Radiatorombouw zelf maken

18-07-2010 11:14 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag een radiatorombouw gaan maken, maar onze radiator komt voorbij de vensterbank. De vensterbank is dus minder diep dan de radiator. Op alle filmpjes op internet bijv. bij Karwei, zijn deze even diep. We vragen ons dus af hoe we het aan moeten pakken. Wie heeft dit weleens gedaan?
Ik! Mijn radiator stak ook onder de vensterbank uit. Ik heb de oude vensterbank laten zitten en er een vuurhouten plaat op bevestigd die over de radiator heen stak. Vervolgens hebben we een ombouw gemaakt van een CanDo pakket. Redelijk makkelijk te doen en erg mooi geworden. Lastig was om de nieuwe vensterbank op maat te krijgen; hij moest lang 4 kozijnen en die zijn mooi afgewerkt met randjes waar hij dus omheen moest passen. Naden weggewerkt met kit en het geheel wit afgelakt. Foto's staan hier wel ergens op het forum, ik zoek ze even op.
Kun je dan niet gewoon de vensterbank ook vernieuwen? Wij hadden geen vensterbank en hebben een andere oplossing gekozen dan een ombouw zelf maken, namelijk sentimo. Die is gewoon zo dat ie om je verwarming heen past, wel of geen vensterbank erboven.
knip!
Er zijn ook complete vensterbanken te koop, maar die waren niet breed genoeg om over de radiator uit te steken. Vandaar dus deze plank.

Wat Fozziebear zegt kan ook natuurlijk. Maar dat levert niet zo'n fijne zitvensterbank op
Mooi, Nostradame!

Wij zijn voor strak gegaan, past beter bij onze huiskamer.

Aanvulling: en die zitvensterbank komt wel in een volgend huis.
Dankje Fozziebear! Ik vind dit ook strak hoor, zeker met een hoogglans lak
Google eens op dat sentimo spul, dan zie je wat ik versta onder strak.

En eerlijk is eerlijk; we hadden niet zo'n zin om wéér te zagen, boren, schilderen, lakken. En die dingen die wij hebben, meet je op, bestel je en je 'plakt' ze met magneten op. Half uurtje werk.

En het mooie; eerst viel iedereen over de lelijke radiatoren (oorspronkelijke plan was compleet nieuwe plaatsen, maar da's duur). En nu valt het niemand op dat die 2 ondingen in de woonkamer zitten.

Ik wil vloerverwarming...
Ik ken het inderdaad, Fozziebear. Ook een mooie oplossing! Ik ga dit waarschijnlijk op andere plekken gebruiken waar de radiator ook lelijk is maar waar een zitvensterbank geen optie is.
Ziet er mooi uit Nostradame! Dit is inderdaad wel een beetje zoals wij het willen. Ik heb even gegoogled op Sentimo, maar dat is me iets te strak, wij hebben een beetje een landelijke smaak.
Ik hoop dat je nu een idee hebt van hoe je het kunt aanpakken RoAn! Ik heb de foto's weggehaald, maar als je nog vragen hebt lees ik het wel.
Hallo,

Ik heb in onze woonkamer ook een ombouw gemaakt. Hij moest langs de hele voorgevel (8 meter) en voor 3 radiatoren komen.

Ik heb de vensterbanken verwijderd en de radiatorombouw op zithoogte gemaakt.

Ik heb evt foto's van de hele verbouwing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven