Retro-koelkast keuze en ervaringen

19-03-2023 10:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zoek al een tijdje een nieuwe koelvries-combi. Ik vind die gekleurde retrokoelkasten superleuk. Welk merk hebben jullie goede ervaringen mee?

Budget tot €1000,- . Grootte liefst 1:50-1:75. Ik heb nu een tafelmodel koelkast maar ik wil graag iets meer vriesvak dan 2 pizzas en een doos ijsjes.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aanvulling op OP: ik vind create koelkasten heel mooi op de plaatjes maar de reviews zijn superslecht. Smeg duidelijk boven budget. En er is zoveel keus verder... ik houd best wel van koken en bakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Lidl had een poos geleden ook retro koelkasten te koop, geen idee of ze goed waren of niet, maar de prijs was heel aantrekkelijk :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb er laatst naar gekeken voor iemand anders. Er zit heel veel verschil in de herrie die ze maken. De goedkopere versies zitten hoog in de dB. Stillere versies die ik gezien heb zijn boven jouw budget.
.
Zou tweedehands een optie zijn? Dan is smeg mogelijk wel binnen budget.
Ik heb een smeg showmodel gekocht. Was een stuk goedkoper en werd ook gewoon keurig thuis afgeleverd.
Niet beschadigd, niet gebruikt, zat alleen geen doos omheen.

Ben er erg blij mee, is gewoon een prima koelkast in gebruik, lekker groot, en ik vind hem erg mooi.

Aanvulling:
https://smegoutletamsterdam.nl/product/ ... -koelkast/

Ok nog steeds buiten je budget. Weet niet of daar nog ruimte zit?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij hebben een smeg in onze eetkamer en een ‘gewone ‘ Amerikaanse in de keuken. Kwaliteit van Smeg is echt stukken minder dan de gewone. Flets flauw lampje erin, groenten blijven minder lang vers enz… wij gebruiken hem enkel voor drank in de zomer, daarvoor is hij perfect. Maar in ons geval dus zeker niet de beste….
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor alle reacties, jullie bevestigen een beetje waar ik voor vreesde: dat mijn budget te krap is voor wat ik het mooiste vindt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pisak schreef:
19-03-2023 13:21
Wij hebben een smeg in onze eetkamer en een ‘gewone ‘ Amerikaanse in de keuken. Kwaliteit van Smeg is echt stukken minder dan de gewone. Flets flauw lampje erin, groenten blijven minder lang vers enz… wij gebruiken hem enkel voor drank in de zomer, daarvoor is hij perfect. Maar in ons geval dus zeker niet de beste….
Dat groenten minder lang vers blijven, is wel een groot nadeel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je niet zelf iets maken? Dus een bestaande koelkast retro maken?
https://youtu.be/lxNIGqYlQUI

https://www.apieceofrainbow.com/paint-a ... eg-fridge/

Van:
Afbeelding

Naar:
Afbeelding
Voor iedereen een groene tuin
frambozentaartje schreef:
19-03-2023 19:07
Dat groenten minder lang vers blijven, is wel een groot nadeel.
Ik herken dat helemaal niet en smeg staat juist bekend om zijn goede kwaliteit. Ben dus bang dat die forummer pech heeft, dat er met die specifieke ijskast iets mis is.
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
19-03-2023 19:16
Kun je niet zelf iets maken?
Wist niet dat dit kon, wat een goed idee!
Alle reacties Link kopieren Quote
ClumsyNinja schreef:
20-03-2023 00:39
Ik herken dat helemaal niet en smeg staat juist bekend om zijn goede kwaliteit. Ben dus bang dat die forummer pech heeft, dat er met die specifieke ijskast iets mis is.
Ja dat kan natuurlijk ook nog. Ik vind smeg prachtig maar ik kan m'n budget niet zo makkelijk oprekken, dan moet ik er te veel voor laten.
Alle reacties Link kopieren Quote
frambozentaartje schreef:
20-03-2023 05:18
Wist niet dat dit kon, wat een goed idee!
Succes alvast :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Er is echt niets mis hoor met onze smeg… ze is kwalitatief gewoon geen concurrentie voor onze andere frigo… je betaalt hier ook mee voor de looks… ze is mooi en past daardoor perfect als tweede frigo maar als eerste frigo zeg ik nee… waarschijnlijk ook omdat ik natuurlijk kan vergelijken. Onze Amerikaanse frigo van het merk Amana (die al 15j oud is nota bene) koelt beter, sluit beter af, meer licht enz… voor mij de vergelijking tussen een mooie cute Fiat 500 en een degelijke kwalitatieve Toyota bijvoorbeeld :-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven