Reguliere fiets kopen

14-04-2021 23:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Na mijn topic over elektrische fietsen ben ik nu op zoek naar advies voor de aanschaf van een reguliere fiets. Dat heeft toch mijn voorkeur t.o.v. elektrisch :) Maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik fiets heel veel, moet vaak heuvels op en af en ga door weer en wind. Daarom wil ik graag meer dan 3 versnellingen en dan is blijkbaar alleen de Nexus-8 versnelling aan te raden. Het moet ook een stevige fiets zijn, waar ik mijn zoontje op kan vervoeren (achterop). Maar er zijn zoveel websites, zoveel merken en zulke uiteenlopende prijzen. Bij de gerenommeerde websites (Gazelle, Batavus) zijn de meeste fietsen pas half/eind 2022 (!) op voorraad, dus daar schiet ik niets mee op. Iemand hier die goede ervaringen heeft met een bepaald merk of een bepaalde website?

Wat budget betreft; ik wil graag een goede fiets waar ik de komende jaren mee vooruit kan, maar ik vind 700/800 euro echt wel meer dan genoeg.

Alvast bedankt!
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon naar een winkel( of meerdere) in de buurt gaan en kijken of ze nog wat op voorraad hebben. Zo heb ik laatst ook een fiets gekocht want inderdaad alles wat online stond was minstens een half jaar levertijd.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
14-04-2021 23:25
Ik zou gewoon naar een winkel( of meerdere) in de buurt gaan en kijken of ze nog wat op voorraad hebben. Zo heb ik laatst ook een fiets gekocht want inderdaad alles wat online stond was minstens een half jaar levertijd.

Ja, dat is inderdaad mijn alternatief. Als prijsbewuste consument heb ik het idee dat ik, voor exact dezelfde fiets, online voordeliger uit ben dan in de winkel. Maar ik heb écht een nieuwe fiets nodig, mijn fiets loopt al maanden op zijn eind en vandaag lag de ketting er voor de 2e dag op rij af. Fiets kan echt niet meer :whistle:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
dolfje schreef:
14-04-2021 23:25
Ik zou gewoon naar een winkel( of meerdere) in de buurt gaan en kijken of ze nog wat op voorraad hebben. Zo heb ik laatst ook een fiets gekocht want inderdaad alles wat online stond was minstens een half jaar levertijd.
Eens.

Mcsteamy, ik had zelf altijd een Gazelle met kinderzitjes (voor en achter). Geen ervaring met andere merken, maar beviel prima.
Alle reacties Link kopieren
Goede ervaring met Koga. Heb ‘m al dik tien jaar en destijds als ‘jong gebruikte’ fiets gekocht. Had maar één kind te vervoeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Doe nou een goede tweedehands
Alle reacties Link kopieren
Gewoon bij de plaatselijke fietenwinkel een afspraak maken.
Hebben ze nu niets dan vrage of ze contact opnemen als er een mooie 2ehands binnenkomt.
Ik heb pas een cortina common gekocht (7 versnellingen en naafdynamo voor voor en achter). Wel vooral voor ritjes in t dorp dus tot 2km maar wel veel op af, boodschappen, incidenteel kind achterop.
Stuurslot is erg verbeterd ten opzichte van de cortina die ik had.
Prima fiets voor die prijs.

Gazelle enzo zit je voor 700 a 800 al gauw bij n jonge 2ehands
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Gazelle Puur NL goed te doen. Is een transport fiets van rond de 600 euro en heeft een uitvoering met 7 versnellingen. Zag net dat die bij een aantal fietsenwinkels bij mij in de buurt nog voorradig is.
Alle reacties Link kopieren
Westerpaviljoen schreef:
14-04-2021 23:35
Doe nou een goede tweedehands
Ja zou ik ook zeker doen. Vast veel mensen die overgaan op elektrisch en hun oude maar goeie fiets op MP zetten.
.
Alle reacties Link kopieren
Yavanna schreef:
15-04-2021 00:44
Ik vind de Gazelle Puur NL goed te doen. Is een transport fiets van rond de 600 euro en heeft een uitvoering met 7 versnellingen. Zag net dat die bij een aantal fietsenwinkels bij mij in de buurt nog voorradig is.
Voor de prijs echt een hele fijne fiets. Ik heb hem met drie versnellingen. Echter is de fiets wel echt heel zwaar, dat is best irritant als je veel heuvel op moet.
...
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-04-2021 23:35
Goede ervaring met Koga. Heb ‘m al dik tien jaar en destijds als ‘jong gebruikte’ fiets gekocht. Had maar één kind te vervoeren.


Ook fan van Koga!
Mijn eerste was nieuw, maar oude collectie dus moest weg en kreeg ik voor €1300 ipv €1400. Helaas is die na een paar jaar gestolen, maar via marktplaats zag ik exact dezelfde tweedehands bij een fietsenwinkel voor €475. Aan de andere kant van het land dat wel, maar het was de rit meer dan waard.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Giant Ultimo, volgens mij voldoet die aan ongeveer al je eisen. ik vind het een heel fijne, lichte maar toch stevige fiets.
Westerpaviljoen schreef:
14-04-2021 23:35
Doe nou een goede tweedehands
Dit. Fietsen koop ik altijd, naar volle tevredenheid, tweedehands. Ik fiets alweer 15 jaar dagelijks op mijn tweedehands Gazelle.
Alle reacties Link kopieren
Alecta schreef:
15-04-2021 03:53
Dit. Fietsen koop ik altijd, naar volle tevredenheid, tweedehands. Ik fiets alweer 15 jaar dagelijks op mijn tweedehands Gazelle.

