raambekleding-silhouette shades
zondag 21 maart 2010 om 13:58
Hi,
Ik ben aan het orienteren voor nieuwe raambekleding in de woonkamer en gisteren shilouette shades gezien van luxaflex.
er schijnt erg veel licht in de kamer waardoor meubels erg verschieten en dit systeem zou fijn filterend zijn.
Wie heeft ze ook hangen en hoe bevallen ze??
Kun je fijn naar buiten kijken en wordt het licht gedempt?
Of is het toch een stuk donkerder in je kamer als ze omlaag zijn?
Je kunt ze ook helemaal dicht zetten en dan is er geen inkijk van buiten naar binnen, is dit ook echt zo?
Worden ze snel vuil?
Etc etc,
Ik ben aan het orienteren voor nieuwe raambekleding in de woonkamer en gisteren shilouette shades gezien van luxaflex.
er schijnt erg veel licht in de kamer waardoor meubels erg verschieten en dit systeem zou fijn filterend zijn.
Wie heeft ze ook hangen en hoe bevallen ze??
Kun je fijn naar buiten kijken en wordt het licht gedempt?
Of is het toch een stuk donkerder in je kamer als ze omlaag zijn?
Je kunt ze ook helemaal dicht zetten en dan is er geen inkijk van buiten naar binnen, is dit ook echt zo?
Worden ze snel vuil?
Etc etc,
zondag 21 maart 2010 om 14:27
Jaaa, ik heb ze gehad in een vorig huis. Ik had daar hele brede ramen en van vloer tot plafond. Nadeel was dat de silhouttes maar tot 'n bepaalde breedte gaan. Dat werd op zich netjes opgelost doordat ze vrij strak naast elkaar gehangen werden maar toch was er daardoor 'n miniem spleetje zichtbaar. Ze zijn chique, geven 'n mooie lichtinval, je kunt uitstekend van binnen naar buiten kijken, maar andersom niet, de lichtinval is regelbaar en 's avonds als de lampen aan waren gingen ze helemaal dicht, dat sloot dan ook echt af, op dat minieme spleetje na (grote plant ervoor, opgelost). Echt, ideaal. Op het schoonmaken na! Stof kruipt erin, in de zomer is het 'n vangnet voor insecten en probeer er dat maar eens uit te krijgen! Dan moest ik de 2 x 2 m loshalen, op de zijkant zetten (heb je sowieso 'n aantal mensen voor nodig) en dan heel voorzichtig elke 'regel' schoonmaken met 'n soort van uitschuifbare plumeau, en dat 8 maal. Hels karwei. Als je smalle ramen hebt, zeg ik doen! Bij brede ramen zou ik er goed over nadenken.
zondag 21 maart 2010 om 14:54
Kelbel, bij mij hingen ze strak in het raam en kon er vanaf de zijkant niet bij. Stofzuigen vond ik trouwens 'n te grof middel omdat je dan het risico loopt kleine insecten te pletten en 'uit te smeren' zodat je vlekken kreeg (hoezo plastisch
) ik vind ze fantastisch, maar als ik het nog eens zou nemen, dan alleen voor smalle ramen.

zondag 21 maart 2010 om 15:11
Hee wat fijn om te lezen!!
De schoonmaak ervan baadt me ook een beetje zorgen(ben nogal een proper typje ahums...)
De shades opzich vind ik geweldig eruit zien.
Op internet lees je inderdaad dat je ze met een plumeau kunt onderhouden of in lage stand de stofzuiger. Maarja de praktijk wijst soms anders, vandaar graag gebruikers reacties!
Ik woon nogal landelijk en zomers dus veel vliegen. Ben ook een beetje huiverig dat het snel wordt ondergepoept na 1 seizoen.
En om ze dan in bad te gaan leggen...hmmm zie ik mezelf nog niet doen.
Maar ik moet iets hebben tegen dat daglicht dat alles verbleekt!
Twijfel twijfel,....
Verder is het een behoorlijke afmeting hier, maar die valt nog binnen de maten, dus daar boffen we mee.
Ik zou voor de licht grijze gaan, welke hebben jullie?
De schoonmaak ervan baadt me ook een beetje zorgen(ben nogal een proper typje ahums...)
De shades opzich vind ik geweldig eruit zien.
Op internet lees je inderdaad dat je ze met een plumeau kunt onderhouden of in lage stand de stofzuiger. Maarja de praktijk wijst soms anders, vandaar graag gebruikers reacties!
Ik woon nogal landelijk en zomers dus veel vliegen. Ben ook een beetje huiverig dat het snel wordt ondergepoept na 1 seizoen.
En om ze dan in bad te gaan leggen...hmmm zie ik mezelf nog niet doen.
Maar ik moet iets hebben tegen dat daglicht dat alles verbleekt!
Twijfel twijfel,....
Verder is het een behoorlijke afmeting hier, maar die valt nog binnen de maten, dus daar boffen we mee.
Ik zou voor de licht grijze gaan, welke hebben jullie?
zondag 21 maart 2010 om 21:51