Regen...
donderdag 16 september 2010 om 00:21
Als zomermens verafschuw ik de herfst en het idee dat ik weer een hele poos moet wachten op het strand en de tijd dat je met een rosé op het terras geniet van de eerste zonnestralen.
Maar als het dan toch zo is en je binnen de kaarsjes aan hebt gestoken terwijl je buiten de regen tegen het raam hoort tikken is dit ook best rustgevend... Of als je naar buiten kijkt naar fietsers die met hun regenpak aan tegen de wind in proberen te fietsen terwijl je warm binnen zit met een fleecedekentje en thee...
Kunnen jullie daar op een bepaalde manier ook van genieten? (Bij gebrek aan beter)
Maar als het dan toch zo is en je binnen de kaarsjes aan hebt gestoken terwijl je buiten de regen tegen het raam hoort tikken is dit ook best rustgevend... Of als je naar buiten kijkt naar fietsers die met hun regenpak aan tegen de wind in proberen te fietsen terwijl je warm binnen zit met een fleecedekentje en thee...
Kunnen jullie daar op een bepaalde manier ook van genieten? (Bij gebrek aan beter)
donderdag 16 september 2010 om 00:27
Ik herken wat je bedoelt. Het is dat er nu nog dierbaren van mij onderweg zijn, en ik ze met dit weer liever thuis weet te zitten, maar in alle andere gevallen kan ik wel genieten van een beetje regen. Lekker met de katjes op schoot, de verwarming aan en een pot thee naast me. En dan de druppels die voor het raam naar beneden vallen.
Zeikes nat geregend worden in een enorme stortbui vind ik dan weer wat minder.
Zeikes nat geregend worden in een enorme stortbui vind ik dan weer wat minder.

donderdag 16 september 2010 om 01:18
Ik slaap nu niet meer onder een schuin dak, in de herfst is dat echt een nadeel wat dat betreft.
Ben gek op Hollands weer, moet er niet aan denken om ergens te leven waar niet vier seizoenen zijn. Ben net terug van vakantie uit een twee seizoenenland en moet zeggen dat dat voor vakantie heerlijk is maar niet voor altijd.
Ben gek op Hollands weer, moet er niet aan denken om ergens te leven waar niet vier seizoenen zijn. Ben net terug van vakantie uit een twee seizoenenland en moet zeggen dat dat voor vakantie heerlijk is maar niet voor altijd.
donderdag 16 september 2010 om 02:38
Ja als ik niet weg moet en lekker binnen op de bank zit of in bed lig, en dan die regen hoor, geen probleem. In een storm de deur uit is vreselijk. Of ik zit ook niet rustig binnen als ik van iemand anders hoor dat die erdoor moet. Dan ben ik ook blij als ik diegene weer zie op internet.
Ik moet morgenochtend weg. Dus ik zou nu wel heel graag in slaap willen vallen wat nog niet echt lukt.
Ik moet morgenochtend weg. Dus ik zou nu wel heel graag in slaap willen vallen wat nog niet echt lukt.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
donderdag 16 september 2010 om 07:33
Ik hou ook veel meer van de zomer. Herfst heeft wel wat. Ik kan ook genieten van een regendag, wanneer het thuis gezellig wordt gemaakt met een kaarsje, potje thee, alleen heb ik dat na drie dagen wel gehad. Dan ga ik chagerijnig worden als het na een week nog steeds grijs buiten is en ik weer tegen die regen aan moet kijken. Hetzelfde heb ik met sneeuw, leuk als er pas een dik pak is gevallen, ik niet hoef te werken en een mooie wandeling kan maken en bij thuiskomst een beker warme chocomel met slagroom op mij wacht. Maar hiet ook weer, na een paar dagen vind ik het wel weer genoeg.
donderdag 16 september 2010 om 07:51
donderdag 16 september 2010 om 07:53
quote:sari1975 schreef op 16 september 2010 @ 07:33:
Ik hou ook veel meer van de zomer. Herfst heeft wel wat. Ik kan ook genieten van een regendag, wanneer het thuis gezellig wordt gemaakt met een kaarsje, potje thee, alleen heb ik dat na drie dagen wel gehad. Dan ga ik chagerijnig worden als het na een week nog steeds grijs buiten is en ik weer tegen die regen aan moet kijken. Hetzelfde heb ik met sneeuw, leuk als er pas een dik pak is gevallen, ik niet hoef te werken en een mooie wandeling kan maken en bij thuiskomst een beker warme chocomel met slagroom op mij wacht. Maar hiet ook weer, na een paar dagen vind ik het wel weer genoeg.Dit dus
Ik hou ook veel meer van de zomer. Herfst heeft wel wat. Ik kan ook genieten van een regendag, wanneer het thuis gezellig wordt gemaakt met een kaarsje, potje thee, alleen heb ik dat na drie dagen wel gehad. Dan ga ik chagerijnig worden als het na een week nog steeds grijs buiten is en ik weer tegen die regen aan moet kijken. Hetzelfde heb ik met sneeuw, leuk als er pas een dik pak is gevallen, ik niet hoef te werken en een mooie wandeling kan maken en bij thuiskomst een beker warme chocomel met slagroom op mij wacht. Maar hiet ook weer, na een paar dagen vind ik het wel weer genoeg.Dit dus

donderdag 16 september 2010 om 08:00
quote:Hummeltje_ schreef op 16 september 2010 @ 07:51:
Ja! Ik ben dolblij dat al die kutwespen straks weer weg zijn.
Gister in de sauna, toen we buiten aten. Eentje heb ik er dood geslagen, die zat in een honingdoosje. Toen we er later weer langsliepen zaten er maar liefst 6(!) van die rotbeesten. Tsja, honing he. Honing is van de bijtjes, dat weet je wel he... daar hebben wespen niets mee te maken
Ja! Ik ben dolblij dat al die kutwespen straks weer weg zijn.
Gister in de sauna, toen we buiten aten. Eentje heb ik er dood geslagen, die zat in een honingdoosje. Toen we er later weer langsliepen zaten er maar liefst 6(!) van die rotbeesten. Tsja, honing he. Honing is van de bijtjes, dat weet je wel he... daar hebben wespen niets mee te maken

donderdag 16 september 2010 om 08:08
Gelukkig vind ik alle seizoenen wel wat hebben. Lente en zomer zijn toch wel mijn favorieten.
Helaas slaap ik ook niet meer onder een schuin dak. 15 jaar van kunnen genieten. Héérlijk als je dan naar fris gedouchet naar bed toe gaat, dat geluid van regen en onweer.
In de sneeuw lopen met de hond vind ik ook super. Hond is er gek op, ze veranderd dan echt in een ijsbeer.
Maar wat ik toch het lekkerst vind is 's ochtends vroeg naar buiten gaan en dan de lente in de lucht ruiken.
's Middags thuis komen en dan in de tuin kijken en zien dat de planten weer gaan groeien. En dan even buiten zitten in een nog net niet warm genoeg zonnetje. Daar kan ik dan weer van genieten.
Helaas slaap ik ook niet meer onder een schuin dak. 15 jaar van kunnen genieten. Héérlijk als je dan naar fris gedouchet naar bed toe gaat, dat geluid van regen en onweer.
In de sneeuw lopen met de hond vind ik ook super. Hond is er gek op, ze veranderd dan echt in een ijsbeer.
Maar wat ik toch het lekkerst vind is 's ochtends vroeg naar buiten gaan en dan de lente in de lucht ruiken.
's Middags thuis komen en dan in de tuin kijken en zien dat de planten weer gaan groeien. En dan even buiten zitten in een nog net niet warm genoeg zonnetje. Daar kan ik dan weer van genieten.
donderdag 16 september 2010 om 08:33
Ik ben ook doel op regen, wind en onweer. Vooral als ik thuis ben. Maar zelfs als ik op stal ben (bij mijn paard) dan vind ik regen wel wat hebben. Wind en bliksem wat minder.
Ik ben zelf niet zo dol op de echte winter. Vind het vreselijk als het glad is op de weg. Lopen, fietsen, autorijden...ik vind het allemaal eng.
Ik ben zelf niet zo dol op de echte winter. Vind het vreselijk als het glad is op de weg. Lopen, fietsen, autorijden...ik vind het allemaal eng.
donderdag 16 september 2010 om 08:41
Ik ben ook dol op alle seizoenen. vind het heerlijk weer, wind regen en alles veranderd van kleur.
De winter is mijn favoriet, met af en toe ijs, sneeuw en heerlijke kou!
Dan de lente, alles komt weer tot leven, soms zonder jas op een terras. De zomer vind ik ook heerlijk en dan vooral de zwoele avonden, nog even naar het strand, of lekker in de tuin met een glaasje wijn.
De winter is mijn favoriet, met af en toe ijs, sneeuw en heerlijke kou!
Dan de lente, alles komt weer tot leven, soms zonder jas op een terras. De zomer vind ik ook heerlijk en dan vooral de zwoele avonden, nog even naar het strand, of lekker in de tuin met een glaasje wijn.
donderdag 16 september 2010 om 08:42
Ik woon niet meer in Nederland, en weet je het weer mis ik totaal niet.
Zeker niet nu ik hoor dat het maar regent en regent in NL.
Hier is de zon er elke dag, ook als het geregent heeft de zon komt altijd terug. Momenteel hebben we sinds maart geen regen gehad en voorlopig krijgen we die ook nog niet. Maar dit is normaal hier, want het is de droge periode. Wel is alles super stoffig.
We komen net uit een lange koude winter en het heeft een paar keer goed gevroren. Verschillende planten in de tuin hebben het niet overleefd. Maar och zal wel weer gaan groeien als de regens komen.
Vandaag wordt het weer warm rond de 30 graden, terwijl we officieel nog in de winter zitten.
Maar volgens de lokale mensen is het lente. En je ziet de bloesem bloeien de jasmijn (geurt zo lekker) en de "gisteren, vandaag en morgen struik" bloeit en geurt ook al heerlijk. En door de douw zie al groen gras komen. Geweldig die natuur!
Sterkte allemaal met de regen in Nederland.
Zeker niet nu ik hoor dat het maar regent en regent in NL.
Hier is de zon er elke dag, ook als het geregent heeft de zon komt altijd terug. Momenteel hebben we sinds maart geen regen gehad en voorlopig krijgen we die ook nog niet. Maar dit is normaal hier, want het is de droge periode. Wel is alles super stoffig.
We komen net uit een lange koude winter en het heeft een paar keer goed gevroren. Verschillende planten in de tuin hebben het niet overleefd. Maar och zal wel weer gaan groeien als de regens komen.
Vandaag wordt het weer warm rond de 30 graden, terwijl we officieel nog in de winter zitten.
Maar volgens de lokale mensen is het lente. En je ziet de bloesem bloeien de jasmijn (geurt zo lekker) en de "gisteren, vandaag en morgen struik" bloeit en geurt ook al heerlijk. En door de douw zie al groen gras komen. Geweldig die natuur!
Sterkte allemaal met de regen in Nederland.
donderdag 16 september 2010 om 08:44
quote:Kipstra schreef op 16 september 2010 @ 08:42:
Ik haat regen. En sneeuw, en gladheid, en overdreven hitte.
maar ik vind het dan wel weer lekker om met de regen in de auto te zitten, kijken naar al die mensen die lopend of fietsend proberen droog over te komen En er extra hard langsrijden als ze net naast een grote plas fietsen/lopen?
Ik haat regen. En sneeuw, en gladheid, en overdreven hitte.
maar ik vind het dan wel weer lekker om met de regen in de auto te zitten, kijken naar al die mensen die lopend of fietsend proberen droog over te komen En er extra hard langsrijden als ze net naast een grote plas fietsen/lopen?
Stressed is just desserts spelled backwards

donderdag 16 september 2010 om 09:37

donderdag 16 september 2010 om 09:42