Dan blijft de vraag toch nog steeds hetzelfde? Namelijk wat is een goede fiets. Alleen is er dan veel meer mogelijk binnen het budget.
Ik zou naar een fietsenwinkel gaan en daar uitleggen wat je zoekt en kijken wat ze tweedehands hebben staan. Die kunnen je goed adviseren en als er wat mee is kan je terug naar de winkel om het te laten repareren.
Zo heb ik 1,5 jaar geleden een goede tweedehands fiets gekocht en ben er nog steeds erg blij mee (cortina overigens).
Ik heb vorig jaar een Gazelle Orange C8 gekocht, misschien met inruil of online nog te doen qua budget. Het enorme probleem is echter de voorraad. Mijn fietsenmaker was enorm verbaasd dat het model dat ik wilde de volgende dag bij de levering zat, want Gazelle gaf 3-4 maanden levertijd aan. Dat was in mei, het is nu nog dramatischer.

Hij bevalt in elk geval goed, ik fiets vooral op de 7e en 8e versnelling.
Alle reacties Link kopieren
Verleden maand een nieuwe gazelle vento C7 gekocht voor 629 euro. Wel online via de fietsvoordeelshop.
Fietst heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn nieuwe gazelle gekocht op Mantel.com, maar die hebben ook fysieke winkels.
Een fiets wil je toch uitproberen? Ik zou gewoon wat lokale fietsenwinkels bezoeken en je daar laten adviseren. Je hoeft niet meteen bij het eerste bezoek te kopen.
Alle reacties Link kopieren
De plaatselijke fietsenwinkel bellen. Voor Gazelle geldt dat men fietsen bij andere dealers kan reserveren. In februari een Gazelle Esprit gekocht, dat is een stevige fiets met 7 versnellingen.
Alle reacties Link kopieren
Goede service is belangrijk bij een fiets dus ga naar de plaatselijke fietsenmaker. Ik heb pas ook een goede tweedehands Gazelle gekocht. Deze ziet er echt uit als nieuw. Genoeg mensen die toch voor elektrisch gaan en de fiets niet voor meer dan een ritje naar de bakker gebruikt hebben.
Alle reacties Link kopieren
mijn fietsenmaker heeft een eigen fietsenprogramma. kan je jouw fiets helemaal samenstellen. Van kleur tot type rem, van bagagedrager tot framemaat.

Prijs : ca 800 euro (afhankelijk van wat je wilt natuurlijk). En hij fietst heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zocht precies hetzelfde als jij en ben thuis gekomen met een Liv Allure, met een band ipv een ketting. Liv is het damesmerk van Giant. Deze heeft de nexus 8 en die 8 versnellingen fietsen fantastisch vind ik. De fiets is ook heel licht, maar wel stevig genoeg om een peuter achterop te hebben (die van mij zit in een Yepp nexxt zitje). Ik ga erop als de brandweer, het fietst zo lekker snel en licht. Het is echt een sportievere fiets dan een gewone stadsfiets zoals er in dit topic een aant genoemd worden met 7 versnellingen.

Deze fiets kost 1000 euro, dus iets meer dan je budget.

Helaas hebben echter alle fietsenmerken ernstige leverproblemen door de corona crisis. Alles wat nu gemaakt wordt, is ook al verkocht. Het is erg moeilijk om aan een nieuwe fiets te komen in deze tijd. Dat is niet specifiek voor een winkel of voor een merk, maar blijkt voor de hele branche te gelden :(.
Alle reacties Link kopieren
Ga naar de plaatselijke fietsenzaak en maak wat proefritten. De een zit liever rechtop, een ander wat meer voorover.

Hier een Gazelle die goed bevalt.

In welke regio zoek je een fiets?
Alle reacties Link kopieren
mcsteamy schreef:
14-04-2021 23:29
Ja, dat is inderdaad mijn alternatief. Als prijsbewuste consument heb ik het idee dat ik, voor exact dezelfde fiets, online voordeliger uit ben dan in de winkel. Maar ik heb écht een nieuwe fiets nodig, mijn fiets loopt al maanden op zijn eind en vandaag lag de ketting er voor de 2e dag op rij af. Fiets kan echt niet meer :whistle:
Advies en service is ook wat waard natuurlijk ;) ik heb mijn fiets hier bij de lokale fietsenwinkel gekocht en kan daar voor kleine dingen altijd even langs fietsen voor gratis hulp. Zo hebben ze me laatst gratis geholpen met remmen afstellen en een keer met de standaard die wat stroef ging, handvat wat los zat. Kleine dingen doen ze even snel tussendoor. Maar ik had bijvoorbeeld ook een probleem met de accu-ophanging die los zat. Gratis nieuwe gekregen binnen de garantie, dat ging toch een stuk makkelijker dan wanneer ik hem online had besteld. Zelfde met de knopjes op het stuur voor de accu die het niet meer goed deden. Besteld en werd gratis gemonteerd, alleen apparaatje zelf hoeven betalen. Maar als jij je fiets online hebt gekocht voor een prikkie, doen ze dit echt niet voor je.
Ik zou dus zeker naar een fietsenwinkel gaan, want dat heeft toch wel wat voordelen voor onderhoud en ze kunnen je goed adviseren in wat je precies zoekt :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven