Rare beesten!!

18-12-2013 17:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongewenste - rare - beestjes in je huis, tuin, noem maar op!

Wie heeft hier weleens last van gehad? Wat voor beest was het? Hoe heb je het beest weg gekregen?

Ik ben 2 jaar geleden toen ik besloot om naar bed te gaan (rond 00:00 u) naar mijn slaapkamer gelopen. (op zolder) Ik deed mijn slaapkamerdeur open en tot mijn grote verbazing zag ik een vleermuis door mijn kamer heen en weer vliegen!! Ik moet daar he-le-maal niets van hebben en heb eerst 1 uur lang voor mijn slaapkamerdeur gestaan (ondertussen kruipend de ramen open gedaan en het licht uitgedaan).

Vervolgens liep ik mijn slaapkamer binnen en zag ik niets meer. Ik was ervan overtuigd dat het beest weggevlogen was. Ik ging in bed liggen, keek omhoog en zag het vieze zwarte beestje met zijn pootjes gekruist aan mijn zwart behangen muur hangen. Ik ben nog nooit zo hard naar de slaapkamer van mijn ouders gelopen en mijn vader heeft de vleermuis uiteindelijk met een handdoek gepakt en uit het raam gegooid.

Jullie ook ooit zoiets meegemaakt?

Heb jij een enge-beestjes-fobie?

Totaal aantal stemmen: 12

JA (50%)
NEE (50%)
Ja. Geiten en marmotten.
Jep, ik lag nietsvermoedend op bed een filmpje te kijken, vloog er ineens een vleermuis door het open raam naar binnen. Dat is schrikken, want zo'n beest vliegt heel bizar hysterisch heen en weer.

Naar de gang gerend, en daar wanhopig staan bedenken wat ik moest doen. Maar op een gegeven moment was hij blijkbaar toch weer naar buiten gevlogen, want hij was nergens meer te bekennen.
Haha Wij hebben vleermuizennesten, met zo'n veertig/vijftig bewoners.

Ik kan eigenlijk geen dier bedenken wat ik eng vind, behalve die enorme spinnen in de kelder. Je weet wel, die met die grote harige poten. Maar een gewone huisspin vind ik niet eng.
Ik ben een keer op een kikker gaan staan in de keuken Die had de vijver van de buren verlaten en was op avontuur.
Dat ligt eraan, wat ze doen en hoe moeilijk/makkelijk het is om er vanaf te kunnen komen. Zilvervisjes en fruitvliegjes zijn geen partij maar er zijn heel agressieve insecten die grote schade en overlast kunnen aanbrengen.

Het uiterlijk doet er niet zoveel toe.
quote:bootje_op_de_golven schreef op woensdag 18 december 2013 17:38 Haha Wij hebben vleermuizennesten, met zo'n veertig/vijftig bewoners.

Ik kan eigenlijk geen dier bedenken wat ik eng vind, behalve die enorme spinnen in de kelder. Je weet wel, die met die grote harige poten. Maar een gewone huisspin vind ik niet eng. Dat is de gewone huisspin;) google maar eens op gewone huisspin;)
Ik heb geen beestjesfobie, kan niet echt iets bedenken waar ik bang voor ben.

Vleermuizen, kikkers en spinnen zijn juist hartstikke nuttig; ze eten muggen!
quote:masque schreef op 18 december 2013 @ 18:00:

[...]

Dat is de gewone huisspin;) google maar eens op gewone huisspin;)Volgens mij niet. Heb even geGoogled, maar ze zien er toch anders uit. Wij noemden ze thuis altijd vochtspinnen, omdat ze alleen op echt vochtige plekken zitten.
Dus de gewone huisspin (met dikke harige poten, en een doorsnede van ma 8cm) vindt je niet eng?? Deze kom je het vaakst tegen als "dikke spin" ze zitten in elk huis;)

Of bedoelde je de hooiwagens (wat weer geen spinnen zijn;) )
quote:masque schreef op 18 december 2013 @ 18:18:

