Rare beesten!!
woensdag 18 december 2013 om 17:24
Ongewenste - rare - beestjes in je huis, tuin, noem maar op!
Wie heeft hier weleens last van gehad? Wat voor beest was het? Hoe heb je het beest weg gekregen?
Ik ben 2 jaar geleden toen ik besloot om naar bed te gaan (rond 00:00 u) naar mijn slaapkamer gelopen. (op zolder) Ik deed mijn slaapkamerdeur open en tot mijn grote verbazing zag ik een vleermuis door mijn kamer heen en weer vliegen!! Ik moet daar he-le-maal niets van hebben en heb eerst 1 uur lang voor mijn slaapkamerdeur gestaan (ondertussen kruipend de ramen open gedaan en het licht uitgedaan).
Vervolgens liep ik mijn slaapkamer binnen en zag ik niets meer. Ik was ervan overtuigd dat het beest weggevlogen was. Ik ging in bed liggen, keek omhoog en zag het vieze zwarte beestje met zijn pootjes gekruist aan mijn zwart behangen muur hangen. Ik ben nog nooit zo hard naar de slaapkamer van mijn ouders gelopen en mijn vader heeft de vleermuis uiteindelijk met een handdoek gepakt en uit het raam gegooid.
Jullie ook ooit zoiets meegemaakt?
Wie heeft hier weleens last van gehad? Wat voor beest was het? Hoe heb je het beest weg gekregen?
Ik ben 2 jaar geleden toen ik besloot om naar bed te gaan (rond 00:00 u) naar mijn slaapkamer gelopen. (op zolder) Ik deed mijn slaapkamerdeur open en tot mijn grote verbazing zag ik een vleermuis door mijn kamer heen en weer vliegen!! Ik moet daar he-le-maal niets van hebben en heb eerst 1 uur lang voor mijn slaapkamerdeur gestaan (ondertussen kruipend de ramen open gedaan en het licht uitgedaan).
Vervolgens liep ik mijn slaapkamer binnen en zag ik niets meer. Ik was ervan overtuigd dat het beest weggevlogen was. Ik ging in bed liggen, keek omhoog en zag het vieze zwarte beestje met zijn pootjes gekruist aan mijn zwart behangen muur hangen. Ik ben nog nooit zo hard naar de slaapkamer van mijn ouders gelopen en mijn vader heeft de vleermuis uiteindelijk met een handdoek gepakt en uit het raam gegooid.
Jullie ook ooit zoiets meegemaakt?
woensdag 18 december 2013 om 19:36
Tot vandaag alleen maar spinnen.
We zijn net verhuisd en ik zou vandaag nog wat dozen uitpakken, vond ik mijn pittenzak helemaal stukgebeten. De pitten bijna allemaal weg en muizenkeutels erbij in de buurt. Nog wat verder gezocht en ik kon wel huilen, want hij heeft ook een aantal waardevolle dingen kapotgeknaagd.
We zijn net verhuisd en ik zou vandaag nog wat dozen uitpakken, vond ik mijn pittenzak helemaal stukgebeten. De pitten bijna allemaal weg en muizenkeutels erbij in de buurt. Nog wat verder gezocht en ik kon wel huilen, want hij heeft ook een aantal waardevolle dingen kapotgeknaagd.
woensdag 18 december 2013 om 19:47
Hier hebben we een paar keer bezoek gehad van een Merel die gewoon in huis een rondje kwam lopen, uit de bak van de hond at en vervolgens weer naar buiten ging. Wel gezellig. Van muizen en grote spinnen moet ik niks hebben en die zilvervisjes zijn ook behoorlijk irritant hoewel dat wel minder is geworden sinds we zo'n soort kastje hebben. Niet dat die werkt aangezien we nog steeds spinnen hebben en daar zou het ook tegen zijn.
woensdag 18 december 2013 om 19:57
Als ik deze verhalen lees, krijg ik spontaan de kriebels zeg.
Ik moet niet zo veel van die grote, dikke, harige spinnen hebben.
En ze zijn nog verrekte snel ook, brrrrrr....
En muizen en ratten, gatverdamme
Ook van vliegende vogels (binnenshuis dan) krijg ik de kriebels
In een bepaalde periode van het jaar, zitten er telkens kleine kikkertjes bij ons in de schuur.
Ik vind het zielig als ze dood gaan, dus ik vang ze wel en zet ze bij de sloot terug, al vind ik dat gespring wel eng.
Als je zou zien hoe omslachtig ik te werk ga om ze te vangen, dan zou je in een stuip liggen.
Ik moet niet zo veel van die grote, dikke, harige spinnen hebben.
En ze zijn nog verrekte snel ook, brrrrrr....
En muizen en ratten, gatverdamme
Ook van vliegende vogels (binnenshuis dan) krijg ik de kriebels
In een bepaalde periode van het jaar, zitten er telkens kleine kikkertjes bij ons in de schuur.
Ik vind het zielig als ze dood gaan, dus ik vang ze wel en zet ze bij de sloot terug, al vind ik dat gespring wel eng.
Als je zou zien hoe omslachtig ik te werk ga om ze te vangen, dan zou je in een stuip liggen.
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
woensdag 18 december 2013 om 19:58
quote:Apatura schreef op 18 december 2013 @ 19:38:
Ow gatver naaktslakken. Vroeger had ik klompen. Toen wou ik savonds nog even de tuin in lopen en ik stap met blote voeten in mn klomp. Ieeeuw gatverdegatver, naaktslak tussen mn tenen. Bleeegh!
Ow gatver naaktslakken. Vroeger had ik klompen. Toen wou ik savonds nog even de tuin in lopen en ik stap met blote voeten in mn klomp. Ieeeuw gatverdegatver, naaktslak tussen mn tenen. Bleeegh!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
woensdag 18 december 2013 om 22:18
Zoveel jaar terug, begin reclameblok tussendoor bij een spannende film, manlief en ik rennen allebei naar het toilet om op tijd terug te zijn voor de film. Hij ''duwt'' mij aan te kant om als eerste bij het beneden-toilet te zijn en lacht mij uit dat ik naar boven moet. Ik ben boven en hoor een gil. Roept hij naar boven:'' wees blij dat je niet beneden bent gegaan want er komt net een enorme polderspin onder de rand van het toilet vandaan lopen'' Wie het laatst lacht....
Oh, en de spin liet zich pas na 4 x doorspoelen, krachtig beestje! En ik, nog weken lang iedere keer het toilet gecheckt voordat ik ging zitten. Nu ik er weer aan denk, brrr
Oh, en de spin liet zich pas na 4 x doorspoelen, krachtig beestje! En ik, nog weken lang iedere keer het toilet gecheckt voordat ik ging zitten. Nu ik er weer aan denk, brrr
woensdag 18 december 2013 om 22:29
Ik heb een behoorlijke spinnenfobie. Ik scan altijd ruimten op spinnen dus helaas zie ik ze ook altijd. Sinds ik op mezelf woon moet ik er wel iets mee (want de kinderen zijn er ook bang voor), maar ik moet wel altijd moed verzamelen. Een jaar of twee geleden heb ik hier in huis echt een belachelijk grote spin gehad, minstens 8 cm. groot met van die gebogen harige poten. Ik zat aan de eettafel te ontbijten, keek naar het raam, en tussen het gordijn zat iets enorms. Toen ik dichterbij ging kijken bleek het dus die enorme spin. In mijn niet-wasbare gordijnen, dus doodmeppen met iets groots en zwaars was geen optie. Ik heb het beest eerst als bewijs op de foto gezet, en vervolgens met de stofzuiger in de aanslag een tik tegen het gordijn gegeven. Spin viel gelukkig op de vensterbank en je hoorde zijn pootjes zelfs tikken boven het geluid van de stofzuiger uit! Toen ik hem op wilde zuigen hield hij zich zelfs nog even vast aan de randen van de buis!
Een andere schokkende ervaring was niet met een spin, maar wel flink schrikken. Als 21-jarige was ik voor het eerst op vakantie in een Zuid-Europees land. Op een middag liep ik even van het zwembad alleen terug naar de kamer, en bovenop mijn slippers die daar stonden zat een reptiel. Ik ben me helemaal te pletter geschrokken en naar de receptie gerend. Daar moesten ze nogal lachen. Het beestje bleek een gekko te zijn, die daar nu eenmaal in grote getale rondrennen. Tja, wist ik veel
Een andere schokkende ervaring was niet met een spin, maar wel flink schrikken. Als 21-jarige was ik voor het eerst op vakantie in een Zuid-Europees land. Op een middag liep ik even van het zwembad alleen terug naar de kamer, en bovenop mijn slippers die daar stonden zat een reptiel. Ik ben me helemaal te pletter geschrokken en naar de receptie gerend. Daar moesten ze nogal lachen. Het beestje bleek een gekko te zijn, die daar nu eenmaal in grote getale rondrennen. Tja, wist ik veel
woensdag 18 december 2013 om 22:32
De zwarte bouvier van de buren bovennop de overloop bij mijn.ouders thuis
Woonde er net en de buren ook.
Liep de trap op en daar stond ik oog in oog met een bouvier, hartkloppingen had ik.
Zwart dotje op de grond in mijn gang.
Ik dacht wat is dat, dus ik op mijn knieen met me neus er boven op kijken of ik kon ontdekken wat het is. Bleek een vleermuis die ineens in panieknin mijn gang rondjes aan het vliegen ging.
En verder de duiven en konijnen, mollen die mijn lieve poes op mijn bed gooide uit dank voor mijn goede zorgen.
Woonde er net en de buren ook.
Liep de trap op en daar stond ik oog in oog met een bouvier, hartkloppingen had ik.
Zwart dotje op de grond in mijn gang.
Ik dacht wat is dat, dus ik op mijn knieen met me neus er boven op kijken of ik kon ontdekken wat het is. Bleek een vleermuis die ineens in panieknin mijn gang rondjes aan het vliegen ging.
En verder de duiven en konijnen, mollen die mijn lieve poes op mijn bed gooide uit dank voor mijn goede zorgen.
woensdag 18 december 2013 om 22:36
Toen ik kind was was ik ooit met mijn familie op vakantie in Italië.
We sliepen in een hotel en ik zie hem na al die jaren nog voor me, een kameleon. Ik zou nu de hele boel bij elkaar geschreeuwd hebben, maar toen vond ik het wel interessant en vond het heel bijzonder dat de kameleon ondersteboven hing.
In Cuba hadden we een keer een hele grote kakkerlak in de kamer. Ik heb de receptie gebeld en een medewerkster van het hotel kwam de kakkerlak weghalen, wat een schijterds zijn we toch.
In Thailand hadden we een gekko in ons huisje, ik heb de hele nacht geen oog meer dichtgedaan.
We sliepen in een hotel en ik zie hem na al die jaren nog voor me, een kameleon. Ik zou nu de hele boel bij elkaar geschreeuwd hebben, maar toen vond ik het wel interessant en vond het heel bijzonder dat de kameleon ondersteboven hing.
In Cuba hadden we een keer een hele grote kakkerlak in de kamer. Ik heb de receptie gebeld en een medewerkster van het hotel kwam de kakkerlak weghalen, wat een schijterds zijn we toch.
In Thailand hadden we een gekko in ons huisje, ik heb de hele nacht geen oog meer dichtgedaan.
woensdag 18 december 2013 om 22:43
Echt heel rare beestjes niet, maar wel een keer een hele grote zwarte kraai. Dat was wel fascinerend. Daarna heb ik een hele donkere, slechte periode meegemaakt en dacht ik vaak aan die kraai terug. Het leek een voorbode van duistere tijden. Best gek, want normaal ben ik helemaal niet van de voortekenen.
donderdag 19 december 2013 om 07:04
donderdag 19 december 2013 om 12:21