Recyclen thuis
zaterdag 19 oktober 2019 om 07:27
Wij verhuizen binnenkort naar een grote mensen huis in een dorp. Hier moeten we afval scheiden. Op zich hebben we een ruime keuken, maar een hele rij prullenbakken is ook weer zo wat.
Hoe en waar scheiden jullie afval?
P.s. De tuin/ binnenplaats is klein en de schuur ook. Keuken zelf heeft redelijk veel bergruimte. En er is een hoekje in de hal waar was/droogcombi op elkaar stonden waar ik wel iets mee kan.
Hoe en waar scheiden jullie afval?
P.s. De tuin/ binnenplaats is klein en de schuur ook. Keuken zelf heeft redelijk veel bergruimte. En er is een hoekje in de hal waar was/droogcombi op elkaar stonden waar ik wel iets mee kan.
Kerel, kerel, kerel, kerel! Ik sta paf!
zaterdag 19 oktober 2019 om 09:39
Hier van alles in de voorraadkast.
- glas + statiegeldflessen: staan apart op de grond en raap ik bij het papier zodra het de moeite is om weg te brengen.
- papier: in een grote boodschappentas
- PMD: plastic zakken van gemeente, worden iedere week opgehaald
Batterijen: zakje in de keukenla
Gft gaat buiten in de groene kliko. Een klein bakje in de keuken heb ik gehad maar maakte ik dan weer niet genoeg schoon waardoor het ging stinken. Het is net zo makkelijk om de restjes van de snijplank zo de bak in te schuiven of de schillen van ontbijt/lunch op een bord te leggen en dan ook weg te gooien.
Ik zou geen aparte vuilnisbakken ervoor gaan kopen.
- glas + statiegeldflessen: staan apart op de grond en raap ik bij het papier zodra het de moeite is om weg te brengen.
- papier: in een grote boodschappentas
- PMD: plastic zakken van gemeente, worden iedere week opgehaald
Batterijen: zakje in de keukenla
Gft gaat buiten in de groene kliko. Een klein bakje in de keuken heb ik gehad maar maakte ik dan weer niet genoeg schoon waardoor het ging stinken. Het is net zo makkelijk om de restjes van de snijplank zo de bak in te schuiven of de schillen van ontbijt/lunch op een bord te leggen en dan ook weg te gooien.
Ik zou geen aparte vuilnisbakken ervoor gaan kopen.
zaterdag 19 oktober 2019 om 10:15
Voor het GFT afval heb ik dit afvalbakje op mijn aanrecht. Kan gewoon in de vaatwasser.
https://www.mepal.com/nl/afvalbakje-cal ... 4fEALw_wcB
https://www.mepal.com/nl/afvalbakje-cal ... 4fEALw_wcB
zaterdag 19 oktober 2019 om 19:31
Ik heb nat vuil en droog vuil. Droog schoon vuil zoals buitenste verpakkingen liggen in een open design prullenbak. Nattigheid zoals lege ruikende visblikjes ligt in de automatische bak onder het aanrecht. De deksel valt erop als de deur wordt gesloten.
Ik heb geen aparte bak voor de bloemkoolstronken en die paar preibladeren. Liefst laat ik het meeste in de winkel achter; dat scheelt gesjouw. Ik weet niet waar zij dat laten.
Ik heb geen aparte bak voor de bloemkoolstronken en die paar preibladeren. Liefst laat ik het meeste in de winkel achter; dat scheelt gesjouw. Ik weet niet waar zij dat laten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 20 oktober 2019 om 21:35
Ik heb in de nis in de keuken 4 kleine variera bakken staan: 1 voor glas, 1 voor melk en sap pakken (na leging pletten), 1 voor oud papier (krijg geen folders of kranten) en een voor de keukenwas. Daarnaast staat een curverbak voor petflessen en een vuilnisbak. De nis is 1meter10 breed en 40 cm diep en het past precies. Ik loop gewoon met een bak naar de containers bij de supermarkt wanneer het nodig is. Gemiddeld 1 keer per 2 weken, mijn gemeente scheidt afval na maar voor deze dingen hebben ze wel containers staan.