Dus de gewone huisspin (met dikke harige poten, en een doorsnede van ma 8cm) vindt je niet eng?? Deze kom je het vaakst tegen als "dikke spin" ze zitten in elk huis;)

Of bedoelde je de hooiwagens (wat weer geen spinnen zijn;) )Nou ja, fan ben ik er niet van natuurlijk Maar echt bang voor spinnen ben ik niet. Ook niet voor hooiwagens en kruisspinnen.
Of de grote huisspin brrr.. Dat zijn eigenlijk de enige 2 joekels in huis. Bah
Ik heb eens in de woestijn gewoond. Och, och, och. Zonnespinnen, schorpioenen, slangen... Ik ril nóg als ik er aan denk. Ze waren ook echt heel gevaarlijk: mijn man kreeg bijna elke keer een hartaanval als ik begon te krijsen... Die woestijnmuisjes en wilde honden vond ik dan weer wel leuk!
Na een nachtdienst kwam ik thuis en ging naar het toilet, dacht: "is dat een regenworm in de pot?" Kijk eens dichterbij, tik tegen de wcpot, het draait en was een...rat! We hadden een rattenplaag in die buurt, ze zaten dus ook in het riool. De toiletgang heeft een aantal weken een heel andere dimensie gekregen...
quote:Melpomene schreef op woensdag 18 december 2013 18:26 Ik heb eens in de woestijn gewoond. Och, och, och. Zonnespinnen, schorpioenen, slangen... Ik ril nóg als ik er aan denk. Ze waren ook echt heel gevaarlijk: mijn man kreeg bijna elke keer een hartaanval als ik begon te krijsen... Die woestijnmuisjes en wilde honden vond ik dan weer wel leuk!

Wel gaaf!!

Al ben ik overal bang voor (ja ja goede bioloog haha). Ik heb een keer een nachtwandeling in de jungle van maleisie gedaan.. Doodeng haha! Behalve de 'overdag' dieren zoals wespen enz, die vind ik dan weer niet eng..
Mijn katten vinden het leuk om muizen voor me mee te nemen, het liefst levende. Ik ben er gelukkig niet bang voor en red ze uit de klauwen van mijn jagers om ze weer buiten te zetten.

Laatst had ik een heel dapper muisje, die zette elke keer een keel op als er een kat in de buurt kwam, ze wisten niet wat ze ermee aan moesten en lieten 'm met rust. Deze muis was ook mij telkens te slim af. Met als gevolg dat hij 3 dagen bij ons gewoond heeft. Helaas waren de katten hem toen wel zat..
Luister naar je hart, want dat klopt
Hier een paar keer ook vleermuizen op de grond aangetroffen. Dit waren waarschijnlijk jonkies die de weg niet meer konden vinden. Ik heb ze met een doekje in een doosje geschoven en tegen de schemering in een boom gezet. Ze zijn ook beschermd en ik zou ze niet iets willen aandoen.

Ik heb ze uitvoerig bekeken, want daar had ik nu de gelegenheid voor. en foto's gemaakt.

Een kikkertje hebben we ook ooit hier binnen gehad, maar die pak ik zo wel op en zet ik buiten. Ik vind kikkertjes erg leuk. Kan te maken hebben met Kermit the frog.

Maar goed, dit zijn harmeloze beestjes. Slangen zou ik niet vertrouwen en grote insecten ook niet.
Een meeuw in huis, die kon niet wegkomen van het balkon, hij glipte langs me toen ik de deur open deed, geweldige ravage en bijna een vinger kwijt. In de tent ooit een egel, ik hoorde, half slapend geritsel, draaide me om en lag toen bijna op een speldenkussen. Voorzichtig weggeduwd met een handdoek maar hij kwam de volgende dag terug, toen heb ik maar wat kattenvoer gekocht en iets verderop een bakje neergezet. Verder de gewone beestjes, spinnen en zo maar daar ben ik niet bang voor, ik ben alleen vies van vliegen, ik blijf net zo lang jagen tot ik ze heb uitgeroeid.
verba volant, scripta manent.
Wauw Gaaf! n vleermuis!
Been there, done that, got the T-shirt.
Jaren geleden ontsnapten er een paar leeuwen uit een circus in Heerenveen. Mijn oom woonde in die tijd vlak bij de plek waar dat circus stond. Hij had niks in de gaten, maar hoorde opeens allemaal helikopters rondvliegen. Dus hij stapte de achtertuin in en keek recht in het gezicht van een volwassen mannetjesleeuw! (echt gebeurd) Hij was heel snel weer in huis

Ik geloof dat er in totaal 3 ontsnapt waren, ze zijn zonder ongelukken weer gevangen en mankeerden zelf ook niks.

Mijn oom heeft het er nog steeds over hoe enorm zo'n beest van dichtbij is....

Valt dit in de categorie 'enge beestjes'?

(edit: er waren 2 ontsnapt, even gegoogled)
Bij een vriendinnetje van mij kwamen echt de raarste beesten op het erf, apen, kangaroes, troep wilde honden, bij ons alleen af en toe een aap. Tegenwoordig houdt de desbetreffende dierentuin hun dieren beter bij. Op een condor na.

Ratten, vleermuizen, muizen, konijnen, hazen, vossen en reeën is hier meer de regel dan uitzondering.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ben als de dood voor naaktslakken.

Ooit een keer in de zomer, toen ik alles open had, liep ik de keuken in en dacht ik dat er een blaadje naar binnen was gewaaid. Dus ik wilde het oppakken. Was het een naaktslak!!!! Jakkes, wat voelen die beesten eng aan!

Ik ben ook bang voor motten. Als ze ergens tegenaan vliegen maken ze zult naar geluid, bah.

Verder vind ik alles best. Dood maak ik 'ze' overigens nooit. (behalve van die nare vliegen, daar zet ik de stofzuiger op)
quote:wateengedoe schreef op 18 december 2013 @ 19:17:

Jaren geleden ontsnapten er een paar leeuwen uit een circus in Heerenveen. Mijn oom woonde in die tijd vlak bij de plek waar dat circus stond. Hij had niks in de gaten, maar hoorde opeens allemaal helikopters rondvliegen. Dus hij stapte de achtertuin in en keek recht in het gezicht van een volwassen mannetjesleeuw! (echt gebeurd) Hij was heel snel weer in huis

Ik geloof dat er in totaal 3 ontsnapt waren, ze zijn zonder ongelukken weer gevangen en mankeerden zelf ook niks.

Mijn oom heeft het er nog steeds over hoe enorm zo'n beest van dichtbij is....

Valt dit in de categorie 'enge beestjes'?

(edit: er waren 2 ontsnapt, even gegoogled)Niet onder beest"jes". Maar wel onder eng! Gelukkig is het goed afgelopen, ook voor de leeuwen. Ik vind het erg als ze die dieren dan ook nog gaan afknallen, terwijl ze niet echt erom gevraagd hebben om daar te zijn (ben tegen zulke dieren in het circus).
Hou eens op over die huisspinnen ): ik ging n keer plassen snachts zonder lenzen in en dacht huh wat is dat nou op de vloer, een blaadje? Keek erg dichtbij, rent t kreng weg. Ik dus ook. Blehhhh.
quote:masque schreef op 18 december 2013 @ 18:28:

[...]

Wel gaaf!!

Al ben ik overal bang voor (ja ja goede bioloog haha). Ik heb een keer een nachtwandeling in de jungle van maleisie gedaan.. Doodeng haha! Behalve de 'overdag' dieren zoals wespen enz, die vind ik dan weer niet eng..Was eigenlijk ook wel gaaf, natuurlijk. Maar ik hou er echt niet van. Ook in de tropen niet, lig je daar onder een klamboe in de jungle hoor je van alles piepen, sissen, ritselen, bjuk. Gigantische duizendpoten, malariamuggen... Man had ondanks Lariam twee soorten malaria...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven