wat beweging in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven